A cumpărat de Black Friday un televizor cu 500 de lei. Ce a descoperit când a deschis coletul
Pentru unii români Vinerea Neagră a cumpărăturilor a fost chiar neagră. Produsele dorite au ajuns la ei defecte după ce au avut, cel mai probabil, de suferit în timpul transportului.
Firmele de curierat recunosc situaţia şi susţin că a apărut pentru că au avut cu 30% mai multe comenzi că anul trecut, iar ei s-au grăbit să livreze totul în câteva zile.
În vinerea neagră a reducerilor, românii au cheltuit peste un miliard de lei pe televizoare, telefoane, haine, anvelope sau maşini. 70% dintre produse au plecat deja din depozitele comercianților, iar dintre acestea 80% au fost deja livratem fapt neîntâlnit anii trecuţim când unele comenzi au ajuns la cumpărători după Crăciun.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Pentru că volumul de mărfuri livrate într-un timp atât de scurt a fost mare, 5% dintre produse au fost avariate în timpul transportului, recunosc reprezentanţii firmelor de curierat.
O tânără, de pildă, a cumpărat de Black Friday un televizor cu 500 de lei, iar când a deschis coletul a descoperit că aparatul are ecranul spart. Tânăra susţine că a luat legătura cu firma de unde a cumpărat televizorul şi a cerut să îi fie înlocuit, ori să primească banii înapoi. Până acum însă, nu ar fi rezolvat nimic.
Raluca Petruțescu: "Ecranul televizorului era tot spart. O să dureze o vreme până fac procedurile să vadă din vina cui este, dar nu îmi garantează că voi primi banii înapoi. Momentan suntem şi cu banii luaţi şi cu televizorul spart."
Pe reţelele de socializare, şi alţi oameni se plâng că au păţit la fel. O femeie din Dâmboviţa s-a ales cu un aragaz defect.
Corina Răducan, client: "Aragazul e lovit, nu funcţionează, nici ochiurile nu stau foarte bine. Am sunat la service, ne-au trimis de colo-colo. Doamna de la service mi-a spus că ei i se pare normal ca produsul să fie înlocuit dacă a venit gata spart. Cei de la magazin spun că ei nu îl pot înlocui până cei de la service nu acordă un document prin care să se spună 'băi produsul ăsta trebuie înlocuit'".
Şi cei care şi-au făcut cumpărăturile din magazinele clasice acuză că au primit produse deteriorate.
Este şi cazul unei femei din Republica Moldova care a venit special în România pentru Black Friday.
Corina Granaci, client: "Au spus că nu e nevoie să-l verfice pentru că băieţii controlează la recepţie. Am avut încredere. Când îl despachetăm aveam surpriză: are ecranul spart."
Potrivit legii, comercinatii sunt obligaţi să repare, ori să înlocuiască toate produsele defecte sau să le dea clienţilor banii în apoi. În plus, în cazul produselor cumpărate on-line, comanda poate fi returnată fără nicio justificare în termen de două săptămâni, iar vânzătorul trebuie să restuie integral valoarea ei.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!