O femeie din Alba Iulia a rămas fără 16.000 de lei din contul bancar după ce a primit un mesaj pe telefon
O femeie din Alba Iulia a fost victima unei infracţiuni informatice prin metoda phishing, rămânând, printre altele, fără un depozit bancar de 10.000 de lei, potrivit unui comunicat transmis, miercuri, de către IPJ Alba.
"La data de 6 februarie 2024, la Serviciul de Investigaţii Criminale a fost înregistrată plângerea unei femei de 61 de ani, din Alba Iulia, care a fost victima unei infracţiuni informatice prin metoda phsihing. Aceasta a primit un mesaj, pe telefonul mobil, de la un expeditor care s-a dat drept reprezentant al băncii la care deţine un cont, prin care i-a fost comunicat faptul că datele contului bancar trebuie actualizate, pentru a evita blocarea acestuia. Femeia a accesat link-ul din mesaj şi a completat datele solicitate, respectiv nume, prenume, datele cardului bancar precum şi codurile primite ulterior, prin SMS, ca fiind din partea băncii, pentru autentificare în aplicaţia bancară", se menţionează în comunicat.
Astfel, escrocii au obţinut control asupra banilor femeii şi au efectuat tranzacţii frauduloase, în valoare de 5.964 de lei, şi au lichidat un depozit de 10.000 de lei.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
IPJ Alba atrage atenţia că mesajele şi e-mail-urile falsificate sunt o modalitate comună prin care infractorii încearcă să obţină datele personal.
"În cazul primirii unor mesaje prin email, trebuie verificată adresa de email a expeditorului, chiar dacă e-mailul pare transmis de bancă, pentru că escrocii se folosesc de denumirea băncilor atunci când creează adresele de email pe care le folosesc în activitatea infracţională. Dacă aceasta nu corespunde cu adresa de e-mail a băncii al cărui client sunteţi, aţi putea fi ţinta unui atac de tip phishing", arată IPJ Alba.
Potrivit poliţiştilor, pentru actualizarea datelor personale bancare, este necesară prezenţa fizică a persoanei la ghişeul unităţii bancare. "În plus, băncile nu cer datele cardului bancar. Ele deţin această informaţie şi nu ar avea motiv să o ceară printr-un email sau printr-un SMS", mai arată IPJ Alba.