Opinia expertului: cum se putea evita accidentul lui Huidu. "Volanul nu se tine ca pe Dorobanti"
Singurii care au scapat cu rani fizice usoare din aceasta nenorocire au fost sotii Huidu si copiii lor. Expertii tehnici sunt de parere ca masina in care se aflau le-a salvat vietile.
Insa, in acelasi timp autoturismul mare si greu, manevrat imprudent, s-a transformat intr-o bomba pe roti si a ucis trei oameni. Putea fi evitatata oare tragedia? Posibil, spun specialistii.
Este suficient sa ne aflam la volanul unei masini performante, dotata cu sisteme de ultima generatie in ceea ce priveste siguranta rutiera si sa credem ca suntem feriti de accidente ? Raspunsul vine rapid din partea unui pilot cu experienta. Nu.
Prudenta este prima conditie ca sa evitati o nenorocire.
"Daca manevram volanul brusc pe o suprafata fara aderenta sau aderenta scazuta poate sa duca la un derapaj, masina avand sisteme de siguranta active, masina este controlata electronic pe o aderenta scazuta, pe polei, zapada, gheata, nisip tot ce pierde contactul cu cauciucul poate sa duca la derapaj indiferent de sisteme", spune Daniel Ungur, pilot instructor.
Cel de la volan trebuie de asemenea sa intuiasca ce urmeaza.
"E foarte importanta anticiparea. Cum anticipam iesire din decor? Prin franare, dar franare preventiva, modulata, chiar daca masina are ABS, tu trebuie sa anticipezi ca nu stii ce te astepata la un viraj cu lipsa de vizibilitate, pentru siguranta ta trebuie sa anticipezi", mai spune pilotul.
Drumul te ajuta atunci cand are indicatoare de care trebuie sa tii cont.
"Intr-o astfel de curba, semnalizata prin panouri succesive, conducatorul auto trebuie sa circule cat mai aproape de marginea din dreapta a partii carosabile, sa nu incalce sub nici o forma marcajul continuu care separa sensurile de circulatie", declara Cosmin Giosanu, purtator de cuvant Politia Rutiera Brasov.
Nu va panicati si Nu franati brusc!
"Mare semnal de alarma la viteza: nu franati in viraj. Intotdeauna pregatirea pentru viraj se retrogradeaza, franam cu frana de picior dupa care punem farna de motor", spune Daniel Ungur.
Esentiala este si pozitia pe care o are soferul.
"Nu o sa stam sa conducem niciodata cu mainile ca un cocalar de Dorobanti, cu mana stand la ora 12. Daca viram cu mana stanga la dreapta si mai trebuie sa contraviram, nu mai putem, suntem blocati, nu putem reactiona in caz de urgenta", mai spune Daniel.
Toate aceste lucruri trebuiesc respectate daca vreti sa ajungeti teferi la destinatie.