Lovitură pentru influenceri. Comisia Europeană îi „vânează” pe cei care fac reclamă mascată
Creatorii de conținut de pe platformele sociale vor fi verificați în următoarele săptămâni de Comisia Europeană, cu ajutorul autorităților naționale de protecție a consumatorilor.
Inspectorii se vor asigura că prin postările lor influencerii nu fac reclamă mascată la anumite produse. Membrii comisiei mai spun că odată ce fac reclamă unui produs sunt comercianți.
Andreea Corb a început să posteze pe Tik Tok în 2019, iar acum are 1.400.000 de urmăritori. În general, clipurile ei sunt cu și despre mâncare, dar a făcut și campanii pentru diferite companii.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Andreea Corb, food influencer: „Am început să îmi marchez campaniile că fiind plătite odată ce s-a băgat opțiunea aceasta pe Tik Tok. Mi se pare mai corect pentru toată lumea să știe că ok, poate ești curios de această campanie, dar ok este o campanie plătită”.
Și Denis are o comunitate de 584.000 de urmăritori pe Tik Tok și spune că în ultimii ani colaboratorii au început să ceară că reclamele sau sponsorizările să fie vizibile.
Denis Matros, influencer: „În general, trebuie să pui hastag add, dar acum cam pe orice platformă există tool-ul ăla de paid post, sau paid sponsorship și mulți cer chestia aia. Eu, de exemplu, pun și add în comentarii, în descrierea postării, pe story la fel și mai folosesc și de acel tool de 'paid'. Eu o chestie normală și etică pentru comunitate să arați că e o campanie pentru că omul care te urmărește are dreptul să aleagă dacă vrea să vadă o campanie sau nu, să nu i-o bagi pe gât”.
"Un pilon al economiei digitale"
Pentru că sunt în continuare mulți creatori de conținut care nu marchează corespunzător campaniile plătite, Comisia Europeană a anunțat că postările influencerilor de pe toate platforme sociale vor fi verificate în următoarele săptămâni.
Potrivit reprezentanților Comisiei Europene, influencerii care au parteneriate cu diferite firme și fac reclamă anumitor produse sunt considerați comercianți, așa că au obligația de a arăta atunci când fac reclamă unui produs. În această vară, și ANPC a trimis scrisori de informare către 10 creatori de conținut, cu un număr mare de urmăritori, în care le-a reamintit că publicitatea trebuie să fie recunoscută că atare prin metodele puse la dispoziție de rețelele sociale.
Pentru a-i ajuta să respecte regulile, Comisia Europeană a lansat și o platformă juridică unde creatorii de conținut găsesc informații despre legislația Uniunii Europene în domeniul practicilor comerciale loiale.
Marketingul prin influenceri a devenit, spun membrii Comisiei Europene, "un pilon al economiei digitale" care ar putea atinge o valoare globală de 19,98 miliarde de euro în 2023.