Nervi după dezgheţarea manuală a liniilor de curent. ”Ăştia sunt românii noştri"
Gheața formată pe liniile electrice a dat peste cap transportul. Trenurile, troleibuzele, și tramvaiele, au circulat cu dificultate. În această dimineață, trei sferturi dintre liniile Gării de Nord, au rămas fără curent.
Pe de altă parte, Societatea de Transport București anunță abia acum că vrea să cumpare sisteme de dezghețare a liniilor electrice, afectate de polei. În ultimele 3 zile, 26 de trenuri au fost anulate în toată țara, iar în București, au fost înregistrate 115 avarii la linia de tramvaie și troleibuze.
Trenurile care au plecat luni dimineaţă din Gara de Nord au avut întârzieri şi de 2 ore. 8 din cele 12 linii ale gării au rămas fără curent. Abia după 2 ore liniile au fost alimentate, iar trenurile s-au putut urni din loc.
Însă garniturile nu au scăpat de probleme, pe traseu. De pildă, un tren Constanța-Bucureşti a întârziat o oră şi jumătate după ce locomotiva a rămas fără curent. Linia de contact era acoperită de gheaţă şi a fost nevoie de o locomotivă diesel.
Cum au ajuns la destinaţie, călătorii s-au grăbit să coboare din vagoane.
Reporter: Unde alergaţi aşa?
Călător: Pierdem examenul. Avem examen.
Călător: Spre trenul de Cluj.
Reporter: L-ați pierdut?
Călător: Sunt pe cale.
26 de trenuri au fost anulate de sâmbătă până acum din cauza gheţii de pe liniile de contact. Dacă nu au avut timp să aştepte următoarea cursă, pasagerii au putut cere banii înapoi.
Călător: "Mai mare râsu', atâta întârziere, nu se poate aşa ceva, nu admit aşa ceva."
Călător: "Inacceptabil. Ce să faci? Singura noastră şansă este să zicem ceva că nu ne convine şi să sperăm că se va schimba ceva"
Călător: "Vi se pare normal ca în România anului 2019 să ai 90 de minute întârziere? Să ai 2 locomotive la 4 vagoane? Nu mi se pare."
Şi transportul în comun din Bucureşti a avut de suferit, din cauza poleiului de pe liniile de curent, dar şi a crengilor rupte.
Bucureştean: "Asfaltul a fost negru uscat. Iar cu firele este discutabil. În 2019 la câţi ingineri sunt acolo trebuia să găsească o soluţie. Ăştia sunt românii noştri, ca de obicei - lene."
Şoferii de troleibuze recunosc că au văzut sisteme de degivrare a liniilor, dar... în alte ţări. La noi dezgheţarea se face manual.
Reporter: Doar cu băţul?
Şofer: La noi. În alte ţări am văzut că sunt...
Reporter: Exista, nu?
Şofer: Am văzut pe Facebook.
Societatea de Transport Bucureşti intenţionează de câţiva ani să achiziţioneze 2 echipamente pentru dezgheţul liniilor de contact pentru tramvaie şi troleibuze. Investiţia ar fi de 1 milion de lei, însă instituţia nu ştie deocamdată când ar urma să cumpere cele două echipamente.
Potrivit specialiştilor, aceste dispozitive nu doar înlătura gheaţa, ci ung firele cu substanţe degivrante care nu permit depunerea poleiului.
Însă, potrivit STB, achiziția acestor echipamente nu exclude metoda clasică, manuală, de curăţare a firului de contact. ”Achiziția acestor echipamente nu exclude metoda clasică, manuală, de curățare a firului de contact, atunci când condițiile meteo extreme o impun.”
Nu doar gheaţă a creat probleme, ci şi ceaţa. Pe aeroportul din Craiova, cursele către Londra şi Tel Aviv au fost anulate, pentru că avioanele nu au putut decola din cauza vizibilităţii reduse.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!