Mii de mașini cu butelii GPL circulă în România. Un astfel de autoturism poate deveni bombă pe patru roți

×
Codul embed a fost copiat

Pe străzile din țara noastră circulă zilnic sute de mii de autoturisme care folosesc GPL. Cu un consum redus și costuri mici de întreținere, sunt atractive pentru cei care fac naveta zilnic, dar și pentru cei care au firme de transport.

Deși o mașină GPL are multe avantaje, specialiștii spun că, fără revizii făcute la timp și cu o instalație de mântuială, aceste vehicule pot deveni bombe pe patru roți.

Cei care lucrează în stațiile ITP spun că periodic le trec pragul oameni care au mașini GPL cu instalații vechi sau neconforme. Inspecția tehnică periodică a autoturismelor cu instalație GPL se face doar de către personal autorizat. Acesta verifică mai întâi documentele - omologarea și certificarea instalației GPL, dar și dacă butelia nu este mai veche de 10 ani de la data fabricației.

Dragoș Furusinoiu - inspector ITP: „În momentul în care avem o mașină cu reviziile făcute la zi riscurie sunt 0. Însă în momentul în care avem o mașină care nu respectă omologările și certificările atunci riscurile pot fi fatale.”

Tocmai de aceea, pentru siguranță, pe lângă înspecția anuală, un autoturism GPL are nevoie în anumite condiții și de alte revizii, care se fac de câteva ori pe an.

Citește și
statie gpl
Stațiile GPL din țară, controlate de Poliția Locală, deși ofițerii nu au cunoștințe tehnice. ISCIR are prea puțini inspectori

Revizia unei mașini GPL trebuie făcută la un anumit număr de km. De regulă, 10-15 mii. Totuși, specialiștii spun că dacă mașina a suferit o daună în partea rezervorului, sub ea sau chiar în față trebuie făcute verificări suplimentare.

Altfel, riscurile pot fi fatale. În luna mai a acestui an un om și-a pierdut viața în București, după ce mașina GPL pe care o avea a explodat chiar în timp ce o alimenta.

Ghișa Mihai – antreprenor: „Este suficient să aibă o scurgere mică de gaz și poate să explodeze mașina. Gazul și la miros poate să îți afecteze creierul, cei care lucrează în domeniul GPL mi-au povestit că au murit angajații lor prin simplul fapt că au dat drumul la butelie doar să o golească și nu mai avea mult în ea...”

În România, potrivit datelor Registrului Auto Român, în ultimii 20 de ani au fost omologate peste 500 de mii de autoturisme care folosesc în loc de benzină și motorină Gaz Petrolier Lichefiat, numit pe scurt GPL.

Vehicule GPL omologate în perioada - 2000-2023

71.488 autovehicule cu instalație GPL din fabrică;

410.633 autovehicule cu instalație GPL montată retrofit.

Sursa: Registrul Auto Român

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Primarul din Crevedia a susținut că nu a știut de activitatea ilegală a stației GPL, dar un mesaj pe Facebook îl contrazice
Primarul din Crevedia a susținut că nu a știut de activitatea ilegală a stației GPL, dar un mesaj pe Facebook îl contrazice

După ce a afirmat în fața jurnaliștilor că nu a știut de activitatea ilegală a stației GPL și că a ”văzut că ușa este închisă și nu mai circulă nimeni”, primarul din Crevedia Florin Petre este contrazis de un mesaj postat pe Facebook.

Stațiile GPL din țară, controlate de Poliția Locală, deși ofițerii nu au cunoștințe tehnice. ISCIR are prea puțini inspectori
Stațiile GPL din țară, controlate de Poliția Locală, deși ofițerii nu au cunoștințe tehnice. ISCIR are prea puțini inspectori

Au continuat controalele și la stațiile GPL din țară. Zece instituții sunt responsabile de siguranța echipamentelor, dar verificările au început greu.

„Ei sunt familia mea, a doua familie”. Mărturia unui paramedic care a mers la Crevedia după explozia de la stația GPL
„Ei sunt familia mea, a doua familie”. Mărturia unui paramedic care a mers la Crevedia după explozia de la stația GPL

După exploziile violente de la Crevedia, anchetatorii au aflat că în zonă a existat un sistem de supraveghere, dar camerele video și unitatea de stocare au fost distruse de deflagrație.

Trei persoane au fost audiate după explozia din Crevedia. Compania care deține stația GPL a promis ajutoare pentru sinistrați
Trei persoane au fost audiate după explozia din Crevedia. Compania care deține stația GPL a promis ajutoare pentru sinistrați

Este în plină desfășurare ancheta exploziei din Crevedia, soldată cu doi morți și 56 de răniți. Parchetul General, Parchetul Militar şi DNA au deschis dosare penale. Iar marți au început audierile la poliție.

Exploziile din Crevedia | Patru pacienţi dintre cei 56 răniţi, în stare critică. Cel de la Milano, transferat la altă clinică
Exploziile din Crevedia | Patru pacienţi dintre cei 56 răniţi, în stare critică. Cel de la Milano, transferat la altă clinică

Patru pacienţi dintre cei 56 răniţi în exploziile produse la o staţie GPL din Crevedia sunt în stare critică, trei fiind internaţi în Bucureşti şi un altul la Milano.  

Recomandări
La 18 ani, doctorand la Cambridge și inventator al educației prin jocuri online. Povestea unui tânăr special din Baia Mare
La 18 ani, doctorand la Cambridge și inventator al educației prin jocuri online. Povestea unui tânăr special din Baia Mare

Baia Mare are un tânăr special, cu o minte sclipitoare. La 15 ani a promovat bacalaureatul la Cambridge, iar acum, la 18 ani, își pregătește doctoratul tot la Cambridge.

Eleonora Roșca s-a întors în România pentru a aduce vindecarea prin muzicoterapie. Cum a reușit
Eleonora Roșca s-a întors în România pentru a aduce vindecarea prin muzicoterapie. Cum a reușit

Eleonora Roșca s-a întors în România pentru a aduce vindecarea prin muzicoterapie. Cum a reușit să introducă această metodă inovatoare în comunitatea locală  

Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern
Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern

Partidele pro-europene care negociază pentru formarea Guvernului au ajuns, duminică seară, la un acord, atât asupra împărţirii ministerelor, cât şi asupra celor care vor prelua portofoliile.