După doi ani de restricții întoarcerea la birou este tot mai scumpă. Costurile au crescut cu cel puțin 30%
După doi ani de restricții sanitare, cei care s-au întors în sfârşit la birou sunt nevoiți să se adapteze costurilor tot mai mari.
Cu o creștere a prețurilor la combustibil în ultimele 6 luni mult peste aşteptări drumul cu mașina personală până la locul de muncă nu mai este neapărat o soluţie. Inclusiv prânzul ne costă mai mult.
Cei care iau masa de prânz la serviciu plătesc 30, 40 sau chiar 50 de lei. Totul costă, în medie, cu cel puțin 30 la sută mai mult că anii trecuți.
Ca să iasă mai ieftin, angajați unor platforme de lucru multinaționale sau hub-uri- își fac abonament.
Anca Galiceanu, proprietar bistro: "Vin să mănânce majoritatea, dar se și livrează. În ultima vreme fiindcă s-au mai întors la birouri livrăm tot mai mult în clădirile cu care aveam ori contracte ori pur și simplu livrări dese”.
Angajat: "Mâncăm aici sau comandăm la birou dar, în principiu, meniul zilei. Aș zice undeva la 50% ar fi scumpirile față de anul trecut, acum doi ani, se simte".
Asta zic şi cei care foloseau mașina personală pentru a ajunge la locul de muncă. Prețul combustibilului i-a făcut pe mulți să opteze pentru transportul în comun.
Angajat: ”Pentru mine e mult mai confortabil să circul cu autobuzul la ce prețuri avem acum la motorină, chiar dacă unii oameni au anumite rețineri că e aglomerat autobuzul".
Pentru cei care locuiesc în afara marilor orașe nu există mereu soluţii aşa că drumul cu mașina personală până la locul de muncă e mult mai costisitor. Mai ales că, de la începutul anului, combustibilul s-a scumpit cu aproape 40 la sută.
Liviu Neag, director general Compania de Transport Public Cluj: "În primele cinci luni ale acestui an se observă de la o lună la alta o creștere atât a numărului de călători și automat a biletelor, cât și a numărului de abonamente".
Spre deosebire de cei care încă lucrează de acasă, cei care merg la birou trebuie să aibă alocat un buget lunar de aproximativ 1400 lei pentru combustibil, prânz și vestimentație.
Unii angajatori au venit cu soluții.
Stan Magnoliu, specialist HR: "Facilitățile sunt diverse în funcție de profilul companiei, domeniul de locație, dar în principiu există facilități de genul decontării transportului sau organizării și asigurării transportului".
Iar unele companii asigură masa de prânz a angajaților.