Drumul spre munte din București va fi la fel de lent ca și până acum. Alternativele propuse de autorități se amână din nou

×
Codul embed a fost copiat

Dacă ați sperat că în acest sezon de iarnă veți ajunge mai repede de la București la munte, luați-vă gândul.

Ocolitoarea orașului Comarnic nu va fi gata, pentru că a întâlnit o rețea de electricitate. Drumul alternativ pe Valea Doftanei așteaptă o serie de exproprieri, iar șoselele de centură ale stațiunilor Azuga și Bușteni, se află încă în faza de proiectare.

Construcția șoselei ocolitoare a orașului Comarnic, lungă de 6 kilometri, a început toamna trecută cu autorizație pentru 480 de metri. Cu toate acestea, autoritățile susțineau că la finalul lui 2024 vom circula pe acest drum.

Alina Moraru, Șoferiță: „Este ridicol, nimeni nu mai face absolut nimic, absolut nimic.”

Lucrările sunt la puțin peste jumătate - ne spune constructorul. Și nu din lipsă de materiale sau de muncitori. A intervenit o corecție de traseu.

Ștefan Ignat, Șef Șantier:
„Avem o problemă cu niște cabluri de medie tensiune care traversează exact pe la mijlocul deschiderii, acestea trebuie relocate.”

Citește și
Bogdan Gruia Ivan
Ministrul Economiei: Suntem în faza finală a aplicaţiei unice privind pensiile. Până în septembrie vom fi gata

Patru minute ar dura parcurgerea acestei centuri ocolitoare, care ar trebui să elimine coloanele de mașini care se formează la Nistorești. Promisiunea este că va fi gata în iulie, anul viitor.

Ion Târloșan, Șofer:
„Se lucrează cum se vede în dorul lelii când va fi gata, Dumnezeu știe.”

Pe centura Bușteni-Azuga nici măcar nu au apărut utilajele. În iunie s-a atribuit contractul constructorului, dar muncitorii nu au acces pe zonele private pentru că nu s-au finalizat exproprierile. Șoseaua va avea 9 km și jumătate și va costa peste 500 de milioane de lei.

Irinel Scrioșteanu, secretar de Stat
în Ministerul Transporturilor: „Suntem în proiectare cu centura Azuga-Bușteni, acolo în primăvară, martie, maxim mai, vom demara lucrările. În paralel avem și patru pasaje pe DN1.”

Anul trecut au început lucrările de reabilitare și modernizare a drumului de pe Valea Doftanei. Șoseaua de 26 de km are termen de finalizare 42 de luni. Constructorul ar fi vrut să lucreze din ambele capete, ca să termine mai repede, dar consiliile județene Prahova și Brașov nu au reușit să rezolve situația juridică a terenului.

Virgiliu Nanu, Președintele Consiliului Județean Prahova:
„Nu avem coridorul de expropriere final. Nu avem acces în zona silvică pentru că nu s-a făcut evaluarea pomilor în zona respectivă.”

Așa că lucrările bat pasul pe loc.

Singura alternativă la DN1 rămâne șoseaua care ocolește pe la Vălenii de Munte și Cheia, folosită de regulă de camioane.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Evghenia Guțul, bașkana tatuată a Găgăuziei, arestată la Chișinău! De ce este acuzată favorita lui Ilan Șor, patronul lui Milsami Orhei
GALERIE FOTO Evghenia Guțul, bașkana tatuată a Găgăuziei, arestată la Chișinău! De ce este acuzată favorita lui Ilan Șor, patronul lui Milsami Orhei
Citește și...
Ministrul Economiei: Suntem în faza finală a aplicaţiei unice privind pensiile. Până în septembrie vom fi gata
Ministrul Economiei: Suntem în faza finală a aplicaţiei unice privind pensiile. Până în septembrie vom fi gata

Aplicaţia prin care românii pot obţine toate datele referitoare la pensie ar putea fi gata până în luna septembrie, a afirmat, miercuri, la Palatul Parlamentului, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, Bogdan Ivan.

Primarul Constanţei: Cazinoul nu va funcţiona ca spaţiu destinat jocurilor de noroc sau ca restaurant. Va fi centru cultural
Primarul Constanţei: Cazinoul nu va funcţiona ca spaţiu destinat jocurilor de noroc sau ca restaurant. Va fi centru cultural

Primarul Constanţei, Vergil Chiţac, a spus miercuri, la ceremonia de predare a Cazinoului de la Ministerul Dezvoltării la administraţia locală, după ce a fost restaurat, că acesta va deveni un centru cultural ce va include inclusiv muzee.

O șoferiţă de 74 de ani a murit după ce intrat într-un cap de pod în județul Giurgiu. A fost găsită încarcerată
O șoferiţă de 74 de ani a murit după ce intrat într-un cap de pod în județul Giurgiu. A fost găsită încarcerată

Poliţiştii rutieri efectuează cercetări pentru ucidere din culpă după ce o femeie, în vârstă de 74 de ani, a murit în urma unui accident rutier produs miercuri pe DN 5, între localităţile Daia şi Uzunu, pe sensul de mers Giurgiu-Bucureşti.

Recomandări
Fostul șef al Armatei ucrainene susține că politicienii români i-au cerut să nu spună că drone rusești au pătruns în România
Fostul șef al Armatei ucrainene susține că politicienii români i-au cerut să nu spună că drone rusești au pătruns în România

Fostul comandant al Armatei ucrainene, Valeri Zalujnîi, a povestit cum a reacționat România în timpul atacurilor rusești cu drone kamikaze Shahed, care au pătruns pe teritoriul românesc.

Schimbare majoră pentru șoferi: Cei care rămân fără permis într-un stat UE nu vor mai putea conduce nici în celelalte
Schimbare majoră pentru șoferi: Cei care rămân fără permis într-un stat UE nu vor mai putea conduce nici în celelalte

În curând, dacă rămâneți fără permis într-o țară din Uniunea Europeană, nu veți mai putea conduce nici în celelalte. Parlamentul European și Consiliul au ajuns, marți seară, la un acord care schimbă regulile jocului pentru șoferi.

Comisia Europeană: Retragerea necondiţionată a Rusiei din Ucraina este o condiţie prealabilă pentru modificarea sancţiunilor
Comisia Europeană: Retragerea necondiţionată a Rusiei din Ucraina este o condiţie prealabilă pentru modificarea sancţiunilor

Retragerea tuturor forţelor ruse din Ucraina ar fi una din principalele condiţii pentru ridicarea sau modificarea sancţiunilor Uniunii Europene, a declarat miercuri un purtător de cuvânt al Comisiei Europene, citat de Reuters.