Cum își pot recupera banii pasagerii care aveau bilete la Blue Air. Ce a transmis Blue Air unui cititor stirileprotv
Compania aeriană Blue Air a anunțat marți, 6 septembrie 2022, suspendarea tuturor zborurilor din România până luni, 12 septembrie. În consecință au fost afectați mii de români, 2098 dintre ei cerând ajutor pentru a se întoarce în țară.
Așadar, compania este obligată prin Regulamentul European să ramburseze contravaloarea biletelor către persoanele păgubite.
Un cititor al ȘtirilorProTV, care a avut zborul anulat, ne-a transmis că opțiunea de rambursare nu este disponibilă în site-ul companiei. Blue Air a transmis persoanei în fapt că:
”Datorită unei situații neprevăzute constând în poprirea tuturor conturilor companiei Blue Air de către Ministerul Mediului, Blue Air se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice, motiv pentru care se vede obligată să sisteze toate zborurile programate a pleca de pe Aeroporturile din România, până luni, 12 septembrie 2022”.
Blue Air oferă următoarele opțiuni:
1. Vă puteți modifica gratuit data zborului pentru ca noul zbor să corespundă nevoilor dvs
2. Vă puteți anula rezervarea și să solicitați rambursarea biletului în portofelul electronic, cu un bonus de 25% din valoarea rambursabilă
3. Vă puteți anula rezervarea și să solicitați rambursarea biletului prin aceeași modalitate de plată
Persoanele cărora li s-a anunlat zborul de către compania Blue Air trebuie să știe că își pot recupera banii.
Cum îți recuperezi banii de la compania aeriană
Conform regulamentului Parlamentului European al Consiliului Uniunii Europene cu privire la anularea sau întârzierea zborului, persoanele au dreptul de primi banii pe biletul de zbor.
Călătorii își pot primi banii în termen de 7 zile de la anularea zborului.
În mod alternativ, companiile aeriene pot oferi despăgubiri și prin intermediul cupoanelor de călătorie sau al altor servicii, dar numai cu acordul semnat al pasagerului.
De menționat că, pasagerii își pot primi banii, numai dacă au fost informații de anularea zborului cu mai puțin de 14 zile, înainte de data programată a plecării.
În cazul în care zborul a fost anulat din cauze extraordinare, pe care companiile aeriane nu le-au putut evita, atunci călătorii nu își pot primi banii pe bilet.
Printre evenimentele care pot fi considerate circumstanțe extraordinare se numără: deciziile de gestionare a traficului aerian, instabilitatea politică, riscurile la adresa securității și condițiile meteo nefavorabile.
Pentru a dovedi anularea zborului din cauze extraordinare, compania aeriană trebuie să arate extrase din jurnale de bord sau rapoarte referitoare la incidente.
Compania aeriană trebuie să ofere aceste dovezi organismului național competent, precum și pasagerilor vizați, în conformitate cu dispozițiile naționale privind accesul la documente.
Despăgubiri pe care le pot primi călătorii
• Dacă distanța de zbor este mai mică de 1.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 250 de euro;
• Dacă distanța de zbor este între 1.500 și 3.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 400 de euro;
•Dacă distanța de zbor este mai mare de 3.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 600 de euro;
Conform regulamentului Parlamentului European al Consiliului UE cu privire la anularea sau întârzierea zborului, drepturile pasagerilor se aplică în următoarele situații:
• Dacă zborul se face pe teritoriul UE (indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE);
• Dacă aterizarea se face pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE;
• Dacă decolarea se face de pe un aeroport din UE către o țară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE;
Sursa: StirilePROTV
Etichete: pasageri, companii aeriene, drepturi pasageri, blue air,
Dată publicare:
07-09-2022 15:02