Fenomenul online "food porn" a ajuns si in Romania. Cele mai apetisante feluri de mancare postate pe Facebook sau Instagram
Un fenomen nou acapareaza retelele de socializare: food-porn sau pornografia culinara, cum este numita de specialistii media, strange la un loc fotografiile cu mancare apetisanta, postate pe Facebook sau Instagram.
Sunt zeci de mii doar in Romania si au devenit barometrul dupa care evaluam un restaurant sau o cafenea, dar si un mod prin care ne laudam cu abilitatile noastre culinare.
Cafeaua la cornet a fost descoperita de managerul unui loc pe contul de instagram al unei cafenele din Australia. Au urmat zile intregi de cautari si experimente.
In final, o fabrica din Austria a reusit sa conceapa un cornet care sa reziste unui lichid fierbinte, iar o firma din tara l-a tapetat cu o ciocolata care nu se topeste. O singura poza postata pe Facebook a adunat peste 6 mii de like-uri si 250 de mii de vizualizari.
Emilian Doroftei: "Dupa ce am postat au venit in jur de 2-3 mii de oameni intr-o singura zi. Toti ma sunau din Buzau, Calarasi, Craiova si au venit doar pentru asta. Mai aveti cornete? Mai avem"
Specialistii media au studiat fenomenul si si-au dat seama de amploarea lui prin monitorizarea hastagurilor, acele etichete care ne ajuta pe retelele de socializare sa gasim un anumit subiect. Practic, avem un cuvant cheie precedat de semnul diez
Asa s-a nascut food porn, o eticheta care a strans pe Instagram, de exemplu, peste 115 milioane de fotografii. In Romania, de la inceputul anului, acest hashtag a fost folosit de 15 mii de ori, pe toate retelele de socializare,
Food porn este tradus de specialisti ca pornografie culinara. Hashtagurile utilizate cel mai des sunt in limba engleza.
Dragos Stanca, analist social media: "Multi proprietari de restaurante incep chiar sa dea discounturi daca clientii lor vin si impartasesc astfel de fotografii cu hastgauri care sa contina si numele restaurantului evident ca au un efect direct comercial, pe de alta parte e pur si simplu in reflexul nostru uman de a impartasi lucrurile care ne aduc bucuria, mancarea este una dintre ele"
Cat de departe a ajuns acest fenomen o dovedeste un restaurant din Tel Aviv unde mancarea este servita in farfurii care au un loc special pentru telefon.
De altfel, managerii restaurantelor recunosc ca fotografiile postate pe retelele de socializare reprezinta un instrument gratuit de promovare. O singura poza postata pe Instagram si Facebook - cu o delicioasa coasta de porc - a adus acestui loc deschis numai de o luna cateva sute de clienti
Andrei, manager restaurant: "Au vazut pozele pe Instagram si au venit special pentru porcul iberic. Erau fascinati de cum arata pozele noastre chiar spuneau ca le-au copiat de pe undeva dar erau pozele noastre".
Conform unui studiu realizat de zellmonitor, in Romania, hashtagul food adica mancare a fost folosit de 15 mii de ori, yummy de 10 mii de ori, iar breakfast adica mic dejun de 9 mii de ori.
Sursa: Pro TV
Etichete: studiu, mancare, facebook, instagram, poze, like, hashtag,
Dată publicare:
25-03-2017 17:57