Podul suspendat peste Dunăre va fi deschis şi pe timpul nopţii din 30 noiembrie
Circulaţia pe Podul suspendat peste Dunăre va fi deschisă şi pe timpul nopţii începând cu 30 noiembrie.
Pe 30 noiembrie expiră perioada în care constructorul italian Webuild a avut ca termen demontarea macaralelor aflate pe pod, chiar dacă această operaţiune nu a fost încă finalizată.
"Până pe 30 noiembrie aveau acceptul să ţină podul închis pe timp de noapte, pentru a demonta macaralele. În mod normal, ar fi trebuit să le demonteze pe perioada nopţii, ceea ce nu s-a întâmplat. Până la această dată, au demontat aproape o macara din cele patru. Este greu de crezut că în perioada aceasta, cu vânt şi cu iarnă, vor putea să le desfacă. Li s-a dat o perioadă în care au promis că le demontează. Au promis că le vor demonta mai devreme. Nu s-au înscris în acest termen, nu are rost să mai ţinem închis podul peste noapte, din moment ce este evident că ei nu se vor apuca până la primăvară, cel puţin, de demontat macarale. Nu au nicio vină şoferii să stea să aştepte să se întâmple ceva care nu se va întâmpla deocamdată. Ei vor trebui să asigure macaralele acelea, să nu se întâmple ceva cu ele. Dacă tot nu le-au demontat, îi vom pune să ia toate măsurile de siguranţă pentru şoferi. Practic, nu ar mai trebui ca braţul să fie perpendicular pe pod, ci să fie paralel cu podul", a declarat, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu.
Referitor la sesizarea făcută duminică, în mediul online, de un şofer care a reclamat că, în timp ce mergea pe Podul peste Dunăre, o bucată de gheaţă s-ar fi desprins şi i-ar fi spart parbrizul, Alin Şerbănescu a precizat: "Nu ştim dacă a fost sau nu adevărat cazul semnalat, se cercetează nu de către noi, de către alţii".
În ceea ce priveşte posibilitatea ca Podul peste Dunăre să fie închis în condiţii de vreme nefavorabilă, purtătorul de cuvânt al CNAIR a spus că acest lucru s-ar impune doar în caz de vânt foarte puternic, când senzorii podului ar indica acest lucru, sau în condiţii de viscol, când nu ar exista vizibilitate.
"Podul se închide doar dacă senzorii montaţi pe pod spun că trebuie închis. Senzorii reacţionează doar la vânt foarte puternic. Mai putem să îl închidem şi noi dacă este viscol, pentru că nu mai există vizibilitate, asta ţine de noi. Oricum, oriunde apare viscol şi scade vizibilitatea sub câţiva metri, închidem circulaţia. În rest, nu avem alte restricţii. Vă pot spune că, în timpul codurilor de vânt puternic de duminică, Podul de la Brăila s-a comportat foarte bine, senzorii nu au dat alarmă de închidere. Deci podul s-a comportat bine la vânt. Pentru a fi închis, chiar ar trebui să fie ceva care să pună în pericol podul şi viaţa oamenilor", a completat Alin Şerbănescu.
Podul suspendat peste Dunăre a fost inaugurat pe 6 iulie şi, potrivit CNAIR, s-a luat decizia ca în perioada 17 iulie-30 noiembrie să se circule cu restricţii pe timp de noapte, de luni până vineri, între orele 6,00 şi 21,00, în afară de zilele de sâmbătă, duminică şi sărbătorile legale, pentru demontarea celor patru macarale aflate pe pod.
Aflat la Brăila pe 1 noiembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că pe podul ar trebui să se circule 24 de ore din 24, nu cu restricţii pe timpul nopţii cerute de constructor pentru a da jos macaralele, deoarece a constatat că nu se lucrează la demontarea utilajelor.
"În luna iulie, când s-a dat drumul la circulaţie, şi-au luat angajamente măreţe că vor da jos macaralele, că pe parcursul nopţii vor reuşi să facă acest lucru. Din ce am văzut azi dimineaţă, împreună cu domnul Tudose, au reuşit să dea parţial prima macara. Domnule director (CNAIR), dacă vor continua aşa, aş vrea să luaţi decizia să se circule şi pe timpul nopţii. Nu văd motivul pentru care este întreruptă circulaţia peste noapte, atâta timp cât aceste macarale nu sunt demontate. Dacă tot nu dau jos aceste macarale, atunci să se circule 24 de ore din 24. Când vor fi mobilizaţi, să vină dânşii să ceară la CNAIR că vor să lucreze ca să dea jos aceste macarale, până atunci 24 din 24", afirma Grindeanu.
Podul peste Dunăre de la Brăila - cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră - a fost inaugurat pe 6 iulie 2023.
Valoarea iniţială a proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul este Asocierea Astaldi S.P.A. - IHI Infrastructure System Co. Ltd.