Starea jalnică a infrastructurii CFR. Se circulă mai încet decât pe vremea lui Carol al II-lea

×
Codul embed a fost copiat

Incidentul produs miercuri la Ploiești atrage din nou atenția asupra stării jalnice în care se află calea ferată, din România. Viteza medie comercială este de 40 - 45 de kilometri pe oră, în scădere față de anul trecut.

Se circulă mai încet chiar și față de vremea lui Carol al II-lea. Partea proastă este că lucrurile se vor înrăutați în condițiile în care nu se investește aproape deloc în calea ferată.

Deși are un buget de peste 1 miliard de euro în 2017, Compania CFR Infrastructură nu reușește să crească viteză trenurilor. Anul trecut, se circula, în medie, cu 50 de kilometri pe ora, iar în acest an, din cauza uzurii șinelor, trenurile se mișcă și mai încet  cu 40-45 kilometri pe oră.

Pe anumite tronsoane cu restricții, circulă mai încet că o căruță.

Lucian Șova, ministrul Transporturilor: "Se circulă în medie cu 25 de kilometri pe oră"

Citește și
cale ferata Romania
Raport al Curții de Conturi: Directorul general al CFR și membrii CA au beneficiat nelegal de bonusuri

Explicabil de ce călătorii refuză să mai ia trenul pe astfel de rute, care au devenit neprofitabil. Ca să salveze aparențele, autoritățile au decis să le taie de pe harta operațională. Vor fi anulate defintiv 14 trenuri.

Iar investițiile în infrastructură s-au blocat în licitații și studii de fezabilitate. Așa se face că experții invitați la Comisia de Infrastructură a Parlamentului vorbesc despre un dezastru pe care nu avem cum să-l mai oprim.

Trenurile de marfă resimt deja dezastrul. Circulă în medie cu până la 18 kilometri pe oră. Adică, de la granița cu Ungaria, până la Constanța ajung într-o săptămână. Pe vremea lui Carol al II-lea, ajungeau în cel mult 4 zile.

Iar liniile CFR se modernizează cu aceeași viteză de melc. Anul acesta ministerul Transporturilor promite doar un tronson de cale ferată în zona Curtici, unde vom circulă cu 120 de kilometri. Cu alte cuvinte, cu acest ritm, vom moderniza cei 20 de mii de kilometri de cale ferată în peste 100 de ani.

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
Călătorii unui tren au așteptat aproape 3 ore în 2 gări, din cauza unor defecțiuni
Călătorii unui tren au așteptat aproape 3 ore în 2 gări, din cauza unor defecțiuni

Călătorii unui tren Inter Regio care circulă pe ruta Constanța-Arad au fost nevoiți să aștepte aproape trei ore în două gări din județul Gorj, pentru remedierea unor defecțiuni.

Raport al Curții de Conturi: Directorul general al CFR și membrii CA au beneficiat nelegal de bonusuri
Raport al Curții de Conturi: Directorul general al CFR și membrii CA au beneficiat nelegal de bonusuri

Directorul general al CFR SA şi membrii Consiliului de Administraţie al companiei au beneficiat nelegal de remuneraţii bonus în sumă de 307.000 lei pentru aprobarea planului de management/administrare.

Muncitorii CFR Brașov au primit salopete purtate de alți muncitori: „Poate așa e moda”
Muncitorii CFR Brașov au primit salopete purtate de alți muncitori: „Poate așa e moda”

Situație revoltătoare pentru muncitorii regionalei căi ferate Brașov. Peste 1000 de angajați, care ar fi trebuit să primească echipamente de lucru noi, s-au ales cu salopete purtate deja de lucrătorii unei firme producătoare de mașini. 

Recomandări
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică

Sute de tehnicieni STS lucrează în schimburi în aceste zile, ca să rezolve problemele ce apar în secții. Deja sunt ocupați, pentru că în sâmbătă seară se pun în funcțiune tabletele pentru înregistrarea și verificarea alegătorilor.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.