Lovitură pentru influenceri. Comisia Europeană îi „vânează” pe cei care fac reclamă mascată

×
Codul embed a fost copiat

Creatorii de conținut de pe platformele sociale vor fi verificați în următoarele săptămâni de Comisia Europeană, cu ajutorul autorităților naționale de protecție a consumatorilor.

Inspectorii se vor asigura că prin postările lor influencerii nu fac reclamă mascată la anumite produse. Membrii comisiei mai spun că odată ce fac reclamă unui produs sunt comercianți.

Andreea Corb a început să posteze pe Tik Tok în 2019, iar acum are 1.400.000 de urmăritori. În general, clipurile ei sunt cu și despre mâncare, dar a făcut și campanii pentru diferite companii.

Andreea Corb, food influencer: „Am început să îmi marchez campaniile că fiind plătite odată ce s-a băgat opțiunea aceasta pe Tik Tok. Mi se pare mai corect pentru toată lumea să știe că ok, poate ești curios de această campanie, dar ok este o campanie plătită”.

Și Denis are o comunitate de 584.000 de urmăritori pe Tik Tok și spune că în ultimii ani colaboratorii au început să ceară că reclamele sau sponsorizările să fie vizibile.

Citește și
Influencer Marketing Conference
Descoperă impactul real al campaniilor cu influenceri

Denis Matros, influencer: „În general, trebuie să pui hastag add, dar acum cam pe orice platformă există tool-ul ăla de paid post, sau paid sponsorship și mulți cer chestia aia. Eu, de exemplu, pun și add în comentarii, în descrierea postării, pe story la fel și mai folosesc și de acel tool de 'paid'. Eu o chestie normală și etică pentru comunitate să arați că e o campanie pentru că omul care te urmărește are dreptul să aleagă dacă vrea să vadă o campanie sau nu, să nu i-o bagi pe gât”.

"Un pilon al economiei digitale"

Pentru că sunt în continuare mulți creatori de conținut care nu marchează corespunzător campaniile plătite, Comisia Europeană a anunțat că postările influencerilor de pe toate platforme sociale vor fi verificate în următoarele săptămâni.

Potrivit reprezentanților Comisiei Europene, influencerii care au parteneriate cu diferite firme și fac reclamă anumitor produse sunt considerați comercianți, așa că au obligația de a arăta atunci când fac reclamă unui produs. În această vară, și ANPC a trimis scrisori de informare către 10 creatori de conținut, cu un număr mare de urmăritori, în care le-a reamintit că publicitatea trebuie să fie recunoscută că atare prin metodele puse la dispoziție de rețelele sociale.

Pentru a-i ajuta să respecte regulile, Comisia Europeană a lansat și o platformă juridică unde creatorii de conținut găsesc informații despre legislația Uniunii Europene în domeniul practicilor comerciale loiale.

Marketingul prin influenceri a devenit, spun membrii Comisiei Europene, "un pilon al economiei digitale" care ar putea atinge o valoare globală de 19,98 miliarde de euro în 2023.

Articol recomandat de sport.ro
"Mă cam enervezi!" Dan Șucu a pus mâna pe telefon și i-a scris lui Gigi Becali
"Mă cam enervezi!" Dan Șucu a pus mâna pe telefon și i-a scris lui Gigi Becali
Citește și...
Influenceri din toată lumea au venit la Campionatul Mondial de E-sports de la Iași. ”Locul ăsta e extrem de frumos”
Influenceri din toată lumea au venit la Campionatul Mondial de E-sports de la Iași. ”Locul ăsta e extrem de frumos”

Campionatul Mondial de E-sports, de la Iași, a devenit locul de întâlnire pentru pasionații din întreaga lume.  

Descoperă impactul real al campaniilor cu influenceri
Descoperă impactul real al campaniilor cu influenceri

Marketing-ul prin influenceri nu este o tendință a momentului, ci mai degrabă o tehnică de promovare care evoluează de la an la an.

Tinerii români vor să călătorească, și se pricep să cumpere bilete mai ieftine de avion decât adulții | STUDIU
Tinerii români vor să călătorească, și se pricep să cumpere bilete mai ieftine de avion decât adulții | STUDIU

Tinerii români din Generația Z vor să călătorească în întreaga lume și se pricep foarte bine să economisească bani pe biletele de avion. Mulți dintre ei își doresc să devină influenceri de călătorii.

 

Recomandări
Ce a răspuns Emil Hurezeanu când a fost întrebat direct dacă România trimite trupe de pace în Ucraina: „A fost o idee”
Ce a răspuns Emil Hurezeanu când a fost întrebat direct dacă România trimite trupe de pace în Ucraina: „A fost o idee”

Trimiterea unor trupe românești de menținere a păcii în Ucraina este privită cu rezervă la noi și în alte țări europene, a afirmat ministrul de externe Emil Hurezeanu, întrucât nu e clar dacă pot sau nu să fie acoperite de articolul 5 din Tratatul NATO.

Elon Musk atacă din nou România: „Soroș și USAID subminează democrația”
Elon Musk atacă din nou România: „Soroș și USAID subminează democrația”

Miliardarul Elon Musk a postat în cursul nopţii de vineri spre sâmbătă pe reţeaua X, pe care o deţine, un mesaj potrivit căruia „Soros şi USAID subminează democraţia în România".

Reacția lui Trump când a fost întrebat dacă pentru distrugerile din Ucraina e de vină Putin. Interviu la un post conservator
Reacția lui Trump când a fost întrebat dacă pentru distrugerile din Ucraina e de vină Putin. Interviu la un post conservator

„Premierul Marii Britanii Keir Starmer și președintele Franței Emmanuel Macron nu au făcut nimic pentru a opri războiul din Ucraina”. Donald Trump a lansat această acuzație la adresa liderilor europeni, cu câteva zile înainte să-i primească la Casa Albă.