Linia de metrou care va lega Capitala de aeroportul Otopeni se va face doar pe jumătate
Linia de metrou care va lega Capitala de aeroportul Otopeni se va face doar pe jumătate, într-o primă fază. Mai precis, se va opri în zona centrelor comerciale din Băneasa, conform ministrului Transporturilor.
Este o condiție impusă de la Bruxelles, de unde vin fonduri nerambursabile care acoperă 85 la sută din investiție. Cătălin Drulă vrea o nouă analiză pentru tronsonul rămas, necorelat cu proiectele de infrastructură din Master Plan.
Noua magistrală M6, care ar trebui să lege București de Aeoroportul Otopeni, pornește de la stația "1 Mai" și are 12 alte opriri, printre care Tokyo, Washington sau Bruxelles. De atfel, orașele Bruxelles şi Tokyo ar putea juca, fiecare, un rol extrem de important în construcţie. Statul Japonez ne oferă un împrumut de un miliard de euro.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
De la Uniunea Europeană avem o ofertă și mai și: o co-finantare nerambursabila de o jumătate de miliard. 85 la sută din necesar ar fi acoperit, în aceste împrejurări. Există însă o condiție.
Dacă ar fi să ascultăm sfaturile Comisiei Europeană, aici va fi capăt de linie pentru metroul spre Otopeni. Lângă Mallurile şi Centrele comerciale din nordul Capitalei. România nu i-a convins pe experţii de la Bruxelles că va fi suficient trafic pentru o linie completă, până la aeroportul Otopeni. Până la aeroportul Băneasa ar fi suficient, cred europenii.
Ministrul Transporturilor le dă dreptate și anunță că restul magistralei va fi regândit.
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: "Se face şi se va face până la sectorul 1, faza 1, până la centrul Băneasa. Despre sectorul care vine de la Băneasa la Aeroport, suntem într-un proces de evaluare la nivelul ministerului pentru că trebuie să vedem exact fezabilitatea proiectului, dacă forma actuală este cea mai bună."
Cătălin Drulă crede că, deocamdată, este suficientă legătura feroviară directă, cu 72 de curse zilnic. Din Gara de Nord până în Otopeni, trenul ajunge în aproape 20 de minute. 35 ar face metroul.
În plus, spune ministrul, tronsonul nu s-ar coordona cu alte proiecte de infrastructură din apropierea aeroportului.
Pe hârtie, dezvoltarea se arată semeață. Aeroportul ar urma să se extindă, până în 2027, cu încă un terminal. La doar câţiva kilometri depărtare, s-ar regăsi noua centură a Capitalei, în regim de autostradă, A0.
În timp ce autostrada Bucureşti - Ploieşti ar trebui și ea legată de Otopeni, potrivit Masterplanului, cu un drum expres. În acest moment, confom ministrului Drulă, linia de metrou nu ține cont de niciunul dintre aceste proiecte.