Expoziția Mondială din Dubai. România va fi promovată prin tehnologie, apă și tradiție
Cu tehnologie, apă și tradiție. Așa va fi promovată România la Expoziția Mondială din Dubai anul viitor. Este cel mai important eveniment de promovare a țărilor din toată lumea, organizat din cinci în cinci ani.
Pavilionul care ne va reprezenta a fost ales în urma unui concurs și va prezenta cele mai importante resurse ale țării.
Modern şi aparent instabil, pavilionul României vrea să arate legătura dintre om şi natură, spun câştigătorii concursului. Şi pentru că natura este chiar tema expoziţiei de la Dubai, materialele standului au fost alese corespunzător.
Eliza Yokina, arhitect: „Pavilionul este înconjurat cu apă, pentru că vrem să comunicăm că România are o resursă puternică şi valoroasă de apă. Mai avem un bar, pentru care am creat un nou brand care se cheamă h2RO - tot pe ideea apei, ne dorim să vindem sticulețe branduite cu pavilionul României cu apă pură românească, astfel încât mesajul să se împrăştie prin toată expoziţia.”
Pavilionul va avea două etaje şi mai multe zone de spectacole, expoziţii şi evenimente cu ecrane multimedia. În plus va avea şi o:
Adrian Soare, arhitect: „Zona de tehnologie şi IT. Prin tehnologiile pe care le vom expune, vom poziţiona România ca pe un exportator de tehnologie şi inovaţie la nivel mondial. Avem diverse firme din IT care prezintă tehnologii proprii.”
Natura şi tradiţiile vor fi puse în valoare prin elemente discrete.
Emil Ivănescu, Ordinul Arhitecților Filiala București: „Cred că pavilionul României acum este unul contemporan, minimalist, foarte sustenabil şi ține toate cele trei discursuri prin care România se va promova în 2020 şi care sunt extrem de valabile la nivel mondial: tehnologie şi suntem acolo, suntem creiere, resursele natural şi tot acest lucru cu tradiţia şi meşteşugul reinterpretat. Asta e un lucru foarte tare câștigat anul ăsta. Nu s-a mai mers într-un mod obsesiv pe tradiţiile populare.”
Câştigătorii concursului estimează că standul va costa 3,8 milioane de dolari. Mai este nevoie însă de bani pentru angajaţi, spectacole şi deplasări, pentru că expoziţia durează 6 luni.
Mihai Doru Dediu, Comisar General al Secțunii Române la Expo 2020, MAE: „Bugetul, în momentul de faţă, este de 25 de milioane de lei. E un vector de promovare a imaginii statului. Un eveniment care promovează şi partea economică a ţării. ”
Organizatorii aşteaptă la Dubai 25 de milioane de vizitatori. Investiţiile pentru organizare sunt uriaşe: 8,4 miliarde de dolari. Aproape 200 de state şi-au anunţat până acum prezența.
Ţara noastră nu a avut prea mult de câştigat la expoziţiile şi târgurile internaţionale din trecut. În 2018, la Târgul de Turism de la Berlin, de exemplu, pe panoul de promovare apărea o fotografie cu un bărbat cu burta dezgolită. Vinovatul, angajat al Ministerului Turismului, a fost concediat. Au fost criticate şi pavilionul de la Expoziţia Mondială din 2015, care a avut ca tema alimentele dar şi cel din 2010, făcut în formă de mărr.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!