Poșta Română anunță concedieri de personal. Sunt vizate posturi de șefi și din zona administrativă
Cu pași greoi și termene de livrare întârziate, Poșta Română încearcă, totuși, să se modernizeze. Pentru început, însă sunt anunțate concedieri.
Sunt vizate posturi de șefi și din zona administrativă, dar angajații din oficiile poștale nu vor fi afectați. În plus, reprezentații Poștei promit că vor aduce în anii noștri programele informatice, vor deschide mai multe ghișee digitale în întrega țară, și vor monta mii de cutii poștale.
În prezent, sunt peste 23.000 de angajați la Poștă, însă lucrurile nu vor rămâne așa.
Gabriel Bulumac, directorul fabricii de timbre, Poșta Română: „Undeva între 20 și 30% din personalul care lucrează în sediul central va dispărea. Aproximativ o mie. Va fi o restructurare de posturi. Suntem într-un proces de restructurare, noua echipă managerială va face evaluare fiecărui departament și vom stabili numărul de posturi”.
Cei viazați ar putea rămâne în sistem prin transfer în oficiile poștale, unde este mare nevoie de personal.
De exemplu, într-un oficiu din Capitală funcționează doar două ghișee, iar doamnele abia reușesc să facă față fluxului de oameni. Zilnic, primesc și predau sute de colete, preiau scrisori, fac diferite tranzacții , iar mai nou încasează și banii pentru taxele locale.
Monica Bratu, diriginte în cadrul unui oficiu poștal: „Toată lumea vine și plătește impozitul, în speță, la poștă. În principiu, de personal, sincer. De personal, de training, al salariaților, sunt foarte multe prestații care nu sunt aprofundate”.
Cum nu există un sistem informatizat bine pus la punct, aproape toate datele sunt introduse manual, ceea ce înseamnă timpi mai mari de așteptare. În plus, softurile instalate funcționează greoi, iar de multă ori se blochează.
Client: „Serviciile Poștei Române sunt ca în Evul Mediu. Au niște programe foarte prost făcute, stai cu orele și aștepți”.
Client: „La ghișeu nu sunt oameni și aglomerație se face, am stat o o jumătate de oră”.
Șanse și promisiuni de modernizare există, însă. De exemplu, cei care nu vor să mai stea la cozi, pot trimite sau primi mai ușor colete sau scrisori, pot plăti taxe, facturi de utilități sau rate bancare la un ghișeu digital. Puțini știu, însă de existența lui, așa că, lunar, sunt trimise doar câteva colete.
Ghișeul digital a fost lansat în vara anului trecut și este deschis în permanență. Trebuie să știți, însă că pentru orice tranzație, fie plata facturii, fie taxa de expediere, Poșta Română ia un comision de 2,5 lei. 70 de astfel de ghișee digitale ar urma să fie instalate în întrega țară, iar Poșta a promis încă de anul trecut că ar urma să amplaseze trei mii de cutii poștale de unde pot fi ridicate colete.
Consuela Popa, angajat al Poștei Române: „Orice înseamnă informatizare ajută. E de ajuns faptul că scanezi un cod de bare și introduci niște date”.
Poșta Română promite și un sistem modern care îi va permite fiecărui român interesat să aibă propriul cod poștal. Codurile ar urma să fie împărțite geografic, pe localități și străzi. Astfel, cu ajutorul unei aplicațîi mobile, poștașii i-ar putea găsi pe oameni în orice loc s-ar afla.