Importatorii de pește au deschis pescării online. Proprietar: „Cumpărăm pește direct din port”
În aşteptarea Ignatului, zeci de mii români trec mai uşor postul Crăciunului cu pește, mai ales că lista celor care livrează acasă este tot mai mare.
Pescăriile online au fost deschise de importatorii de peşte şi fructe de mare, care au pierdut, din rândul clienţilor, restaurantele închise. Dar şi vânzătorii cu standuri de pește autohton, în târguri şi pieţe, se bazează, mai nou, pe comenzi primite pe internet.
Pescăruşii împart bogăţia Mării Mediterane din Puerto de Villajoiosa cu pescadoarele ce trimit marfa şi spre România. Peştele şi fructele de mare sunt ambalate, apoi expuse pe benzi uriaşe, pentru vânzare.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Sorin Barbu, proprietar: „Cumpărăm pește direct din port, de la licitaţia de peşte de acolo. De pe barcă şi până pe masa clienţilor noştri durează undeva la 48 de ore”.
Timpul include înregistrarea comenzii pe site, confirmarea şi pregătirea produselor.
Serviciile de filetare, dezosare şi eviscerare sunt incluse în preţ. Transportul costă între 5 şi 40 de lei şi există valori minime pentru comandă.
Paul Nicolau, proprietar: „Avem în site peste 150 de produse. Ca valoare, coşul mediu e undeva la 250 de lei”.
Reporter: „Cat de des împrospătaţi oferta de pe net?”
Paul Nicolau: „Eu aduc săptămânal din trei surse pește: Grecia, Italia şi Marea Neagră”.
În acest caz, peştele oferit pe net şi dus direct la uşa clienţilor a fost gura de oxigen a afacerii, când restaurantele interioare ale firmei au fost închise. Aceeași soluţie a fost găsită şi de către patronii unui depozit care aproviziona mai multe localuri cu specific pescăresc.
Cristian Dărmănescu, proprietar: „Este un departament nou de vânzări online. Una e să ai 10-20 de comenzi săptămânale şi alta e să gestionezi un volum de 3-400 de comenzi pe săptămână. Cert e că e bătaie mai mare de cap, logistic efortul e mai mare”.