Ministrul Transporturilor anunță că se va construi o autostradă în jurul Capitalei. Când ar fi gata

×
Codul embed a fost copiat

Ministerul Transporturilor anunță că din luna mai va începe construcția unei autostrăzi, care va încercui Capitala.

Se va numi A0, iar partea de sud care ar face legătura cu Autostrada Soarelui și A1 ar trebui să fie gata în trei ani. Cel puțin, așa promit autoritățile, care au bani europeni pentru șoseaua de viteză. Dar, cum ne-am obișnuit, lucrarea începe cu anumite probleme: traseul a fost schimbat și unele avize de mediu, nu au fost încă acordate.

Planul pentru construirea noii centuri în jurul Capitalei există de multă vreme. Actuala centură va fi înghițită în câțiva ani de București și se va transforma într-un bulevard, iar șoferii au nevoie de o șosea ca să poată ocoli orașul fără probleme.

Noua centură se va numi A0, are regim de autostradă și face parte dintr-un uriaș proiect european de infrastructură rutieră, numit Coridorul IV Pan European.

Autostrada A0 va avea două benzi pe sens și pentru că pe noua șosea de centură a Capitalei se va circula cu 130 de kilometri pe oră, la fiecare intersecție cu drumurile naționale și drumurile județene se va construi câte o pasarelă. De pildă, pe Drumul Național 1A va fi construită o pasarelă, iar Autostrada de Centură va trece pe sub ea.

Citește și
Șofer
Reacția unui șofer după ce a fost amendat de polițiști că nu avea centură. "Livrez chestii"
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

A0 a fost împărțită în două bucăți mari, una de Sud și alta în Nord. În timp ce partea de Sud este mai avansată și are toate loturile licitate, cea de Nord este încă în proces de licitație și are o problemă. O bucată din apropierea localității Cernica trece printr-o arie naturală protejată Natura 2000, iar avizul de mediu încă nu a fost emis. Acest lucru se va întâmpla în câteva zile, promite ministerul Transporturilor, care susține că între timp a schimbat și traseul A0 din Sud, pentru că trecea prin zone cu sonde petroliere.

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor„Între Bragadiru și DN 5, zona Jilava-Vidra.”

Reporter: „Când vom vedea primele utilaje acolo?”

Irinel Scrioșteanu: „În luna mai."

Autostrada va costa mai bine de un miliard de euro, iar 85 la sută sunt bani europeni. Ministerul Transporturilor susține că nu vom pierde banii și anunță când va fi gata.

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor:„Zona de Sud în trei ani, zona de Nord, cu un an decalare, în patru ani.”

Reporter: „Deci, zona de Sud în 2023?”

Irinel Scrioșteanu: „Da.”

Reporter: „Și zona de Nord în 2024?”

Irinel Scrioșteanu: „Da."

Asta dacă licitațiile vor fi terminate la timp. Pe partea de Nord sunt depuse toate ofertele și ar putea dura aproape opt luni identificarea constructorilor câștigători.

Lungimea autostrăzii este de 100 de kilometri, iar Ministerul Transporturilor promite să lucreze în paralel și la lărgirea actualei centuri care este mereu aglomerată.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
Citește și...
Construcția noii centuri a Capitalei mai are de așteptat. De ce trebuie modificat complet traseul
Construcția noii centuri a Capitalei mai are de așteptat. De ce trebuie modificat complet traseul

11 firme se bat pentru construcția unui lot din A0, noua autostradă care va ocoli Bucureștiului. Lotul de aproape 20 de kilometri este în nordul Capitalei.

Reacția unui șofer după ce a fost amendat de polițiști că nu avea centură.
Reacția unui șofer după ce a fost amendat de polițiști că nu avea centură. "Livrez chestii"

Razie de amploare vineri, în Capitală, la aproape o lună de la intrarea în vigoare a legii ce interzice utilizarea telefonului mobil în timpul deplasării.

O nouă centură a Capitalei, deși avem una cu asfaltul distrus. De unde vin banii
O nouă centură a Capitalei, deși avem una cu asfaltul distrus. De unde vin banii

Autorităţile nu au fost capabile să repare şoseaua de centură a capitalei, lucrare pe care toate guvernele au considerat-o o prioritate, dar vor să construiască una nouă în sudul Bucureştiului.

Șofer mort într-un accident cumplit în Tunari. Ce ar fi făcut în momentul impactului
Șofer mort într-un accident cumplit în Tunari. Ce ar fi făcut în momentul impactului

Un şofer a decedat sâmbătă, pe Centura Bucureşti, în localitatea Tunari, după ce a pierdut controlul volanului şi a lovit un vehicul parcat, în urma impactului maşina în care acesta se afla răsturnându-se.

Recomandări
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1990
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1990

Petre Roman a ajuns joi la sediul Parchetului General, ca să ia la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990. Roman a fost premierul României între 1989-1991.

Pun capăt războiului și acceptă pacea, cu o condiție. Ce a cerut Hamas ca să oprească luptele cu Israelul
Pun capăt războiului și acceptă pacea, cu o condiție. Ce a cerut Hamas ca să oprească luptele cu Israelul

Un oficial de rang înalt din Hamas a declarat pentru AP că grupul islamist militant este dispus să accepte un armistițiu de cinci ani sau mai mult cu Israelul.

 

Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale
Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale

Alte trei bănci au câștigat procesele cu Autoritatea Națională a Consumatorilor, care le obligase să emită scandețare cu rate egale la credite pentru toși clienții. La acest moment sunt cinci instituții bancare care au avut căștig de cauză.