CEO-ul Ford România, despre autostrăzi: Guvernul să-şi spună clar planul şi să se ţină de cuvânt

×
Codul embed a fost copiat

Sătulă să aştepte autostrăzile promise de zece ani, compania Ford de la Craiova a solicitat Guvernului un plan concret şi vrea să monitorizeze fiecare pas al construcţiei.

Din cauza lipsei de infrastructură îi scade competitivitatea. Şi Dacia cere autostradă de la Sibiu la Piteşti. Ca răspuns la aceste presiuni, Guvernul a desenat o nouă hartă şi promite să facă autostrăzi prin parteneriat public privat.

Fabrica Ford de la Craiova produce zilnic 600 de maşini, iar când va introduce al doilea model, fluxul va creşte la aproape 1.000 pe zi.

Aşa că a cerut Guvernului să înceapă construcţia şoselei de viteză Craiova-Pitesși, ca să o termine până în 2020, cum a promis.

Ian Pearson, preşedintele Ford România: "Le-am cerut ca până atunci să ne informeze despre fiecare pas făcut, să avem termene, să vedem progrese clare. Dacă nu termină la timp, ne va influenţa negativ."

Citește și
acc tecuci
Un tânăr de 15 ani a furat mașina părinților și a plecat să se plimbe Momentul în care lovește un stâlp | VIDEO

"De asemenea, toţi reprezentanţii industriei auto aşteaptă cu nerăbdare ca autostrada dintre Piteşti şi Sibiu să fie gata la termen. La fel de importantă este şi calea ferată dintre Craiova şi Timişoara şi Craiova şi Calafat. (...) Orice companie are un plan de afaceri şi priveşte spre viitor. Stabilitatea şi predictibilitatea din partea Guvernului sunt lucruri importante pentru noi. Întotdeauna sunt schimbări, schimbarea este un lucru bun, dar am vrea ca Guvernul român să spună clar care este planul său pentru viitor şi să se ţină de cuvânt", a adăugat CEO-ul Ford.

Din cauza vitezei reduse, parcurgerea unui kilometru pe drumurile din România costă cu 20% mai mult decât în Vest.

Iar de la poarta fabricii până la graniţă, TIR-urile fac şi 12 ore. Orice întârziere de piese poate bloca fabrica.

Aceeaşi problemă o are şi Dacia, care cere autostrada Sibiu-Pitești. Din păcate, nici Craiova-Pitești şi nici Sibiu-Pitești nu au fost licitate până acum.

Ca să nu pară că nu face nimic, Guvernul a desenat o nouă hartă. Promite să construiască Târgu Neamț-Iași-Ungheni, Ploiești-Râșnov, dar şi autostrada Sudului, care trece prin Teleorman, prin parteneriat public-privat.

Investitorii construiesc pe banii lor, apoi taxează şoferii sau statul. Vicepremierul Viorel Ştefan a explicat de ce insistă să avem autostrada prin Teleorman?

Viorel Ştefan, vicepremier: "Va creşte numărul turiştilor din defileul Dunării. Va pune în valoare în staţiunile balneare din sud vestul ţării. Va asigura legătura cu Serbia, Bulgaria."

Ionuţ Ciurea, director executiv Pro infrastructura: "Promisiuni deşarte. Ne propunem nişte lucruri pe hârtie pentru că hârtia suportă orice. De aici până la realitate este cale mai lungă, mai ales Parteneriatul Public Privat. Această procedură de proiectare este mai complicată decât procedura de fonduri europene. "

Culmea, autostrada Ploieşti Râşnov a mai fost atribuită de 4 ori până acum. Ultima dată chiar prin parteneriat public- privat, pe timpul Guvernului Ponta, care a anulat licitaţia pentru că investitorul selectat nu avea suficienţi bani.

Pentru autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni sunt bani europeni, dar nu putem să-i atragem. Iar Autostrada Sudului, prin Teleorman, nu poate atrage investitori pentru că are trafic nesemnificativ, crede asociaţia Pro Infrastructura.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
250 de mașini, în marș de la Iași la București. ”Moldova vrea autostradă”. VIDEO
250 de mașini, în marș de la Iași la București. ”Moldova vrea autostradă”. VIDEO

Peste 250 de maşini au participat sâmbătă la marşul de protest organizat pe traseul Iaşi-Bucureşti, prin care cer începerea construcţiei de autostrăzi care să lege Moldova de Transilvania şi de sudul ţării.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.