Starea jalnică a infrastructurii CFR. Se circulă mai încet decât pe vremea lui Carol al II-lea
Incidentul produs miercuri la Ploiești atrage din nou atenția asupra stării jalnice în care se află calea ferată, din România. Viteza medie comercială este de 40 - 45 de kilometri pe oră, în scădere față de anul trecut.
Se circulă mai încet chiar și față de vremea lui Carol al II-lea. Partea proastă este că lucrurile se vor înrăutați în condițiile în care nu se investește aproape deloc în calea ferată.
Deși are un buget de peste 1 miliard de euro în 2017, Compania CFR Infrastructură nu reușește să crească viteză trenurilor. Anul trecut, se circula, în medie, cu 50 de kilometri pe ora, iar în acest an, din cauza uzurii șinelor, trenurile se mișcă și mai încet cu 40-45 kilometri pe oră.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Pe anumite tronsoane cu restricții, circulă mai încet că o căruță.
Lucian Șova, ministrul Transporturilor: "Se circulă în medie cu 25 de kilometri pe oră"
Explicabil de ce călătorii refuză să mai ia trenul pe astfel de rute, care au devenit neprofitabil. Ca să salveze aparențele, autoritățile au decis să le taie de pe harta operațională. Vor fi anulate defintiv 14 trenuri.
Iar investițiile în infrastructură s-au blocat în licitații și studii de fezabilitate. Așa se face că experții invitați la Comisia de Infrastructură a Parlamentului vorbesc despre un dezastru pe care nu avem cum să-l mai oprim.
Trenurile de marfă resimt deja dezastrul. Circulă în medie cu până la 18 kilometri pe oră. Adică, de la granița cu Ungaria, până la Constanța ajung într-o săptămână. Pe vremea lui Carol al II-lea, ajungeau în cel mult 4 zile.
Iar liniile CFR se modernizează cu aceeași viteză de melc. Anul acesta ministerul Transporturilor promite doar un tronson de cale ferată în zona Curtici, unde vom circulă cu 120 de kilometri. Cu alte cuvinte, cu acest ritm, vom moderniza cei 20 de mii de kilometri de cale ferată în peste 100 de ani.