Mii de zboruri sunt anulate zilnic. Pasagerii se trezesc blocați în aeroporturi din cauza grevelor
În fiecare zi mii de zboruri sunt anulate în toată lumea, iar pasagerii se trezesc blocați în aeroporturi din pricina grevelor ori a lipsei de personal.
Există însă câteva trucuri care îi pot ajuta pe cei care plecă în vacanță. Iar dacă zborul este anulat sau întârziat, călătorii trebuie să știe că pot primi și compensații financiare, pe lângă rambursarea banilor pe bilet.
Peste 1300 de zboruri au fost anulate în ultimele 24 de ore în toată lumea. Pe aeroportul din Cluj, de pildă, mai multe curse au întârziat.
Şi pasagerii care se pregăteau să decoleze din Timișoara spre Dortmund au aflat cu 30 de minute înainte că zborul a fost anulat. Li s-a oferit o altă cursă, dar și acesta a avut întârziere.
Pasager: "Două ore jumate?! Minunat!"
Bogdan Tamșa, pasager: Mă afectează pentru că am avut concediu programat și din această cauză, normal săptămâna aceasta trebuia să încep munca și nu trebuia să mai rămân".
12 zboruri au fost anulate luna trecută pe aeroportul din Timișoara, iar altele au avut întârzieri chiar şi de 150 de minute.
Călin Petrescu, purtătorul ce cuvânt al Aeroportului Internaţional Timişoara: "Pasagerilor le recomandăm să ia din timp legătura cu compania cu care ei călătoresc, să se informeze direct de la companie dacă vor fi probleme, fie de zbor anulat, fie de zbor întârziat".
Şi de pe Aeroportul Internațional Iași, două curse externe - ambele spre Italia, au plecat cu o întârziere de cel puţin 50 de minute.
Bărbat: "Puţină supărare este, da. Pentru că am ceva de luat din Italia şi de dus mai departe. Din păcate, şi ieri s-a întâmplat la fel şi alaltăieri".
Potrivit oficialilor, întârzierile se produc din motive tehnice sau din lipsă de personal.
Andreea Banu, Reprezentanta Aeroportului Internaţional Iaşi: "În cursul săptămânii trecute, dintr-un total de 260 de mişcări, s-au înregistrat întârzieri pe aproximativ 100 de zboruri, atât plecări, cât şi sosiri. Şi un număr de aproximativ 10 anulări, reprogramate pentru alte zile."
Din cauza numărului mare de zboruri anulate, şi compania aeriană Lufthansa a anunţat printr-un mesaj expus în aeroportul din Frankfurt că pasagerii sunt pe cont propriu.
Astfel de probleme au apărut inclusiv pe aerportul din Henri Coandă din Otopeni. Weekendul acesta, într-o singură zi, acolo au fost peste 100 de curse întârziate, potrivit site-ului Flight Aware. Printre principalele companii aeriene care au înregistrat întârzieri se numără Blue Air, Tarom sau Wizz Air.
Ce pot face călătorii care vor să plece în vacanță?
Ramona Colea, Manager General companie care reprezintă drepturile pasagerilor: "Să-și cumpere un bilet cât mai aproape este posibil de data călătoriei. Dacă nu este absolut necesar să călătorească cu bagaj de cală, să nu o facă. Să își ia doar bagaj de mână. Foarte important, să-și ia zboruri care să fie cuprinse în aceeași rezervare".
Dacă zborul se anulează cu mai puțin de 14 zile înainte de data călătoriei, pasagerii pot primi câteva sute de euro. Asta pe lângă rambursarea banilor pe bilet, reprogramarea zborului sau schimbarea destinației. Păgubiții pot depune plângere la ANPC sau se pot adresa unui avocat.