Avertisment dur pentru CFR SA. Oricând se poate întâmpla o tragedie pe căile ferate

×
Codul embed a fost copiat

Oricând se poate produce o nouă deraiere pe Magistrala 900, București-Craiova-Timișoara, precum cea care a avut loc în noaptea de duminică spre luni la Drăgănești Olt, susțin liderii sindicali.

Din documente ale CFR SA reiese că anul trecut pe M 900 au fost introduse mai multe restricții decât au fost eliminate, potrivit Club Feroviar.

Dintre cele opt magistrale de cale ferată din România, la finele anului trecut pe M 900 erau cele mai multe restricții de viteză – 58 la număr, cu 10 mai multe decât la 1 ianuarie 2019.

Asta pentru că, anul trecut, au fost eliminate 73 de restricții, dar au fost introduse alte 83. Restricțiile de viteză sunt impuse de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA în zonele unde sunt probleme cu linia, cu terasamentul, cu traversele, cu aparatele de cale, sau cu structura de rezistență a unui pod sau podeț de exemplu.

Citește și
Vagoane modernizate de CFR Călători. Cele care au ieșit deja pe traseu au fost vandalizate
CFR Călători şi CFR Infrastructură au fost amendate de ANPC cu 578.000 de lei
Șefa închisorii a demisionat pentru a se căsători cu cel mai mare mafiot din Israel, care s-a ascuns de autorități și în România: „Femeile sunt atrase de el ca un magnet”

Este de notat faptul că dintr-o altă situație centralizată întocmită de CFR SA, pe Magistrala 900 au fost introduse șase restricții de viteză (RV) și în cele nici două luni care s-au scurs din acest an.

„Se poate întâmpla oricând o altă deraiere”

 

Liderii organizațiilor sindicale sunt îngrijorați de starea proastă a infrastructurii feroviare de pe Magistrala 900 și trag un semnal de alarmă.

„Se poate întâmpla oricând o altă deraiere. Dincolo de problemele serioase de la infrastructură, nimeni nu ține cont de limita de tonaj. Vagoanele nu sunt cântărite de nimeni, sunt încărcate 'la ochi'. Ceea ce este îngrijorător este că tronsonul București-Craiova nu este pe niciun coridor european, drept pentru care nu se poate obține finanțare nerambursabilă în vederea modernizării lui”, a declarat pentru Club Feroviar Florin Dobrescu, președintele Federației Naționale Drum de Fier.

El a precizat că problemele la infrastructură sunt extrem de serioase – kilometri întregi de șină trebuie schimbați, pentru că este uzată în proporție de peste 90% și trenurile patinează, trebuie înlocuite traverse, aparate de cale etc.

„Au trecut mai bine de 40 de ani de la ultima refacție serioasă. Locul în care trebuie intervenit cu prioritate este viaductul Cârcea, pentru că dacă nu se va mai putea circula nici pe firul 1 nu se va mai asigura legătura între București și Timișoara, prin sudul țării”, a mai spus Florin Dobrescu.

Autorităţile au deschis o anchetă penală, în Olt, după accidentul feroviar de acum 3 zile, când mai multe vagoane de marfă au sărit de pe șine.

Unul dintre cele mai grave accidente din acest an, de pe calea ferată, s-a produs luni, în apropiere de Caracal. Un tren de marfă a deraiat și 15 vagoane, aproape jumătate din garnitură, au sărit de pe șine.

Cinci vagoane s-au răsturnat, distrugând o parte din cea mai circulată linie ferată din țară, care face legătura cu vestul țării. Doar un mare noroc a făcut să nu fie un tren de călători.

Circulaţia feroviară în zonă este blocată şi acum, iar pasagerii sunt transportaţi cu autobuzele, între Caracal şi Drăgăneşti.
 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave înainte de Spania - Anglia: "Au trișat! Finala este deja decisă?"
Acuzații grave înainte de Spania - Anglia: "Au trișat! Finala este deja decisă?"
Citește și...
VIDEO. Scene virale la o cale ferată din Hunedoara. Cum a fost surprinsă o angajată CFR
VIDEO. Scene virale la o cale ferată din Hunedoara. Cum a fost surprinsă o angajată CFR

Imagini inedite au fost surprinse în județul Hunedoara. O angajată CFR au fost filmată la calea ferată de pe DN7 în timp ce se chinuia să care în spate un gard, folosit pe post de barieră.

CFR Călători şi CFR Infrastructură au fost amendate de ANPC cu 578.000 de lei
CFR Călători şi CFR Infrastructură au fost amendate de ANPC cu 578.000 de lei

ANPC a amendat CFR Călători şi CFR Infrastructură cu 578.000 de lei pentru deficienţele constatate în gări şi în ceea ce priveşte condiţiile de transport pe căile ferate, a declarat, marţi, directorul general al ANPC, Paul Anghel, pentru Agerpres.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum a deraiat trenul plin cu marfă în apropiere de Caracal
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum a deraiat trenul plin cu marfă în apropiere de Caracal

Unul dintre cele mai grave accidente din acest an, de pe calea ferată, s-a produs luni, în apropiere de Caracal. Un tren de marfă a deraiat și 15 vagoane, aproape jumătate din garnitură, au sărit de pe șine.

Recomandări
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a înecat turistul din Alba care a „fentat” salvamarii toată ziua. Pericolul invizibil din apă
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a înecat turistul din Alba care a „fentat” salvamarii toată ziua. Pericolul invizibil din apă

Marea a mai luat o viață, de această dată în Eforie Nord. Un turist de 44 de ani, din Alba, a fost înghiţit de valuri, într-o zonă cu gropi marine, pe o plajă lărgită recent.

Stephanie Constantinescu a făcut contestație la BAC după ce a luat 9,95 la Istorie. Ce s-a întâmplat la reevaluare
Stephanie Constantinescu a făcut contestație la BAC după ce a luat 9,95 la Istorie. Ce s-a întâmplat la reevaluare

S-au afișat rezultatele finale de la Bacalaureat după contestații, iar mulți absolvenți de liceu răsuflă usurați.  

Frenezie și caniculă la „Beach, please!”. Mesajul unor tinere pentru părinții lor. „Suntem cuminți!”
Frenezie și caniculă la „Beach, please!”. Mesajul unor tinere pentru părinții lor. „Suntem cuminți!”

100.000 de adolescenți așteaptă cu sufletul la gură a treia seară a festivalului „Beach, please!”. Până să ajungă însă în fața scenelor, tinerii au avut de înfruntat și o căldura crâncenă.