Anchetă după o discuție între doi piloți care vorbeau despre aterizarea prea rapidă a unui coleg

×
Codul embed a fost copiat

O discuție între piloții cursei Praga - Bucureşti a companiei Blue Air a declanşat o anchetă. Fără să-și dea seama că discuția lor este înregistrată, piloții au vorbit despre aterizarea prea rapidă a unui coleg.

Dar sistemul de comunicare fusese uitat deschis iar cei care erau pe aceeași frecvență au auzit ce s-a întâmplat. Autoritatea Aeronautică Civilă vrea să verifice dacă povestea este reală și dacă a fost depășită viteza maximă de coborâre.

În timpul zborului de vineri, 3 decembrie al cursei Praga - Bucureşti, pilotul avionului Boeing 737 a anunţat turnul de control în apropiere de Otopeni.

Atunci s-a blocat butonul care porneşte sistemul de comunicare al aeronavei, aşa că toată discuţia care a urmat a putut fi auzită pe frecvenţa respectivă.

Cei doi piloţi vorbeau despre un alt pilot, care aterizase anterior cu o viteză mare şi care încerca să-şi justifice coborârea rapidă.

Citește și
salvamont sibiu
Zeci de turiști salvați de pe munte în ultimele 24 de ore. Unde au fost cele mai multe intervenții ale salvamontiștilor

Pilot: "Gafa a comis-o şi când l-au chemat ăştia a zis. Păi, dacă copilotul nu mi-a zis nimic, am crezut că sunt bine. Cum ... să fii bine dacă ți-a sunat toate alea? Când îți sună, tu ești bine? Și-am întrebat, dar de ce ai aterizat? Nu știu, bă, am fost tentat să aterizez. Bă, era trafic, aveai ceva, era o urgență? Nu. Am vrut să aterizez".

În timpul discuțiilor sincere, controlorul de trafic a încercat să le atragă atenţia că ţin ocupată frecvenţa. A reuşit abia după 10 minute.

Discuţia a fost înregistrată şi publicată pe site-urile de profil. Autoritatea de Aeronautica Civilă Română spune că a demarat o acţiune de verificare pentru a stabili dacă declaraţiile pilotului sunt reale.

Discuţia dintre cei doi piloţi nu a pus în pericol sistemul de comunicaţii, spun autorităţile aeronautice pentru că există frecvente alternative şi de urgenţă.

În plus, o coborâre rapidă nu crează probleme, ci doar disconfort pasagerilor.

Un avion zboară pe la 10 kilometri altitudine. La aterizare, în mod normal, aeronava coboară cu o jumătate de kilometru pe minut, iar pasagerii nu simt un disconfort mare.

Însă, dacă pilotul vrea să aterizeze rapid pentru a economisi timp şi carburant, poate coborî cu 1 kilometru pe minut. Disconfortul creşte, iar pasagerii vor avea urechile înfundate. În cazul unei coborâri de urgenţă se poate ajunge şi la 3 kilometri pe minut.

Întâmplător, discuţia dintre piloţi a avut loc la bordul avionului care acum 2 luni a aterizat la Bucureşti, după ce au căzut măştile din cauza unui senzor care ar fi dat o alarmă falsă de depresurizare.

Blue Air susţine că este vorba despre o conversaţie particulară între doi piloţi care-şi exprimă părerea despre lucruri care nu au legătură cu operaţiunile de zbor ale companiei.

Compania dă asigurări că zborurile se desfăşoară în condiţii de maximă siguranţă şi că nu a fost înregistrat niciun accident de la înfiinţare până acum.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Citește și...
Zeci de turiști salvați de pe munte în ultimele 24 de ore. Unde au fost cele mai multe intervenții ale salvamontiștilor
Zeci de turiști salvați de pe munte în ultimele 24 de ore. Unde au fost cele mai multe intervenții ale salvamontiștilor

Douăzeci şi două de persoane au fost salvate în ultimele 24 de ore, în urma unor intervenţii ale salvamontiştilor, în toată ţara, cele mai multe apeluri fiind primite de salvatorii montani din Gorj, Lupeni şi Predeal, informează Salvamont.

Un pensionar condamnat pentru uciderea soției bolnave de cancer a fost grațiat de președintele Italiei
Un pensionar condamnat pentru uciderea soției bolnave de cancer a fost grațiat de președintele Italiei

Un pensionar italian a fost grațiat pentru uciderea soției sale bolnave, reaprinzând dezbaterea despre sinuciderea asistată.

Probleme în funcţionarea instalaţiilor de transport pe cablu de la Sinaia, din cauza vântului puternic
Probleme în funcţionarea instalaţiilor de transport pe cablu de la Sinaia, din cauza vântului puternic

Instalațiile de transport pe cablu din stațiunea Sinaia au fost parțial oprite, vineri, din cauza vântului puternic.

Recomandări
ANM a prelungit avertizările de vreme rea: vânt puternic, ninsori și viscol. HARTĂ
ANM a prelungit avertizările de vreme rea: vânt puternic, ninsori și viscol. HARTĂ

Administrația Națională de Meteorologie a emis o informare meteorologică și mai multe atenționări și avertizări Cod Galben și Cod Portocaliu, ce vizează intensificări ale vântului, ninsori, polei și viscol, în mare parte din țară.

Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pace în Ucraina
Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pace în Ucraina

Rusia a lovit fără milă blocuri de locuințe, chiar și în ziua de Crăciun. Valul de drone și rachete a ucis joi cel puțin 5 oameni și a rănit zeci, în mai multe orașe ucrainene.

O fetiță din București a primit, în noaptea de Crăciun, o scrisoare de la Papa Leon al XIV-lea. FOTO
O fetiță din București a primit, în noaptea de Crăciun, o scrisoare de la Papa Leon al XIV-lea. FOTO

O fetiță din București a primit, în noaptea de Crăciun, o scrisoare neașteptată de la Papa Leon al XIV-lea, ca răspuns la un desen prin care se ruga pentru copiii afectați de război.