Anchetă în cazul trenului de marfă plin cu azotat de amoniu, care a fost la un pas să explodeze în gara Breaza
O ancheta este in plina desfasurare in cazul trenului de marfa, plin cu azotat de amoniu, care a fost la un pas sa explodeze, marti seara, in gara Breaza Nord.
Dintr-un vagon in care se afla substanta extrem de periculoasa, ambalata in saci dublii de polietilena si polipropilena, a inceput sa iasa fum.
Din fericire, azotatul de amoniu nu s-a scurs prin podeaua de lemn care a ars, din cauza incidentului. La temperaturi ridicate, azotatul de amoniu se descompune, si poate provoca o explozie devastatoare, cum a fost cea de la Mihailesti, in 2004, cand 18 oameni au murit.
In trenul de marti seara era o cantitate de 100 de ori mai mare decat cea de la Mihailesti.
Trenul cu 25 de vagoane era plin cu 1.214 de tone de azotat de amoniu. Când a trecut prin Comarnic, un angajat CFR a zărit fumul și scânteile de sub roți. A dat alarma, iar trenul s-a oprit aproape 2 kilometri mai departe, în gara Breaza Nord. Imediat a fost blocată circulația trenurilor și oprită alimentarea electrica.
Pentru că există riscul unei explozii devastatoare, autoritățile au evacuat toate gospodăriile aflate pe o rază de un kilometru.
Mădălina Lupea, Prefectul județului Prahova: "Primarul din Breaza a pus la dispoziție o sală de sport."
La 170 de grade Celsius, azotatul de amoniu se descompune. Dacă depășește 200 de grade și nu se iau rapid măsuri de răcire, totul poate sări în aer. Pompierii s-au luptat ore întregi să răcească vagonul și să mențină o temperatura scazuta.
Locotenent-colonel Mihai Drăgan, ISU Prahova: "Am procedat la deschiderea vagonului și inundarea lui cu apă. Noi presupunem că a pornit de la blocarea sabotilor de tren care au dus la aprinderea podelei."
Marfarul venea de la combinatul Azomureș cu indicații clare de transport către Ploiesti.
Azotatul de amoniu a fost ambalat, asa cum cere fisa cu date de Securitate, in saci dubli de polietilena si polipropilena. Marfa, extrem de periculoasa, a fost asezata apoi pe o podea din lemn. O parte din ea a ars, din cauza incidentului. Din fericire insa, nu au fost scurgeri de azotat de amoniu.
Marius Andruh, academician şi profesor de chimie: "Este deosebit de periculos ca explozia să fie inițiată de prezența unor materiale precum pulberi metalice sau fracțiuni grele de petrol".
Reporter: "În situația de marți seară, se întruneau aceste condiții de pulberi de metale și de fracțiuni grele de petrol?"
Marius Andruh: "Se poate, pentru că în definitiv și metalele și va spuneam de anumite fracțiuni de petrol sunt combustibile, ori lemnul este combustibil."
După mai bine de 4 ore, pericolul a fost îndepărtat, iar localnicii evacuați s-au întors acasă. Poliția transporturilor feroviare, cei de la CFR și ITM au declanșat imediat anchete.
Ministerul Transportului a cerut înființarea unei comisii, care are și misiunea de a propune măsuri severe pentru că asemenea evenimente să nu se mai repete.
Nicolae Bratu Dantes, Inspector general de stat al Inspecției Muncii: "Putea produce pagube foarte mari sau pierderi de vieți omenești. De aceea îl cercetăm sub aspectul incidentului periculos, incident la legea securității muncii."
Raluca Brezeanu, purtătorul de cuvânt al IPJ Prahova: "Se fac cercetări, infracțiuni la siguranță circulației".
Angajatul CFR care a sesizat problema a fost felicitat de superiori care i-au acordat o primă. Este un bărbat de 49 de ani, care lucrează pentru căile ferate din 1990.
Ilie Şerban, angajat CFR: "I-am spus mecanicului să verifice, să tragă trenul unde să se poată acționa și am sunat la 112"
Vagonul cu probleme a ramas in Ploiesti pentru cercetari.
Sursa: Pro TV
Etichete: tren, marfa, ancheta, vagoane, nereguli, substante,
Dată publicare:
01-11-2017 18:12