Lucrările la faimosul pod de la Brăila, „Golden Gate-ul României”, aproape de finalizare. „Suntem la 95%”
Lucrările la cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani au intrat pe ultima sută de metri.
Podul peste Dunăre, care va lega Brăila de județul Tulcea, este aproape gata, iar drumurile care vor asigura, în primă fază, legătura cu malurile sunt asfaltate în proporție de 90%. O echipă a Știrilor ProTV, a trecut, în premieră, podul cu mașina și a cronometrat cât durează traversarea fluviului.
Cât a durat întreaga călătorie
Călătoria de pe malul din județul Brăila, până pe cel din Tulcea, s-a încheiat în puțin peste trei minute, mult sub cele aproximativ 30, cât durează în prezent traversarea Dunării cu bacul. Pe traseul de aproape doi kilometri, muncitorii lucrează pe mai multe fronturi: unii se ocupă de stâlpii de iluminat, alții toarnă asfalt ori sudează gardurile de protecție. Stația de taxare, care va fi pe malul din Tulcea, este de asemenea în lucru. Cu toate acestea, în primă etapă, nu va fi percepută taxă de traversare.
Dragoș Popescu, reprezentant CNAIR: „La podul suspendat suntem la 95%, drumurile sunt peste 70-75%, pe tot contractul. Se execută”.
Potrivit ministrului Transporturilor, podul ar putea fi deschis pe 27 iunie, dar numai cu o parte din drumurile prevăzute în contract. Întregul proiect ar urma să se încheie în decembrie. Datele nu sunt confirmate de antreprenori, care lucrează în acest moment zi și noapte.
Muncitor: „Un strat de asfalt. Da, încă două straturi”.
Pentru prima dată, echipa a putut intra și în tăblierul metalic al podului, practic, în interiorul podului. Seamănă, cumva, cu interiorul unei nave. Aici va avea acces de acum înainte doar personalul de întreținere, care trebuie să asigure integritatea podului.
Viorel Eșanu, reprezentant al antreprenorului: „Vedem aici cablurile electrice. Stânga-dreapta avem sistemele de preluare a apei pluviale și aceste platforme, despre care v-am spus că vor fi accesibile pentru partea de mentenanță. Va fi inclusiv un sistem de dezumidificare pentru a evita apariția ruginii”.
Conform Companiei Naționale de Drumuri, podul ar fi trebuit să fie recepționat în 2021. Mai multe angajamente nerespectate, soldate cu numeroase procese între antreprenor și beneficiar, au dus la prelungirea termenelor.