CEO-ul Ford România, despre autostrăzi: Guvernul să-şi spună clar planul şi să se ţină de cuvânt
Sătulă să aştepte autostrăzile promise de zece ani, compania Ford de la Craiova a solicitat Guvernului un plan concret şi vrea să monitorizeze fiecare pas al construcţiei.
Din cauza lipsei de infrastructură îi scade competitivitatea. Şi Dacia cere autostradă de la Sibiu la Piteşti. Ca răspuns la aceste presiuni, Guvernul a desenat o nouă hartă şi promite să facă autostrăzi prin parteneriat public privat.
Fabrica Ford de la Craiova produce zilnic 600 de maşini, iar când va introduce al doilea model, fluxul va creşte la aproape 1.000 pe zi.
Aşa că a cerut Guvernului să înceapă construcţia şoselei de viteză Craiova-Pitesși, ca să o termine până în 2020, cum a promis.
Ian Pearson, preşedintele Ford România: "Le-am cerut ca până atunci să ne informeze despre fiecare pas făcut, să avem termene, să vedem progrese clare. Dacă nu termină la timp, ne va influenţa negativ."
"De asemenea, toţi reprezentanţii industriei auto aşteaptă cu nerăbdare ca autostrada dintre Piteşti şi Sibiu să fie gata la termen. La fel de importantă este şi calea ferată dintre Craiova şi Timişoara şi Craiova şi Calafat. (...) Orice companie are un plan de afaceri şi priveşte spre viitor. Stabilitatea şi predictibilitatea din partea Guvernului sunt lucruri importante pentru noi. Întotdeauna sunt schimbări, schimbarea este un lucru bun, dar am vrea ca Guvernul român să spună clar care este planul său pentru viitor şi să se ţină de cuvânt", a adăugat CEO-ul Ford.
Din cauza vitezei reduse, parcurgerea unui kilometru pe drumurile din România costă cu 20% mai mult decât în Vest.
Iar de la poarta fabricii până la graniţă, TIR-urile fac şi 12 ore. Orice întârziere de piese poate bloca fabrica.
Aceeaşi problemă o are şi Dacia, care cere autostrada Sibiu-Pitești. Din păcate, nici Craiova-Pitești şi nici Sibiu-Pitești nu au fost licitate până acum.
Ca să nu pară că nu face nimic, Guvernul a desenat o nouă hartă. Promite să construiască Târgu Neamț-Iași-Ungheni, Ploiești-Râșnov, dar şi autostrada Sudului, care trece prin Teleorman, prin parteneriat public-privat.
Investitorii construiesc pe banii lor, apoi taxează şoferii sau statul. Vicepremierul Viorel Ştefan a explicat de ce insistă să avem autostrada prin Teleorman?
Viorel Ştefan, vicepremier: "Va creşte numărul turiştilor din defileul Dunării. Va pune în valoare în staţiunile balneare din sud vestul ţării. Va asigura legătura cu Serbia, Bulgaria."
Ionuţ Ciurea, director executiv Pro infrastructura: "Promisiuni deşarte. Ne propunem nişte lucruri pe hârtie pentru că hârtia suportă orice. De aici până la realitate este cale mai lungă, mai ales Parteneriatul Public Privat. Această procedură de proiectare este mai complicată decât procedura de fonduri europene. "
Culmea, autostrada Ploieşti Râşnov a mai fost atribuită de 4 ori până acum. Ultima dată chiar prin parteneriat public- privat, pe timpul Guvernului Ponta, care a anulat licitaţia pentru că investitorul selectat nu avea suficienţi bani.
Pentru autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni sunt bani europeni, dar nu putem să-i atragem. Iar Autostrada Sudului, prin Teleorman, nu poate atrage investitori pentru că are trafic nesemnificativ, crede asociaţia Pro Infrastructura.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!