Interesul românilor pentru mașinile second hand a scăzut drastic. De ce aceste autoturisme nu mai sunt rentabile
Românii sunt tot mai puțin interesați de mașinile la mâna a doua. Și asta din cauza prețurilor care au crescut în ultima vreme, dar și a reparațiilor regulate, care ajung de multe ori să coste mai mult decât mașina.
Așa că mulți se îndreaptă spre mașinile electrice, iar asta se vede în numărul de înmatriculări.
Avem cu 20% mai puține mașini la mâna a doua înamtriculate în primele 8 luni ale acestui an, față de aceeași perioadă a anului trecut, arată un raport al Asociației Constructorilor de Automobile din Romania. Adică puțin peste 213 mii de autoturisme second hand. Iar principalul motiv vine din lipsa componentelor. Mașinile noi se fabrică mult mai greu, așa că șoferii așteaptă mai mult până să își vândă mașina veche sau o vinde mult mai scump.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Costin Giurgea, realizatorul emisiunii SuperSpeed: „Am văzut și creșteri de prețuri la mașinile SH tocmai prin perspectiva faptului că astea sunt disponibile acum. Toți vânzătorii de mașini SH au spus că dacă pentru mașini noi clienții așteaptă câteva luni și nu doar că așteaptă, dar și plătesc în plus, atunci pt mașinile SH care sunt disponibile acum, trebuie să mărim și noi prețul”.
Românii aleg mașinile electrice sau hibride
Și reparațiile dese și scumpe îi sperie pe mulți, mai ales dacă sunt făcute prost. Așa că de multe ori costul reparațiilor îl depășește pe cel al autoturismului. Atenție și unde vă reparați mașina.
Adrian Sandu, ACAROM: „De multe ori depășesc chiar și valoarea vehiculului achizitionat. Nu se pot produce atâtea vehicule noi câte și-ar dori clienții, dat fiind faptul că încă există probleme pe lanțul de aprovizionare cu componente. Scăzând rata de înnoirea automat nu mai sunt foarte mult vehicule second hand în țările din vest care apoi să fie transferate către România. Dacă importăm vehicule din ce în ce mai vechi, din ce în ce mai poluante, nu vom face altceva decât să reciclăm poluare”.
Dan Barbu, președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto: „Automat, numărul de kilometri își spune cuvântul și în funcționarea ei. Ne confruntăm în ultima vreme cu un număr foarte mare de entități neautorizate si nefiscalizate, care repară mașini. De aici pot apărea un milion de probleme. Am constatat în ultima vreme două sau trei situații în care mașinile s-au rupt în două, în accidente rutiere, ceea ce e clar că alea nu au fost reparate corect”.
Așa că mulți trag spre mașinile electrice sau hibride, care ocupă acum 20 la sută din piață. Numai în prima jumătate a anului, vânzările pentru autoturismele electrice au crescut cu peste 400 de procente și cu 120% în cazul celor hybrid plug-in. Asta și datorită programelor Rabla Plus.
Prin programul Rabla Plus, românii primesc de la Guvern 51.000 de lei pentru cumpararea unei masini electrice și 26.000 de lei în cazul achiziției unui autoturism hybrid. Condiția este să ducă la casat o mașina veche. Și aici, însă, livrările durează câteva luni.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: masini, masini electrice, rabla, masini second hand,
Dată publicare:
05-09-2022 19:48