Podul suspendat de la Brăila a fost inaugurat, chiar dacă nu este complet finalizat. În ce condiții se poate circula | FOTO
Podul peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat, joi, și poate fi traversat chiar dacă lucrările nu sunt complet finalizate, iar șoselele de legătură nu sunt gata încă.
Partea bună este că șoferii nu vor plăti nicio taxă timp de cinci ani. Ministrul Transporturilor a anunțat că, până la finalul anului, toate lucrările vor fi terminate.
Podul de la Brăila s-a deschis circulației joi. Sunt sute de mașini care au traversat podul spre Tulcea și invers spre Brăila.
Într-adevăr, lucrările nu sunt complet finalizate și, deși podul este prevăzut cu alei pietonale, traficul pietonilor nu este încă permis. Este într-adevăr inaugurarea acestei veri, acestui sezon estival, mai ales că acest pod deschide drumurile către Delta Dunării.
Prezent la inaugurare, premierul Marcel Ciolacu a subliniat că de acum turiștii care vor să vină în Delta Dunării pot ajunge mult mai repede, fără a mai apela la varianta bacului.
Tot despre fluidizarea traficului, siguranță rutieră și conectivitate a vorbit și președintele Iohannis, subliniind rolul strategic la frontiera de est a UE și NATO.
Podul are o lungime de 1.974 de metri și o deschidere de 1.120 de metri. Este al treilea ca dimensiune din Europa și este supranumit „Golden Gate-ul de peste Dunăre”.
În primii cinci ani traversarea este gratuită, dar există restricții de circulație ce țin de viteză, spre exemplu. Șoferii nu au voie să depășească 80 de kilometri la oră. Noaptea, între orele 21.00 și 06.00, de luni până vineri, circulația este suspendată. Măsurile sunt valabile până la 30 noiembrie 2023.
Podul de la Brăila, inaugurat joi
Podul suspendat de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa, va fi inaugurat, joi, în prezenţa preşedintelui Klaus Iohannis.
La ceremonie vor participa, de asemenea, premierul Marcel Ciolacu, preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, dar şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu şi alţi invitaţi.
Vezi aici GALERIA FOTO.
Podul are o lungime de peste 1,9 kilometri şi conţine aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oţel. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone.
Valoarea actualizată a proiectului depăşeşte 2,5 miliarde de lei, aceasta fiind cea mai mare investiţie de infrastructură din ultimii 30 de ani.
Inaugurarea este programată pentru ora 11.00.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii convenit, în data de 27 mai 2019, încheierea Contractului de Finanţare pentru proiectul „Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila", pentru acordarea finanţarii nerambursabile alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.
„Obiectivul general al proiectului este de a contribui la dezvoltarea Dobrogei prin asigurarea unei legături moderne cu coridorul de conectivitate naţional 3 (Bucureşti-Moldova), precum şi îmbunătăţirea condiţiilor de tranzit pentru traficul internaţional către Bulgaria şi Turcia. Noua legătură va reduce timpul de călătorie, costurile de funcţionare ale vehiculelor şi expunerea populaţiei la poluarea aerului şi a zgomotului şi îmbunătăţirea calităţii vieţii pentru locuitorii de-a lungul căilor de acces la Dunăre având ca puncte de trecere în Brăila şi Galaţi”, arată CNAIR.
Golden Gate al României
Podul suspendat peste Dunăre este, în momentul de faţă, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, materializată prin asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia.
„Supranumit «Golden Gate» al României, Podul suspendat peste Dunăre a atins noi înălţimi, distanţa dintre cei doi piloni înalţi de 192,64m, cunoscută şi ca deschiderea centrală, este de 1.120,00m. Această minune inginerească a României are o lungime totală de 1.974,00 m”, a mai precizat compania.
Valoarea totală a proiectului este de 2.593.608.633,43 lei - 85% fiind contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională.
Podul suspendat are o lungime de 1974,30 metri. Drumul principal (Brăila - Jijila) are o lungime de 19,095 km, iar drumul de legătură cu DN 22 (Smârdan - Măcin) are o lungime de 4,328 km.
În 23 iunie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că în data de 6 iulie vor putea să dea în circulaţie varianta Măcin, iar până la sfârşitul anului va trebui dată în circulaţie şi varianta Jijila. Ministrul a mai spus că o perioadă bună folosirea Podului va fi fără taxă.