Pasajul Doamna Ghica, inaugurat după trei ani de întârzieri. Este prima construcție din București cu senzori în structură
După aproape trei ani de întârzieri, șoferii din Capitală au putut să circule, în sfârșit, pe pasajul de la Doamna Ghica. Este prima construcție din București cu senzori în structură.
Astfel va fi monitorizată rezistența lucrării, în timp real. Costurile totale au trecut de 110 milioane de lei.
Aleșii locali nu au mai tăiat panglica, ci au ridicat niște conuri de semnalizare, spre ușurarea celor care stau în zonă și s-au săturat de zgomotul de șantier.
Pasajul se întinde pe 216 metri și este completat de două rampe de acces, fiecare de câte 96 de metri.
Localnic: „Nu prea a fost bine, că a fost deranj. Și gălăgie în fiecare dimineață când trebuia să dormim, dar a trecut”.
Localnic: „Cum să fie? Greu, foarte greu! Stați dumneavoastră cu un șantier sau lângă locul de muncă, și o să vedeți!”.
Curios să încerce pasajul a fost și un biciclist, deși, în mod normal, nu avea voie să circule pe acolo.
Biciclist: „E excelent. Foarte mult, foarte mult. S-a și fluidizat traficul și este foarte bine realizat”.
Pasajul trece peste Șoseaua Colentina și va face legătura cu zona de Nord Est a țării, prin Drumul Național 2. Pe aici pot să treacă acei șoferi care nu vor să circule pe șoseaua de centură.
Structura lucrării va fi monitorizată prin senzori speciali, care îi vor avertiza pe experți dacă pasajul are probleme.
Cristian Hiver, directorul trustului de clădiri metropolitane: „Semnalele sunt transmise în timp real prin fibră optică către Facultatea de Construcții, care ne va ajuta să monitorizăm acest pasaj”.
Nicușor Dan, primarul Capitalei: „Marea lui utilitate se va vedea când vom avea întreg inelul median, e parte din alte lucrări de infrastructură pe care le facem, cele mai importante din această perioadă fiind modernizarea liniilor de tramvai”.
Deocamdată, pasajul nu are recepția făcută pentru că încă se amenajează sub el locuri de parcare.
Pe de alta, peste câțiva ani, lucrările ar putea fi reluate pentru montarea unei linii de tramvai, care să meargă spre Pipera. Se lucrează intens și la Podul Grant, intrat în reparații după ce, în anii trecuți, nu au existat fondurile necesare.