Cele patru ”șosele ale morții” din România: 896 de accidente, 1100 de victime

×
Codul embed a fost copiat

Până şi în secolul vitezei, ţara noastră reuşeşte să bată pasul pe loc. 93 la sută din Drumurile Naţionale au o singură bandă şi sunt un pericol real, pentru că şoferii se pot ciocni frontal.

 Anul trecut, aproape o mie de oameni şi-au pierdut viaţa pe aceste drumuri. Şi este greu de crezut că accidentele vor fi reduse la jumătate, în următorii doi ani, cum s-au angajat responsabilii. „Nu se pot face, minuni", spune Compania Naţională de Drumuri.

Raportul siguranţei rutiere pe anul trecut arată că aproape 2000 de oameni au murit în accidente rutiere, iar jumătate dintre ei şi-au găsit sfârşitul pe drumurile naţionale.

Drumurile cu o singură bandă pe sens sunt cele mai periculoase. Am reuşit să atingem performanţa de a avea 90% din reţeaua naţională la acest nivel. Concret, în România sunt 700 de kilometri de autostradă, 650 de kilometri de Drumuri Naţionale cu două benzi pe sens şi 15.650 de kilometri de Drumuri Naţionale cu o singură bandă pe sens.

Șofer: „Păi numai în România se poate aşa ceva, se fură prea mult.”

Citește și
accident Timiș
O fetiţă de şase ani a decedat într-un accident în care au fost implicate două autoturisme
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Șofer: „Sunt periculoase, se stă mult. Unii intră în depăşire şi asta ne costă viaţa.”

Şoselele morţii sunt 4 drumuri judeţene. Pe DN1 - care face legătura între Bucureşti şi nord-vestul ţării - , DN6 - care merge din Capitală până la Timişoara -, DN2 - care ajunge până la graniţa cu Ucraina - şi DN7 - până la graniţa cu Ungaria - s-au contabilizat 896 de accidente cu peste 1100 de victime.

George Grigore, direct-adjunct Direcția Rutieră:Dacă ar fi drum cu 2 benzi pe sens ar trebui montate şi separatoare. Automat scade riscul rutier, pentru că nu mai pot fi impacturi frontale. Pe autostradă este acelaşi lucru, sensurile sunt despărţite fizic, nu pot avea loc impacturi frontale.”

Impactul frontal este una dintre principalele cauze ale celor mai periculoase accidente rutiere. Fie că nu se asigură corect, fie că vizibilitatea este proastă, şoferii se avântă în depăşiri care le aduc moartea.

Drumurile cu o singură bandă pe sens sunt, într-adevăr o problemă, recunosc şi reprezentanţii Companiei Naţionale de Drumuri, însă aceştia susţin că sunt periculoase doar cele unde media zilnică de autoturisme depăşeşte capacitatea rutei. Bineînţeles, pentru ele se găsesc şi soluţii; cel puţin pe hârtie.

Alin Șerbănescu, CNAIR: „În următorii 3 ani ar trebui să avem 177 de kilometri de drum naţional modernizat la 4 benzi, la care adăugăm 121 de kilometri ai drumului expres Craiova-Piteşti şi, într-un orizont de 5 ani, adăugăm la aceşti kilometri peste 300 de la București la Paşcani.”

România s-a angajat ca, până în 2020, să reducă la jumătate numărul accidentelor rutiere grave, implicit şi numărul victimelor. Doar că din 2011 şi până acum am ajuns la o scădere cu 20 de procente. E greu de crezut că în doar 2 ani o să atingem această ţintă.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Accidente în lanț în Suceava, din cauza ninsorilor abundente: doi morți și șase răniți
Accidente în lanț în Suceava, din cauza ninsorilor abundente: doi morți și șase răniți

Două persoane au murit, iar alte 6 au ajuns la spital în județul Suceava, în urmă unui val de accidente produse din cauza ninsorii și a vitezei în numai două ore.

O fetiţă de şase ani a decedat într-un accident în care au fost implicate două autoturisme
O fetiţă de şase ani a decedat într-un accident în care au fost implicate două autoturisme

O fetiţă de şase ani şi-a pierdut viaţa într-un accident în care au fost implicate două autoturisme, vineri seara, la ieşirea din Buziaş spre Lugoj.

Un microbuz cu pasageri din Republica Moldova s-a răsturnat la Vaslui
Un microbuz cu pasageri din Republica Moldova s-a răsturnat la Vaslui

Momente de panică pentru 10 călători, joi seara, după ce microbuzul în care se aflau s-a răsturnat pe un drum din judeţul Vaslui. e pare că din cauza vitezei şoferul a derapat pe şoseaua cu zăpadă şi a ajuns într-un şanţ.

Șase mașini, avariate în pasajul Băneasa din Capitală. O șoferiță a ajuns la spital
Șase mașini, avariate în pasajul Băneasa din Capitală. O șoferiță a ajuns la spital

În doar câteva minute, şase maşini au fost grav avariate, vineri seara, în două accidente care au avut loc în pasajul Băneasa din Capitală.

Accidente în lanţ în nordul ţării, la doar câteva ore după ce a început să ningă
Accidente în lanţ în nordul ţării, la doar câteva ore după ce a început să ningă

Codul galben de ninsoare anunţat pentru nordul ţării a venit cu un val de accidente.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.