Ce se întâmplă cu "nava morţii" din Portul Midia. Ar ascunde peste 600 de tone de cadavre
A trecut aproape o lună de când nava încărcată cu peste 14.000 de oi s-a răsturnat în Portul Midia, iar autorităţile tot nu au găsit o firmă care să elibereze zona.
O scanare de ultimă oră a epavei, arată că aceasta s-a înclinat şi mai mult, iar operaţiunea se complică.
Extrem de grav este că peste 600 de tone de cadavre sunt încă în cală, iar locul riscă să se transforme într-o bombă ecologică.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
O scanare 3D a navei arată situaţia reală din portul Midia. Aproape 3 sferturi din epavă este pe fundul mării unde se află şi cele mai multe dintre cadavre.
Specialiştii spun că, pe măsură ce trece timpul, plajele şi ecosistemul din zona oraşului Năvodari şi Midia vor avea de suferit.
Gabriel Bălan, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Scafandrilor Profesionişti: "Marfa este căzută pe bordul tribord şi toată partea asta de aici este unde este greutatea mare a navei este scufundată în apă, nu ranfularea navei este problema, ci natura mărfii."
Administraţia Portului Constanța, care a preluat de la armator atât vasul cât şi încărcătura acestuia, a început deja procedurile de selectare a firmelor care urmează să se ocupe de aducerea navei la mal, scoaterea şi incinerarea cadavrelor. Dar procesul poate dura câteva luni.
Ambroziu Duma, consilier APC: "Am trimis deja la 8 societăţi care sunt specializate să facă această operaţiune. Este o firmă grecească, una din Statele Unite, una turcească, dar şi celelalte sunt firme româneşti."
Abia săptămâna viitoare, după o lună de la răsturnarea navei Queen Hind, se va afla firma care se va ocupa de ranfluarea vaporului. Conform Administraţiei Portului Constanța, aceasta va avea la dispoziţie un termen maxim de 45 zile pentru a încheia toată operaţiunea, inclusiv incinerarea animalelor care încă se afla la bordul navei, peste 600 de tone de cadavre în stare de putrefacţie.
Din cele peste 250 de animale salvate aproape 70 au murit, cel mai probabil din cauza rănilor suferite în interiorul vaporului. Cele rămase ar urma să fie mutate la o fermă din Bucureşti unde vor fi îngrijite şi hrănite de voluntarii unei organizaţii de protecţie a animalelor.
Kuki Bărbuceanu, preşedinte ARCA: "După aproape 3 săptămâni de insistențe la ANSV au hotărât să facă o procedură în urma căreia vom putea prelua aceste animale, deocamdată în custodie, până va apărea proprietarul, care dacă le va cere vom fi obligaţi să i le dăm. Sper că poate chiar weekend-ul acesta să aibă loc transportul."
Armatorul a refuzat să se mai implice. Operaţiunile sunt estimate la aproximativ 4 milioane de euro din bugetul statului român.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: bani, buget, oi moarte, portul midia, nava queen hind,
Dată publicare:
19-12-2019 18:44