Podul de peste Dunăre de la Brăila este gata, dar nu se poate circula pe el. Statul român, printre vinovați

×
Codul embed a fost copiat

Podul de peste Dunăre, care leagă Brăila și Galați de Tulcea, este gata, dar stă nefolosit de peste o lună, pentru că nu avem și șosele de acces.

Constructorul spune că întârzirea a fost pricinuită de statul român, care a zăbovit prea mult cu preluarea terenurilor. Așa că, cele două părți se judecă. Pe de altă parte, Ministrul Transporturilor a dat, vineri, asigurări că pe podul numit de unii „Golden Gate-ul românesc” se va circula din primăvară și a mai spus că urmează să fie construită și o șosea Transregio Galați - Brăila - Ialomița - Călărași.

Structura podului suspendat, peste Dunăre, este gata din decembrie anul trecut.

De curând, pe calea de rulare a fost aplicat un strat de hidroizolare peste care urmează să se așeze așa numitul „asfalt de uzură”, practic, amestecul de bitum cu materiale minerale pe care vor circula mașinile.

Această ultimă etapa, spune constructorul, ar putea fi făcută și într-o zi dar deocamdată este amânată până când vor fi gata drumurile de acces pe pod.

Citește și
pod braila
Golden Gate-ul de la Brăila este gata în proporție de 65%. Când s-ar putea circula pe el

Firmele care lucrează la ele au promis că le vor termina până la sfrâșitului anului trecut, dar spun că nu s-au putut ține de termen pentru că s-a întârziat, de către Compania Națională a Infrastructurii Rutiere, preluarea terenurilor pe unde trec drumurile. Acum cele două părți se judecă în peste 20 de procese.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut, vineri, noi promisiuni.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Am stabilit împreună cu eu ca la sfârșitul lunii aprilie, cel târziu mai să putem să dăm în circulație prima fază, adică podul, descărcarea pe Măcin, urmând ca până la sfărșitul anului să se întâmple descărcarea pe Jijila”.

Drumul Transregio, doar la stadiul de „vis frumos”

Altfel spus, din primăvară, potrivit ministrului, cine vine dinspre Tulcea va urca pe pod pe un drum care se face, acum, de la Măcin și apoi la coborâre va folosi drumurile naționale 2B și 22B, spre Galați, care există deja. Celelate drumuri de acces pe pod vor fi terminate după spusele oficialilor, cândva, anul acesta.

Se fac planuri și pentru alte șosele.

De pildă, vineri a fost anunțat drumul Transregio Galați - Brăila - Ialomița - Călărași, care pe traseul lui are și podul nou peste Dunăre. Deocamdată, proiectul este la stadiul de desen, pe hartă.

Costel Fotea, președinte CJ Galați: „Astăzi Brăila, Ialomița, Galațiul și Călărașiul vom semna contractul cu proiectantul cu cei care vor face studiul de fezabilitate, expertizele pentru acest drum”.

Nu există un termen clar pentru finalizarea drumului Transregio și nici o estimare a costului de construire. Nu se cunoaște nici de unde vor fi găsiți banii pentru el, dar e un vis frumos.

Drumul Transeregio ar urma să aibă 142 de kilometri.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Faimosul pod de la Brăila, „Golden Gate-ul României”, nu va fi gata anul acesta
Faimosul pod de la Brăila, „Golden Gate-ul României”, nu va fi gata anul acesta

Faimosul pod care care va lega peste Dunăre județele Brăila și Tulcea, considerat cea mai importantă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani din România, nu va fi gata anul acesta, deși oficialii s-au lăudat de multe ori cu el.

Golden Gate-ul de la Brăila este gata în proporție de 65%. Când s-ar putea circula pe el
Golden Gate-ul de la Brăila este gata în proporție de 65%. Când s-ar putea circula pe el

Spectaculosul pod peste Dunăre care face legătura între Brăila și Tulcea este gata în proporție de 65%. Constructorul a început să monteze segmentele metalice fabricate în șantierul naval din Brăila.

Imagini spectaculoase pe șantierul celui mai mare pod din România. Piese prinse una de alta ca într-un joc de Lego
Imagini spectaculoase pe șantierul celui mai mare pod din România. Piese prinse una de alta ca într-un joc de Lego

Imagini spectaculoase pe șantierul celui mai mare pod din România. Constructorii au început să amplaseze, una câte una, bucățile care vor constitui calea de rulare.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.