Multinaționalele nu își mai trimit angajații cu avionul în străinătate la traininguri. Ce este mişcarea ”shame to fly”
Companiile multinaționale care în trecut trimiteau angajații cu avionul în străinătate la traininguri sau ședințe au redus considerabil aceste călătorii.
Totodată, ajung la noi în țară tot mai puțini turiști de business care de obicei cheltuiau mai mult decât vizitatorii obișnuiți. Companiile au luat această măsură pentru a reduce costurile, dar și pentru a scădea emisiile de carbon.
Această companie din Timișoara care realizează aplicații IT pentru industria farmaceutică din Belgia și-a redus considerabil călătoriile de serviciu cu avionul. Trainingurile se ţin acum online, iar angajații merg în deplasări numai atunci când colegii lor din străinătate au nevoie de ajutor tehnic.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Laura Dragoș-Rădoi - Manager companie IT: "Ne îndreptăm și spre o categorie mai verde, companiile pun preț spre a măsura amprenta de carbon și a nu polua. Noi targhetăm exact evenimentele care sunt critice".
De altfel, un studiu Deloitte arată că 4 din zece companii europene vor să își reducă numărul de călătorii în următorii ani, din motive de sustenabilitate. În plus, multe companii vor să reducă din cheltuieli. O companie germană, cu un sediu la Timișoara, mai organizează deplasări doar când angajații au întâlniri cu clienții.
Sever Scridon - CEO companie automotive: "Am redus în scopul optimizării deoarece suntem într-o perioadă mai dificilă la nivel mondial. Trimitem colegii și colegele în deplasări care includ și clienții sau furnizorii, nu doar pentru a avea o ședință în comun cu colegii din alte locații să ne vedem și față în față".
Pe de altă parte turismul de business era înainte de pandemie o bună sursă de venit pentru orașe precum Timișoara, Cluj-Napoca sau București.
Simion Giurcă - specialist în turism: ”Există tot mai multe companii care merg în această direcție, încearcă să arate că le pasă de ce se întâmplă cu mediul, de ce se întâmplă în viața noastră de zi cu zi, motiv pentru care unii au aderat la mişcarea shame to fly, adică "fie-ți rușine că zbori", mai ales pe distanțe scurte.În Timișoara, business travelul înainte de 2019 a însemnat mai mult de 50%".
Mihai Lambrino - proprietar restaurant: "Aveau întâlniri de business la prânz aici sau cine, se făceau cine cu angajații, ele se fac și azi, dar nu la volumul de atunci".
Specialiștii din turism susțin că un astfel de turist cheltuia peste 1000 de euro într-o călătorie, mai ales că totul era decontat de companie.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: turism, avion, angajati, afaceri, multinationale,
Dată publicare:
12-11-2023 19:14