Avertisment dur pentru CFR SA. Oricând se poate întâmpla o tragedie pe căile ferate
Oricând se poate produce o nouă deraiere pe Magistrala 900, București-Craiova-Timișoara, precum cea care a avut loc în noaptea de duminică spre luni la Drăgănești Olt, susțin liderii sindicali.
Din documente ale CFR SA reiese că anul trecut pe M 900 au fost introduse mai multe restricții decât au fost eliminate, potrivit Club Feroviar.
Dintre cele opt magistrale de cale ferată din România, la finele anului trecut pe M 900 erau cele mai multe restricții de viteză – 58 la număr, cu 10 mai multe decât la 1 ianuarie 2019.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Asta pentru că, anul trecut, au fost eliminate 73 de restricții, dar au fost introduse alte 83. Restricțiile de viteză sunt impuse de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA în zonele unde sunt probleme cu linia, cu terasamentul, cu traversele, cu aparatele de cale, sau cu structura de rezistență a unui pod sau podeț de exemplu.
Este de notat faptul că dintr-o altă situație centralizată întocmită de CFR SA, pe Magistrala 900 au fost introduse șase restricții de viteză (RV) și în cele nici două luni care s-au scurs din acest an.
„Se poate întâmpla oricând o altă deraiere”
Liderii organizațiilor sindicale sunt îngrijorați de starea proastă a infrastructurii feroviare de pe Magistrala 900 și trag un semnal de alarmă.
„Se poate întâmpla oricând o altă deraiere. Dincolo de problemele serioase de la infrastructură, nimeni nu ține cont de limita de tonaj. Vagoanele nu sunt cântărite de nimeni, sunt încărcate 'la ochi'. Ceea ce este îngrijorător este că tronsonul București-Craiova nu este pe niciun coridor european, drept pentru care nu se poate obține finanțare nerambursabilă în vederea modernizării lui”, a declarat pentru Club Feroviar Florin Dobrescu, președintele Federației Naționale Drum de Fier.
El a precizat că problemele la infrastructură sunt extrem de serioase – kilometri întregi de șină trebuie schimbați, pentru că este uzată în proporție de peste 90% și trenurile patinează, trebuie înlocuite traverse, aparate de cale etc.
„Au trecut mai bine de 40 de ani de la ultima refacție serioasă. Locul în care trebuie intervenit cu prioritate este viaductul Cârcea, pentru că dacă nu se va mai putea circula nici pe firul 1 nu se va mai asigura legătura între București și Timișoara, prin sudul țării”, a mai spus Florin Dobrescu.
Autorităţile au deschis o anchetă penală, în Olt, după accidentul feroviar de acum 3 zile, când mai multe vagoane de marfă au sărit de pe șine.
Unul dintre cele mai grave accidente din acest an, de pe calea ferată, s-a produs luni, în apropiere de Caracal. Un tren de marfă a deraiat și 15 vagoane, aproape jumătate din garnitură, au sărit de pe șine.
Cinci vagoane s-au răsturnat, distrugând o parte din cea mai circulată linie ferată din țară, care face legătura cu vestul țării. Doar un mare noroc a făcut să nu fie un tren de călători.
Circulaţia feroviară în zonă este blocată şi acum, iar pasagerii sunt transportaţi cu autobuzele, între Caracal şi Drăgăneşti.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!