Cimitirul si liliecii care n-au mai ajuns in studiu. Ce urmeaza pe segmentul de 11km de autostrada unde s-a intrat in pauza
Inspectoratul de stat in constructii a oprit lucrarile pe 11 kilometri din autostrada Bucuresti - Sibiu - Nadlac pentru lipsa autorizatiei de constructie.
Situatia este perfect legala, dar s-a ajuns aici din cauza indolentei.
Autorizatia de constructie nu se poate da fara un acord de mediu, iar Compania Nationala de autostrazi a depus documentele ieri, adica dupa decizia inspectorilor din constructii. Iar studiul de fezabilitate a fost prost facut, pentru ca nu a identificat problemele de pe traseu.
Alegeri 2024
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
12:07
Cine intră în turul 2. Ce arată cel mai recent sondaj, publicat cu două zile înaintea alegerilor
11:57
Ce salariu are președintele României. Unde se situează Klaus Iohannis față de alți șefi de stat din Europa
Pe 11 kilometri ai autostrazii Lugoj - Deva constructorul a inceput sa lucreze anul trecut, dar la scurt timp au aparut mai multe probleme pe traseu: un cimitir ilegal, o halda de steril si o pestera cu lilieci. Aceste probleme nu au fost prinse in studiul de fezabilitate platit de statul roman.
Narcis Neaga, director general CNADNR: "In momentul in care constructorul a identificat aceste probleme a trebuit sa-si modifice proiectul, in momentul in care iti modifici proiectul trebuie sa te duci sa ceri acord de mediu."
Cimitirul a fost mutat si proiectul, modificat, insa constructorul a inceput sa lucreze fara sa astepte noile autorizatii, si asta pentru ca are un contract care ii cere sa termine tronsonul pana pe 31 mai 2016.
Catalin Drula, vicepresedinte Asociatia ProInfrastructura: "In termenul contractual nu s-ar putea face autostrazile daca s-ar astepta toate, toate, aceste avize, adica s-ar depasi cu mult termenul contractual, si atunci anumiti constructori incep sa lucreze inainte de a se obtine avizul final. Daca i-am blama pentru faptul ca lucreaza n-am mai avea autostrazi deloc."
In timp ce lucra, constructorul a trimis noua documentatie la avizat, dar nu s-a oprit din lucru.
Narcis Neaga, director general CNADNR: "Constructorul a refacut proiectul, nu a fost aprobat in prima instanta, a continuat sa lucreze, a venit ISC-ul si a zis nu mai lucra pana nu revizuim Acordul de Mediu."
Seful companiei de autostrazi spune insa ca acordul de mediu si autorizatia de constructie vor fi gata peste doua luni.
Narcis Neaga, director general CNADNR: "Am depus la Mediu ieri, ca a venit cu toata documentatia, am depus la mediu ieri, se va judeca in porcedura de urgenta ca sa spun asa si promisiunile sunt decembrie."
Doar ca documentele au fost predate de constructor inca din vara.
Catalin Drula, vicepresedinte Asociatia ProInfrastructura: "Problemele sunt rezolvate de ceva timp, proiectele tehnice finale exista, se putea depune si de acum 3 luni sau de acum 4 luni. E vorba de o incetineala la nivelul CNADNR in pregatirea documentatiei care se depune la mediu."
Asa ca lucrarile vor stagna in ultimele doua luni bune de munca de dinaintea venirii inghetului. Si nu se stie cine va plati pentru aceasta intarziere.