Nordul Bucureștiului are în sfârșit o arteră modernă care poate prelua aglomerația
Nordul Bucureștiului una dintre cele mai aglomerate zone din capitală are în sfârșit o arteră modernă care poate prelua mașinile miilor de oameni care lucrează acolo.
Este vorba despre șoseaua Fabrica de Glucoză de la capătul căreia începe și autostrada A3. Se lucrează intens și la pasajul Doamna Ghica aflat în apropiere care va ajuta la fluidizarea traficului.
Şoseaua Fabrica de Glucoză este un balon de aer pentru traficul sufocat din nordul Capitalei plin de clădiri de birouri.
În plus, cei care vin de pe Autostrada A3 pot ajunge acum uşor, pe 2 benzi pe sens, până la cele 3 artere importante din Nordul Bucureştiului, Petricani, Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca.
Lucrarea a avut o întârziere de o jumătate de an.
Țevile care sunt ca o cupolă peste acest trotuar şi care merg în pământ au reprezentat unul din motivele pentru care a întârziat inaugurarea şoselei. Au fost schimbate 500 de metri de conducte de către Radet, iar mai nou de Termoenergetica, acum are apă caldă şi căldură întreg cartierul Aviaţiei din Nordul Capitalei.
Şoseaua a fost dată în exploatare pe bucăţi, prima parte, intre Petricani şi Barbu Văcărescu - pe 25 iunie, când primăria anunţa un termen şi pentru bucata mai mică, dintre Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca.
Gabriela Firea, primarul capitalei: "Avem şi piste pentru biciclişti de 1 metru şi jumătate, avem trotuare de 2 metri, de asemenea alveole unde am plantat şi vom planta copaci. Între Barbu Văcărescu şi Floreasca se lucrează intens în 2 săptămâni putem să dăm drumul şi acelei porţiuni".
De atunci au trecut 4 săptămâni. Între timp s-a găsit o soluţie şi la reclamaţiile celor care se plângeau că trotuarul este îngustat pe alocuri de alveolele în care ar fi trebuit plantaţi copaci. În locul lor va fi tot asfalt.
La operaţiunea pe care o putem numi astuparea alveolelor participă 7 muncitori şi un supraveghetor. Se toarnă asfalt pentru că trotuarul este mai îngust în această zonă.
A existat şi un control al Agenției de Plăți și Inspecție Socială București, sesizată de Ministerul Muncii și Protecției Sociale. Mame ori persoane cu dizabilităţi s-au plâns că le e greu să folosească trotuarul.
”Având în vedere că sub alveole există rețele de utilități și beton recomandarea a fost să se se renunțe la plantare", a transmis Primăria Capitalei.
Lucrarea cu tot cu exproprieri a costat 36 de milioane de euro.
Se lucrează şi la pasajul Doamna Ghica, lung de un kilometru şi lat de 16 metri. Va costa 28 de milioane de euro, iar termenul promis pentru finalizare este septembrie anul acesta.