Prima navă încărcată cu cereale din Ucraina, în Portul Galaţi, va pleca spre Grecia

×
Codul embed a fost copiat

Fluxul de cereale din Ucraina prin Portul Galați începe să funcționeze. Este gata de plecare prima navă maritimă încărcată cu grâu, care are ca destinație Grecia.

Marfa a fost adusă din Ucraina prin Republica Moldova, pe calea ferată, și a ajuns în țara noastră prin punctul de trecere a frontierei Galați-rutier. Acest traseu mai degrevează, parțial, portul Constanța, de presiunea uriașă a navelor și mărfurilor, după declanșarea războiului din Ucraina.

Nava grecească a ajuns în portul Galați vineri, dar, din cauza precipitațiilor, abia luni a finalizat încărcarea. Urmează să transporte 4.200 de tone de grâu din Ucraina, care a ajuns în silozurile de la Galați pe calea ferată cu ecartament larg, reabilitată recent de CFR.

Mihai Oprișan, manager operator portuar: "S-a ajuns la peste 100 de vagoane. Nu este un număr egal de vagoane în fiecare tren, așa că garnituri sunt undeva la 6,7 garnituri de tren, până în momentul de față".

Nava care transportă cereale vrac este prima inclusă în această rută. Operatorii au însă contracte semnate cu exportatorii din Ucraina, astfel încât să primească marfă constant.

Citește și
fermieri
Fermierii români, nevoiți să introducă noi soiuri de legume și fructe din alte zone ale lumii, din cauza crizei climatice
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Marcela Costea, director APDM Galați: „Fluxul de marfă care va sosi va asigura o ritmicitate constantă a expedierii grânelor dinspre Ucraina spre alte destinații.”

Reporter: Putem să spunem că se degrevează, într-un fel, și portul Constanța?

Marcela Costea: „Da, așteptăm să aducem un aport semnificativ expedierii cerealelor dinspre Ucraina spre alte destinații.”

Navigarea pe Dunăre, permisă pe tot sectorul românesc

După precipitațiile de la sfârșitul săptămânii trecute, nivelul Dunării a crescut ușor, așa că acum se poate naviga fără probleme pe tot sectorul românesc.

Mihai Popescu Teclu, AFDJ Galați: "Asigurăm doi metri jumate, conform recomandărilor Comisiei Dunării, la toate punctele critice. Dar este foarte important ca ANR-ul, colegii noștri de la Căpitănie, să supravegheze încărcarea tuturor navelor, astfel încât pescajele să fie corelate cu adâncimile minime comunicate zilnic de către Administrația Fluvială a Dunării de Jos".

Oricum, navele trebuie să se deplaseze cu precauții sporite, pentru că încă există zone critice, unde autoritățile fluviale draghează. Este principalul motiv pentru care căpitanul navei care va pleca de la Galați spre Grecia a acceptat să încarce doar 4.200 de tone de cereale, deși are capacitatea de 4500 de tone.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Camioanele cu cereale ucrainene au blocat străzile spre Portul Galați. „Suntem porniți de acasă de două săptămâni”
Camioanele cu cereale ucrainene au blocat străzile spre Portul Galați. „Suntem porniți de acasă de două săptămâni”

Străzile din zona Portului Galați sunt sufocate de camioane trimise din Ucraina și Republica Moldova. Zeci de TIR-uri așteaptă încheierea formalităților vamale, pentru a intra apoi la descărcat.

Fermierii români, nevoiți să introducă noi soiuri de legume și fructe din alte zone ale lumii, din cauza crizei climatice
Fermierii români, nevoiți să introducă noi soiuri de legume și fructe din alte zone ale lumii, din cauza crizei climatice

Atenți la schimbările climatice și la seceta care afectează România, unii fermieri au început să planteze cereale de nișă.

Primele vagoane cu cereale din Ucraina ajung la Galați. Care este destinația finală a grânelor
Primele vagoane cu cereale din Ucraina ajung la Galați. Care este destinația finală a grânelor

Un prim transport de cereale din Ucraina ajunge, joi, în Portul Docuri din Galați. Grânele sunt aduse pe o veche linie de cale ferată cu ecartament larg, de tip sovietic.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.