Cele patru ”șosele ale morții” din România: 896 de accidente, 1100 de victime

Autor: Stirileprotv.ro
Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Luni 19 Februarie 2018 19:27
Categorie: Actualitate

Până şi în secolul vitezei, ţara noastră reuşeşte să bată pasul pe loc. 93 la sută din Drumurile Naţionale au o singură bandă şi sunt un pericol real, pentru că şoferii se pot ciocni frontal.

 Anul trecut, aproape o mie de oameni şi-au pierdut viaţa pe aceste drumuri. Şi este greu de crezut că accidentele vor fi reduse la jumătate, în următorii doi ani, cum s-au angajat responsabilii. „Nu se pot face, minuni", spune Compania Naţională de Drumuri.

Raportul siguranţei rutiere pe anul trecut arată că aproape 2000 de oameni au murit în accidente rutiere, iar jumătate dintre ei şi-au găsit sfârşitul pe drumurile naţionale.

Drumurile cu o singură bandă pe sens sunt cele mai periculoase. Am reuşit să atingem performanţa de a avea 90% din reţeaua naţională la acest nivel. Concret, în România sunt 700 de kilometri de autostradă, 650 de kilometri de Drumuri Naţionale cu două benzi pe sens şi 15.650 de kilometri de Drumuri Naţionale cu o singură bandă pe sens.

Șofer: „Păi numai în România se poate aşa ceva, se fură prea mult.”

Șofer: „Sunt periculoase, se stă mult. Unii intră în depăşire şi asta ne costă viaţa.”

Şoselele morţii sunt 4 drumuri judeţene. Pe DN1 - care face legătura între Bucureşti şi nord-vestul ţării - , DN6 - care merge din Capitală până la Timişoara -, DN2 - care ajunge până la graniţa cu Ucraina - şi DN7 - până la graniţa cu Ungaria - s-au contabilizat 896 de accidente cu peste 1100 de victime.

George Grigore, direct-adjunct Direcția Rutieră:Dacă ar fi drum cu 2 benzi pe sens ar trebui montate şi separatoare. Automat scade riscul rutier, pentru că nu mai pot fi impacturi frontale. Pe autostradă este acelaşi lucru, sensurile sunt despărţite fizic, nu pot avea loc impacturi frontale.”

Impactul frontal este una dintre principalele cauze ale celor mai periculoase accidente rutiere. Fie că nu se asigură corect, fie că vizibilitatea este proastă, şoferii se avântă în depăşiri care le aduc moartea.

Drumurile cu o singură bandă pe sens sunt, într-adevăr o problemă, recunosc şi reprezentanţii Companiei Naţionale de Drumuri, însă aceştia susţin că sunt periculoase doar cele unde media zilnică de autoturisme depăşeşte capacitatea rutei. Bineînţeles, pentru ele se găsesc şi soluţii; cel puţin pe hârtie.

Alin Șerbănescu, CNAIR: „În următorii 3 ani ar trebui să avem 177 de kilometri de drum naţional modernizat la 4 benzi, la care adăugăm 121 de kilometri ai drumului expres Craiova-Piteşti şi, într-un orizont de 5 ani, adăugăm la aceşti kilometri peste 300 de la București la Paşcani.”

România s-a angajat ca, până în 2020, să reducă la jumătate numărul accidentelor rutiere grave, implicit şi numărul victimelor. Doar că din 2011 şi până acum am ajuns la o scădere cu 20 de procente. E greu de crezut că în doar 2 ani o să atingem această ţintă.

Accidente în lanț în Suceava, din cauza ninsorilor abundente: doi morți și șase răniți
Accidente în lanț în Suceava, din cauza ninsorilor abundente: doi morți și șase răniți
VIDEO PROTVPLUS.RO
urs, atac, barbat,
Gestul stupid pe care l-ar fi făcut bărbatul de 35 de ani, ucis de urs
Pădurar şi paznic de vânătoare, arestați în Alba. Ce au găsit polițiștii în mașina lor
A vrut să-și convingă soția să se împace, dar a ajuns la închisoare. Greșeala bărbatului
Și-a riscat viața după ce a fost prins la furat. Ce a făcut de frica polițiștilor
Mizerie cumplită la o firmă de catering din Timişoara
Mihai Tudose, operat de urgență după ce a suferit un infarct miocardic extins
Ceas, ora de vara
Parlamentul European a votat. Țările UE vor decide dacă renunță la ora de vară
Atenționare meteo. Cod galben de vânt puternic în 15 judeţe
Misterele din jurul uriaşei capturi de droguri. Sistemul de detectare ar fi fost oprit
Ambasada Suediei, mesaj inedit de ziua SRI. Aluzia la „băieții cu ochii albaștri”
Ancheta privind tona de droguri a început de la un pachet cu cocaină căzut pe stradă
Momentul capturării tonei de droguri din barcă. De ce era pusă cocaina în veste de salvare