Starea jalnică a infrastructurii CFR. Se circulă mai încet decât pe vremea lui Carol al II-lea

×
Codul embed a fost copiat

Incidentul produs miercuri la Ploiești atrage din nou atenția asupra stării jalnice în care se află calea ferată, din România. Viteza medie comercială este de 40 - 45 de kilometri pe oră, în scădere față de anul trecut.

Se circulă mai încet chiar și față de vremea lui Carol al II-lea. Partea proastă este că lucrurile se vor înrăutați în condițiile în care nu se investește aproape deloc în calea ferată.

Deși are un buget de peste 1 miliard de euro în 2017, Compania CFR Infrastructură nu reușește să crească viteză trenurilor. Anul trecut, se circula, în medie, cu 50 de kilometri pe ora, iar în acest an, din cauza uzurii șinelor, trenurile se mișcă și mai încet  cu 40-45 kilometri pe oră.

Pe anumite tronsoane cu restricții, circulă mai încet că o căruță.

Lucian Șova, ministrul Transporturilor: "Se circulă în medie cu 25 de kilometri pe oră"

Citește și
cale ferata Romania
Raport al Curții de Conturi: Directorul general al CFR și membrii CA au beneficiat nelegal de bonusuri
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Explicabil de ce călătorii refuză să mai ia trenul pe astfel de rute, care au devenit neprofitabil. Ca să salveze aparențele, autoritățile au decis să le taie de pe harta operațională. Vor fi anulate defintiv 14 trenuri.

Iar investițiile în infrastructură s-au blocat în licitații și studii de fezabilitate. Așa se face că experții invitați la Comisia de Infrastructură a Parlamentului vorbesc despre un dezastru pe care nu avem cum să-l mai oprim.

Trenurile de marfă resimt deja dezastrul. Circulă în medie cu până la 18 kilometri pe oră. Adică, de la granița cu Ungaria, până la Constanța ajung într-o săptămână. Pe vremea lui Carol al II-lea, ajungeau în cel mult 4 zile.

Iar liniile CFR se modernizează cu aceeași viteză de melc. Anul acesta ministerul Transporturilor promite doar un tronson de cale ferată în zona Curtici, unde vom circulă cu 120 de kilometri. Cu alte cuvinte, cu acest ritm, vom moderniza cei 20 de mii de kilometri de cale ferată în peste 100 de ani.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Călătorii unui tren au așteptat aproape 3 ore în 2 gări, din cauza unor defecțiuni
Călătorii unui tren au așteptat aproape 3 ore în 2 gări, din cauza unor defecțiuni

Călătorii unui tren Inter Regio care circulă pe ruta Constanța-Arad au fost nevoiți să aștepte aproape trei ore în două gări din județul Gorj, pentru remedierea unor defecțiuni.

Raport al Curții de Conturi: Directorul general al CFR și membrii CA au beneficiat nelegal de bonusuri
Raport al Curții de Conturi: Directorul general al CFR și membrii CA au beneficiat nelegal de bonusuri

Directorul general al CFR SA şi membrii Consiliului de Administraţie al companiei au beneficiat nelegal de remuneraţii bonus în sumă de 307.000 lei pentru aprobarea planului de management/administrare.

Muncitorii CFR Brașov au primit salopete purtate de alți muncitori: „Poate așa e moda”
Muncitorii CFR Brașov au primit salopete purtate de alți muncitori: „Poate așa e moda”

Situație revoltătoare pentru muncitorii regionalei căi ferate Brașov. Peste 1000 de angajați, care ar fi trebuit să primească echipamente de lucru noi, s-au ales cu salopete purtate deja de lucrătorii unei firme producătoare de mașini. 

Recomandări
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă

Clasa politică din România, „care ne-a adus pe primul loc în clasamentele de corupție ale Europei”, a furat în ultimii 34 de ani sume “înspăimântătoare”, cu care am fi putut construi 400 de spitale de top, 600 de școli și 1700 km de autostradă.

România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa
România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa

Pentagonul pregătește mult timp livrările de muniție către Ucraina, iar armele americane au un traseu bine stabilit prin Europa pentru a ajunge în posesia trupelor ucrainene.

Mark Rutte, adversarul lui Iohannis în cursa pentru șefia NATO, a bătut la ușa lui Erdogan. 
Batavul caută sprijinul Turciei
Mark Rutte, adversarul lui Iohannis în cursa pentru șefia NATO, a bătut la ușa lui Erdogan. Batavul caută sprijinul Turciei

Preşedintele Recep Tayyip Erdogan a declarat că speră că următorul secretar general al NATO va acorda prioritate preocupărilor legate de terorism ale Turciei în timpul întâlnirii de vineri cu Mark Rutte, favorit pentru a prelua postul.