Vânzările de mașini electrice și hibride au crescut față de cele diesel, în acest an. Cele mai căutate mărci
Premieră pe piața auto de la noi: în primele 7 luni ale anului s-au vândut mai multe mașini electrice și hibride decât diesel.
Specialiștii spun că tendința va continua, mai ales că există programe de finanțare guvernamentală, care încurajează achiziționarea de automobile nepoluante. Rămâne însă problema timpului de așteptare, care poate ajunge și la un an și jumătate, dacă proprietarii vor anumite dotări.
Studentă în Austria, Iulia face naveta între Viena și Brașov cu noua ei mașină plug-in hybrid.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Iulia Scurtu, proprietar autoturism plug-in hybrid: „Nu poluează atât de mult și consumul e mai mic.”
Maşinile electrice și cele hybride ocupă acum 20 la sută din piață. În primele șapte luni ale anului, vânzările au crescut cu peste 100% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Cele cu motoarele diesel, în schimb, au scăzut cu aproape 30 de procente și ocupă mai puțin de un sfert din piață.
Vehiculele care folosesc benzină rămân lider.
Dan Vardie, Președinte Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile: „Oamenii încep să înțeleagă avatajele electromobilității, încep să înțeleagă avantajele și financiare oferite de programele Rabla Plus și Rablă, dar și avantajele legate de mediu și mai ales avantaje legate de practicalitate, de faptul că o mașină electrică te costă mult mai puțin decât o mașină pe benzină sau o mașină diesel să o exploatezi.”
Când vine vorba de mașini electrice - Dacia, Volkswagen și Tesla sunt printre cele căutate mărci.
Cea mai mare problemă rămâne însă timpul pe care clienţii trebuie să îl aștepte după ce au decis să cumpere o maşină. Uneori este vorba chiar de un an și jumătate.
Ca să scurteze aşteptarea, producătorii fac modele standard pe care sunt dispuși să le livreze mai repede clienţilor care acceptă dotări pe care nu le doreau ori nu au altele pe ei le-ar fi vrut.
Andrei Sârbu, director executiv reprezentanță auto: „Încercăm să întâmpinăm această problemă a timpului de așteptare și cu foarte mult timp în urmă am lansat mașinile noastre de stoc, cu configurații prestabilite și specifice clienților, care știu că ne calcă pragul.”
Prin programul Rabla Plus, românii primesc de la Guvern 51 de mii de lei pentru cumpărarea unei maşini electrice și 26 de mii de lei în cazul achiziţiei unui autoturism hybrid. Condiția este să ducă la casat o mașina veche.
Costin Giurea, producător „Superspeed” la PROTV: „Probabil că impulsionarea vânzărilor de mașini hybrid sau electrice la nivel legislativ cântărește foarte mult și asta în decizia de cumpărare a clienților în acești ani.”
Ministerul Mediului anunță că în 2023 va fi lansat și programul Rabla Plus pentru flotele comerciale ca să încurajeze antreprenorii să treacă transportul greu pe motorizare nepoluantă.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: masini, masini electrice, vanzari, masini hybrid,
Dată publicare:
19-08-2022 19:05