Anchetă după o discuție între doi piloți care vorbeau despre aterizarea prea rapidă a unui coleg

×
Codul embed a fost copiat

O discuție între piloții cursei Praga - Bucureşti a companiei Blue Air a declanşat o anchetă. Fără să-și dea seama că discuția lor este înregistrată, piloții au vorbit despre aterizarea prea rapidă a unui coleg.

Dar sistemul de comunicare fusese uitat deschis iar cei care erau pe aceeași frecvență au auzit ce s-a întâmplat. Autoritatea Aeronautică Civilă vrea să verifice dacă povestea este reală și dacă a fost depășită viteza maximă de coborâre.

În timpul zborului de vineri, 3 decembrie al cursei Praga - Bucureşti, pilotul avionului Boeing 737 a anunţat turnul de control în apropiere de Otopeni.

Atunci s-a blocat butonul care porneşte sistemul de comunicare al aeronavei, aşa că toată discuţia care a urmat a putut fi auzită pe frecvenţa respectivă.

Cei doi piloţi vorbeau despre un alt pilot, care aterizase anterior cu o viteză mare şi care încerca să-şi justifice coborârea rapidă.

Citește și
Visa Waiver
Pozitia oficială a SUA în ceea privește programul Visa Waiver pentru România: ”Procesul este în atentă revizuire”

Pilot: "Gafa a comis-o şi când l-au chemat ăştia a zis. Păi, dacă copilotul nu mi-a zis nimic, am crezut că sunt bine. Cum ... să fii bine dacă ți-a sunat toate alea? Când îți sună, tu ești bine? Și-am întrebat, dar de ce ai aterizat? Nu știu, bă, am fost tentat să aterizez. Bă, era trafic, aveai ceva, era o urgență? Nu. Am vrut să aterizez".

În timpul discuțiilor sincere, controlorul de trafic a încercat să le atragă atenţia că ţin ocupată frecvenţa. A reuşit abia după 10 minute.

Discuţia a fost înregistrată şi publicată pe site-urile de profil. Autoritatea de Aeronautica Civilă Română spune că a demarat o acţiune de verificare pentru a stabili dacă declaraţiile pilotului sunt reale.

Discuţia dintre cei doi piloţi nu a pus în pericol sistemul de comunicaţii, spun autorităţile aeronautice pentru că există frecvente alternative şi de urgenţă.

În plus, o coborâre rapidă nu crează probleme, ci doar disconfort pasagerilor.

Un avion zboară pe la 10 kilometri altitudine. La aterizare, în mod normal, aeronava coboară cu o jumătate de kilometru pe minut, iar pasagerii nu simt un disconfort mare.

Însă, dacă pilotul vrea să aterizeze rapid pentru a economisi timp şi carburant, poate coborî cu 1 kilometru pe minut. Disconfortul creşte, iar pasagerii vor avea urechile înfundate. În cazul unei coborâri de urgenţă se poate ajunge şi la 3 kilometri pe minut.

Întâmplător, discuţia dintre piloţi a avut loc la bordul avionului care acum 2 luni a aterizat la Bucureşti, după ce au căzut măştile din cauza unui senzor care ar fi dat o alarmă falsă de depresurizare.

Blue Air susţine că este vorba despre o conversaţie particulară între doi piloţi care-şi exprimă părerea despre lucruri care nu au legătură cu operaţiunile de zbor ale companiei.

Compania dă asigurări că zborurile se desfăşoară în condiţii de maximă siguranţă şi că nu a fost înregistrat niciun accident de la înfiinţare până acum.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Cine este Samuele Zannoni, sanmarinezul care a făcut șah-mat apărarea României. Se iubește cu o profesoară de engleză și este fan Juventus
FOTO Cine este Samuele Zannoni, sanmarinezul care a făcut șah-mat apărarea României. Se iubește cu o profesoară de engleză și este fan Juventus
Citește și...
Pozitia oficială a SUA în ceea privește programul Visa Waiver pentru România: ”Procesul este în atentă revizuire”
Pozitia oficială a SUA în ceea privește programul Visa Waiver pentru România: ”Procesul este în atentă revizuire”

Guvernul Statelor Unite analizează în prezent procesul prin care România a fost recent inclusă în Programul Visa Waiver (VWP), pentru a verifica respectarea standardelor stricte de securitate impuse de acest program.

Un adolescent din Dâmbovița, plecat de acasă de 4 luni, este căutat de Poliție. Apel către cei care dețin informații
Un adolescent din Dâmbovița, plecat de acasă de 4 luni, este căutat de Poliție. Apel către cei care dețin informații

Un adolescent în vârstă de 16 ani din județul Dâmbovița, plecat de acasă de aproape patru luni, este căutat de Poliție, care a făcut publice semnalmentele și fotografia tânărului.

Infestare cu ploşniţe în mai multe saloane ale Institutului „Marius Nasta” din Bucureşti. Măsurile luate de conducere
Infestare cu ploşniţe în mai multe saloane ale Institutului „Marius Nasta” din Bucureşti. Măsurile luate de conducere

Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta” din Bucureşti a informat marţi, printr-un comunicat de presă, că se confruntă cu o infestare cu ploşniţe în mai multe saloane ale unităţii spitaliceşti.

Recomandări
Undă verde pentru cererea numărul 3 de plată din PNRR, de 2 miliarde de euro. CE: Reforma pensiilor speciale, amânată
Undă verde pentru cererea numărul 3 de plată din PNRR, de 2 miliarde de euro. CE: Reforma pensiilor speciale, amânată

Comisia Europeană dă undă verde pentru cerea numărul 3 de plată din PNRR, trimisă la sfârșitul anului trecut. România a îndeplinit 68 din cele 74 de jaloane necesare, făcând reforme care țin de taxarea IMM-urilor.

Rusia acuză România de „acţiuni ostile”: „Teroriști” au participat la discuții despre dezmembrarea Rusiei la București
Rusia acuză România de „acţiuni ostile”: „Teroriști” au participat la discuții despre dezmembrarea Rusiei la București

Comisia Dumei de Stat pentru investigarea amestecului statelor străine în afacerile interne ale Rusiei a trimis materiale Procuraturii Generale şi Ministerului de Externe privind „acţiunile ostile ale autorităţilor române faţă de Federaţia Rusă”.

Marcel Ciolacu a trimis Corpul de Control la toate cele 16 ministere și instituții din subordine: „Nu am glumit”
Marcel Ciolacu a trimis Corpul de Control la toate cele 16 ministere și instituții din subordine: „Nu am glumit”

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, marți, într-un mesaj publicat pe Facebook, că a trimis Corpul de Control al prim-ministrului la toate cele 16 ministere ale Guvernului pe care îl conduce.