GHIDUL soferului in caz de COD ROSU de ninsori. Ce trebuie sa aveti in masina inainte de a pleca la drum
Atunci cand conditiile meteo reprezinta un risc pentru soferi, sunt cateva lucruri pe care fiecare trebuie sa le faca inainte de a urca la volan.
Producatorul emisiunii ProMotor, Alexandru Banu, a facut o lista a celor mai importante lucruri pe care soferii trebuie sa le aiba in masina inainte de a pleca la drum.
INAINTE DE A PLECA LA DRUM
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Asigurati-va ca stergatoarele de pe parbriz le-ati lasat ridicate. In caz de ger, nu ati vrea ca acestea sa inghete de parbriz. Daca vreti sa plecati cu masina, iar afara este cod portocaliu de ninsori, trebuie sa va asigurati ca in portbagaj aveti urmatoarele lucruri: sac cu nisip, lopata, triunghiul reflectorizant standard, trusa medicala standard. De asemenea, e bine sa va luati si niste paturi flice (fleece) si, foarte important, fierbatoare care se alimenteaza de la priza de bricheta. Spre exemplu, daca ramaneti pe undeva, este mult mai usor sa va faceti un ceai cald chiar la bordul masinii.
Nu uitati insa nici de solutia degivranta care poate fi achizitionata de la orice benzinarie, perfecta pentru incuietorile inghetate, dar nici de maturica.
CAND ATI PLECAT LA DRUM
Cand plecati, porniti motorul, lasati masina sa se incalzeasca, astfel se incalzeste si uleiul, iar motorul se invarte mai bine. Dati drumul la aeroterma in masina - caldura din masina dezgheata mult mai repede parbrizul. Nu uitati insa ca in cazul unui model diesel, timpul de incalzire e mai mare.
Cand mergeti, nu puneti frane bruste, incercati sa mergeti cat mai mult cu frana de motor (apasati ambreiajul si schimbati in viteza inferioara fara sa apasati frana), astfel nu exista riscul sa blocati rotile si sa alunece masina.
In cazul in care masina patineaza, instinctul e sa apasati frana pana la capat. Nu e bine, indicat ar fi sa incercati sa recapatati tractiune (sa se invarta rotile) accelerand un pic. Este impotriva firii, dar functioneaza.
Nu va bagati in depasiri decat daca aveti distanta suficienta de masinile de pe constrasens, pentru a avea timp de accelerare progresiva. Rotile pot patina in depasire daca accelerati brusc si pierdeti din elan, apoi va puteti trezi ca se apropie masina de pe contrasens, puneti frana, alunecati iar si pierdeti complet controlul.
Nu trageti brusc de volan, rotile vor pierde contactul cu asfaltul si veti patina.
Nu incercati "grozavii" cu frana de mana, sa virati in acest fel, puteti sa pierdeti masina si sa va tamponati de ceva.
Aveti grija unde parcati, e bine sa evitati pantele ca sa nu trageti frana de mana si sa asigurati masina doar lasand-o in viteza. Cablul poate ingheta si va ramane blocata frana de mana (rotile spate).
E bine sa aveti o rezerva de benzina in canistre omologate, din metal. In niciun caz, nu folositi PET-uri.