O companie aeriană low-cost a primit o amendă record de 2 milioane de euro
Compania aeriană low-cost Blue Air a fost amendată de ANPC cu suma record de 2 milioane de euro. Sancțiunea a fost primită în urma numeroaselor sesizări depuse de călători.
Este cea mai mare amendă dată vreodată unui operator economic, anunţă oficialii ANPC care au obligat compania să le restituie banii consumatorilor afectaţi.
Citește și Mii de zboruri sunt anulate zilnic. Pasagerii se trezesc blocați în aeroporturi din cauza grevelor
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Luna trecută, inspectorii ANPC au făcut un control de amploare la compania românească Blue Air, după ce mai mulţi consumatori au depus plângeri din cauza zborurilor anulate.
Comisarii au verificat perioada 30 aprilie 2021 - 30 aprilie 2022, când, potrivit acestora, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, adică echivalentul a 178 de mii de rezervări, în valoare de peste 13 milioane de euro.
Pe lângă românii care au cumpărat bilete, afectaţi sunt şi zeci de mii de cetăţeni din alte 19 state europene. Peste o mie de plângeri au fost depuse de cetăţeni străini.
Drept urmare, ANPC a decis să aplice companiei Blue Air o amendă record de 2 milioane de euro - cea mai mare dată vreodată unui operator economic de la noi.
Blue Air trebuie și să restituie în cel mult 10 zile sumele încasate pentru cursele anulate şi să acorde despăgubiri consumatorilor. În plus, compania nu mai are voie să pună în vânzare oferte pe care nu le poate onora.
Contactaţi de Ştirile PROTV, reprezentanţii Blue Air nu au dorit să comenteze
Şi companiile Wiz Air şi Ryan Air au intrat în atenţia consumatorilor din acelaşi motiv.
Potrivit Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, în ultima săptămână peste 700 de zboruri aparţinând companiilor Wizz Air, Tarom, Ryan Air şi Blue Air au avut întârzieri mai mari de 30 de minute, iar alte 18 curse au fost anulate.
ANPC a transmis o alertă către Comisia Europeană
Având în vedere că abaterile constatate privesc atât consumatori din România, cât și din UE, ANPC, prin Direcția Generală Control Supraveghere Piață și Armonizare Europeană, „a transmis o alertă către Comisia Europeană şi autorităţile omoloage ANPC, din celelate state membre, prin care solicită verificarea, la nivel european a încălcărilor similare de legislație, altele decât cele reclamate la ANPC, ori dacă s-au luat deja măsuri de asigurare a respectării legislației, pe teritoriul UE, împotriva unor astfel de abateri ale companiei Blue Air Aviaton SA”.
În total au fost primite 924 de reclamaţii transfrontaliere.
ANPC recomandă consumatorilor să fie extrem de vigilenți și să evite achiziționarea biletelor de avion de la operatori economici care, în trecut, au anulat foarte multe curse și nu au respectat drepturile consumatorilor. De asemenea, se recomandă consumatorilor să semnaleze situațiile neplăcute, indiferent de compania aeriană.
Călătorii mai trebuie să știe că societățile comerciale care recuperează sumele nerambursate de companiile aeriene, în cazul anulării zborului, percep comisioane pentru aceste servicii.
„Odată cu notificarea Blue Air, au fost notificate către statele membre, prin rețeaua CPC și Wizz Air și Ryan Air, care de asemenea au avut, în această perioadă, foarte multe anulări sau întârzieri de curse, fără a ține seama de drepturile consumatorilor. Operatorii economici vor rămâne, în continuare, în atenția ANPC, iar îndeplinirea măsurilor dispuse, de restituire a sumelor, precum și de încetare a practicilor comerciale incorecte, vor fi verificate de comisari, după încheierea celor 10 zile, prevăzute de lege”, mai arată ANPC.