Încep manevrele de readucere în poziția de plutire a navei din portul Midia. Câți bani a dat statul român

×
Codul embed a fost copiat

La aproape trei luni de la tragedia din portul Midia, în urma căreia au murit 14.000 de oi, încep manevrele prin care nava eșuată va fi adusă în poziția de plutire.

Sâmbătă, în portul Midia, a ajuns o barjă care va răsuci ambarcațiunea cu ajutorul unor cabluri.

Întreaga operațiune va fi asistată de o macara de mare tonaj și va dura cel mult o lună, dacă nu se strică vremea.

Banii vor fi recuperați de statul român de la armator sau de la firma de asigurări.

Licitația pentru tractarea navei "Queen Hind" a fost câștigată de o firmă din România, care a început să aducă în Portul Midia utiliajele necesare amplei operațiuni. Specialiștii trebuie să îndrepte nava, astfel încât să plutească din nou, apoi să o ducă la mal și să scoată din interior cele 14.000 de oi moarte.

Citește și
Suma colosală plătită de statul român pentru scoaterea oilor moarte din portul Midia
Ce se întâmplă cu "nava morţii" din Portul Midia. Ar ascunde peste 600 de tone de cadavre
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

O barjă și o macara gigant de 1.800 de tone vor fi utilizate pentru îndepărtarea efectelor dezastrului. Pe epavă vor fi sudate câteva piese metalice, de care vor fi prinse cabluri pentru a fi ridicată.

Alin Vintilă, reprezentant firmă de ranfluare: „Cablurile macaralei vor îmbrăca nava ca într-o chingă și operațiunea de ranfluare constă în ridicarea navei concomitent cu răsucirea ei. La momentul verticalizării navei se va interveni din nou cu scafandri pentru inspecție. Se asigură nava, o remorchează, o duc în siguranță la cheu, unde se trece la următoarea fază a operațiunii: descărcarea încărcăturii."

După ce ambarcațiunea va pluti din nou, barja va fi transformată în punct de lucru. Acolo vor fi aduse containere pentru decontaminare, iar lucrătorii vor purta costume speciale. Zecile de mii de cadavre de oi sunt un focar de infecție.

Alin Vintilă, reprezentant firm[ de ranfluare: „Se vor lua măsuri extreme de siguranță pentru a nu lăsa nici cel mai mic risc posibil de contaminare a mediului, de îmbolnăvire a oamenilor care sunt implicați în operațiune."

Compania care a câștigat licitația pentru ranfluarea navei Queen Hind are la dispoziție 35 de zile pentru finalizarea operațiunilor. Acest termen include și incinerarea celor 600 de tone de cadavre care încă se află la bordul vaporului.

Acest termen este valabil în cazul în care vremea este bună și permite desfășurarea activității pe mare. Întreaga operațiune de punere pe linia de plutire și ecologizare a zonei costă statul român 19 milioane de lei. Banii vor fi recuperați de la armator sau de la firma de asigurări.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Oile salvate de pe nava eșuată în Portul Midia vor fi duse într-un adăpost special
Oile salvate de pe nava eșuată în Portul Midia vor fi duse într-un adăpost special

Deznodământ fericit pentru cei 180 de berbecuți salvați cu mari eforturi de pe nava Queen Hind, eșuată în Portul Midia, pe 24 noiembrie.

Ce se întâmplă cu
Ce se întâmplă cu "nava morţii" din Portul Midia. Ar ascunde peste 600 de tone de cadavre

A trecut aproape o lună de când nava încărcată cu peste 14.000 de oi s-a răsturnat în Portul Midia, iar autorităţile tot nu au găsit o firmă care să elibereze zona.

La trei săptămâni de la dezastrul din Portul Midia, 14.000 de oi moarte încă se află pe navă
La trei săptămâni de la dezastrul din Portul Midia, 14.000 de oi moarte încă se află pe navă

Autorităţile române merg din ce în ce mai mult pe o eroare umană în cazul scufundării navei Queen Hind din Portul Midia.

Nava eșuată din Portul Midia a intrat în custodia autorităților. Costurile operațiunii
Nava eșuată din Portul Midia a intrat în custodia autorităților. Costurile operațiunii

Nava care a eșuat în Portul Midia cu peste 14.000 de oi la bord a intrat în custodia autorităților române. Evacuarea animalelor moarte care au transformat zona într-un focar de infecție intră acum în sarcina Administrației Porturilor.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.