Starea jalnică a infrastructurii CFR. Se circulă mai încet decât pe vremea lui Carol al II-lea

Autor: Stirileprotv.ro
Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Miercuri 21 Februarie 2018 19:56
Categorie: Actualitate

Incidentul produs miercuri la Ploiești atrage din nou atenția asupra stării jalnice în care se află calea ferată, din România. Viteza medie comercială este de 40 - 45 de kilometri pe oră, în scădere față de anul trecut.

Se circulă mai încet chiar și față de vremea lui Carol al II-lea. Partea proastă este că lucrurile se vor înrăutați în condițiile în care nu se investește aproape deloc în calea ferată.

Deși are un buget de peste 1 miliard de euro în 2017, Compania CFR Infrastructură nu reușește să crească viteză trenurilor. Anul trecut, se circula, în medie, cu 50 de kilometri pe ora, iar în acest an, din cauza uzurii șinelor, trenurile se mișcă și mai încet  cu 40-45 kilometri pe oră.

Pe anumite tronsoane cu restricții, circulă mai încet că o căruță.

Lucian Șova, ministrul Transporturilor: "Se circulă în medie cu 25 de kilometri pe oră"

Explicabil de ce călătorii refuză să mai ia trenul pe astfel de rute, care au devenit neprofitabil. Ca să salveze aparențele, autoritățile au decis să le taie de pe harta operațională. Vor fi anulate defintiv 14 trenuri.

Iar investițiile în infrastructură s-au blocat în licitații și studii de fezabilitate. Așa se face că experții invitați la Comisia de Infrastructură a Parlamentului vorbesc despre un dezastru pe care nu avem cum să-l mai oprim.

Trenurile de marfă resimt deja dezastrul. Circulă în medie cu până la 18 kilometri pe oră. Adică, de la granița cu Ungaria, până la Constanța ajung într-o săptămână. Pe vremea lui Carol al II-lea, ajungeau în cel mult 4 zile.

Iar liniile CFR se modernizează cu aceeași viteză de melc. Anul acesta ministerul Transporturilor promite doar un tronson de cale ferată în zona Curtici, unde vom circulă cu 120 de kilometri. Cu alte cuvinte, cu acest ritm, vom moderniza cei 20 de mii de kilometri de cale ferată în peste 100 de ani.

Călătorii unui tren au așteptat aproape 3 ore în 2 gări, din cauza unor defecțiuni
Călătorii unui tren au așteptat aproape 3 ore în 2 gări, din cauza unor defecțiuni
VIDEO PROTVPLUS.RO
Dragnea cu dureri de spate
Dragnea: Am două hernii, una cervicală, una lombară. Eu vreau să nu ajungem la operaţie
Accident grav pe A1, lângă Timişoara. Un TIR şi un microbuz s-au răsturnat. VIDEO
Și-a acoperit plăcuțele de înmatriculare și a intrat într-o benzinărie. Ce a facut apoi
Cartoful rezistent la secetă, creat în laborator. ”Vremea nefavorabilă i-a dublat prețul”
Cazurile de violență domestică, monitorizate cu brățări electronice
Întorsătură spectaculoasă în ancheta falsului doctor Matteo Politi
autostrada
Cea mai nouă autostradă din țară, plină de gropi. Cum și-a spart o șoferiță parbrizul
Lanțul greșelilor în cazul copilului mort la Sanador. Șase medici au primit o mustrare
Înşelăciuni de sezon. Hering pe post de scrumbie la preţuri de trei ori mai mari
Tarom și Guvernul României ar analiza achiziționarea companiei Blue Air
Imagini cu ușa de 100 de kg care a strivit un copil de 2 ani. Ce făcea mama lui
Unde a fost găsit elevul din Gorj care a fugit de acasă după ce a luat o notă mică