Cele patru ”șosele ale morții” din România: 896 de accidente, 1100 de victime

Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Luni 19 Februarie 2018 19:27
Categorie: Actualitate

Până şi în secolul vitezei, ţara noastră reuşeşte să bată pasul pe loc. 93 la sută din Drumurile Naţionale au o singură bandă şi sunt un pericol real, pentru că şoferii se pot ciocni frontal.

 Anul trecut, aproape o mie de oameni şi-au pierdut viaţa pe aceste drumuri. Şi este greu de crezut că accidentele vor fi reduse la jumătate, în următorii doi ani, cum s-au angajat responsabilii. „Nu se pot face, minuni", spune Compania Naţională de Drumuri.

Raportul siguranţei rutiere pe anul trecut arată că aproape 2000 de oameni au murit în accidente rutiere, iar jumătate dintre ei şi-au găsit sfârşitul pe drumurile naţionale.

Drumurile cu o singură bandă pe sens sunt cele mai periculoase. Am reuşit să atingem performanţa de a avea 90% din reţeaua naţională la acest nivel. Concret, în România sunt 700 de kilometri de autostradă, 650 de kilometri de Drumuri Naţionale cu două benzi pe sens şi 15.650 de kilometri de Drumuri Naţionale cu o singură bandă pe sens.

Șofer: „Păi numai în România se poate aşa ceva, se fură prea mult.”

Șofer: „Sunt periculoase, se stă mult. Unii intră în depăşire şi asta ne costă viaţa.”

Şoselele morţii sunt 4 drumuri judeţene. Pe DN1 - care face legătura între Bucureşti şi nord-vestul ţării - , DN6 - care merge din Capitală până la Timişoara -, DN2 - care ajunge până la graniţa cu Ucraina - şi DN7 - până la graniţa cu Ungaria - s-au contabilizat 896 de accidente cu peste 1100 de victime.

George Grigore, direct-adjunct Direcția Rutieră:Dacă ar fi drum cu 2 benzi pe sens ar trebui montate şi separatoare. Automat scade riscul rutier, pentru că nu mai pot fi impacturi frontale. Pe autostradă este acelaşi lucru, sensurile sunt despărţite fizic, nu pot avea loc impacturi frontale.”

Impactul frontal este una dintre principalele cauze ale celor mai periculoase accidente rutiere. Fie că nu se asigură corect, fie că vizibilitatea este proastă, şoferii se avântă în depăşiri care le aduc moartea.

Drumurile cu o singură bandă pe sens sunt, într-adevăr o problemă, recunosc şi reprezentanţii Companiei Naţionale de Drumuri, însă aceştia susţin că sunt periculoase doar cele unde media zilnică de autoturisme depăşeşte capacitatea rutei. Bineînţeles, pentru ele se găsesc şi soluţii; cel puţin pe hârtie.

Alin Șerbănescu, CNAIR: „În următorii 3 ani ar trebui să avem 177 de kilometri de drum naţional modernizat la 4 benzi, la care adăugăm 121 de kilometri ai drumului expres Craiova-Piteşti şi, într-un orizont de 5 ani, adăugăm la aceşti kilometri peste 300 de la București la Paşcani.”

România s-a angajat ca, până în 2020, să reducă la jumătate numărul accidentelor rutiere grave, implicit şi numărul victimelor. Doar că din 2011 şi până acum am ajuns la o scădere cu 20 de procente. E greu de crezut că în doar 2 ani o să atingem această ţintă.

Accidente în lanț în Suceava, din cauza ninsorilor abundente: doi morți și șase răniți
Accidente în lanț în Suceava, din cauza ninsorilor abundente: doi morți și șase răniți
VIDEO PROTVPLUS.RO
apartament de bloc
Tinerii din România locuiesc îngrămădiţi, în case mici. "Suntem 3 într-o cameră. e greu"
"Meşterul Manole" din Focşani a îngropat maşina în drumul pe care îl repara
Incendii aproape identice în București și Botoșani. Zeci de copii, intoxicaţi
Polițiști loviți cu coasa de 2 bărbați. Care a fost motivul conflictului sângeros
Accident în lanț la ieșirea din Cluj-Napoca. Eroarea comisă de un șofer
Incendiu puternic lângă groapa de gunoi a Clujului. 5 case au fost mistuite de flăcări
accident
Bărbat de 30 de ani, urmărit cu focuri de armă. Motivul pentru care a refuzat să oprească
Imagini alarmante pe străzile din Oradea. Cum au fost observați mai mulți tineri
Ministrul Teodorovici: Adoptarea bugetului pe 2019 se amână
Angajații unui cămin de bătrâni, acuzaţi că ar fura din hrana bătrânilor
Incendiu de proporţii în Capitală, la etajul 7 al unui bloc. O persoană a murit
Lazăr, despre OUG pentru modificarea codurilor penale: ”Există nişte priorităţi ale sistemului judiciar român”