În timp ce Europa renunță la diesel, românii cumpără tot mai multe. Vânzările au crescut cu 20%. Cum argumentează șoferii
În vreme ce Europa renunță treptat la mașinile diesel românii cumpără tot mai multe.
În primele nouă luni din an în țară au fost înmatriculate cu 20% mai multe vehicule pe motorină. Șoferii le preferă pentru consumul mai mic și viața mai lungă.
Ionuț Roșca este pasionat de mașinile diesel. Autoturismul sau consumă doar 6 litri de motorină la sută de klilometri, în oraș. La drumuri mai lungi, iese chiar mai bine.
Ionuț Roșca, șofer: "De exemplu, cu un plin merg 1000 de km. Faci mulți km, sunt mai fiabile, sunt cunoscute pentru acest lucru."
Într-adevăr, motoarele diesel au reputația că sunt mai fiabile. Mașinile echipate astfel ajung să parcurgă sute de mii de kilometri, iar românii nu vor să le schimbe cu altele noi, prea curând.
Potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, în primele nouă luni ale anului, în România au fost înmatriculate peste 15.000 de mașini diesel, cu aproape 21% mai mult decât aceeași perioadă din 2023.
În Europa, situația este cu totul alta - vânzările de vehicule cu acest tip de motorizare au scăzut cu 11,1%.
Belgienii, grecii, maltezii și portughezii renunță la diesel în ritm accelerat, în vreme ce noi, bulgarii și estonienii ne-am întors la acest tip de motor.
Pe lângă problema banilor, mulți șoferi se uită și la cât de sprintenă e mașina - cele cu motorizare diesel câștigă la acest capitol, spun vânzătorii auto.
Sorina Ivan - consultant vânzări: "Cuplul este mult mai mare, ajută mai mult la plecare de pe loc, la o depășire."
Mulți dintre potențialii cumpărători din România și-au luat gândul de la un vehicul electric.
Numărul de mașini verzi înmatriculate anul acesta, până la 30 septembrie, a scăzut cu 37%, față de acceași perioadă din 2023. Și în Uniunea Europeană se înregistrează o scădere, dar e mai mică de 6 procente.