Drumul spre munte din București va fi la fel de lent ca și până acum. Alternativele propuse de autorități se amână din nou
Dacă ați sperat că în acest sezon de iarnă veți ajunge mai repede de la București la munte, luați-vă gândul.
Ocolitoarea orașului Comarnic nu va fi gata, pentru că a întâlnit o rețea de electricitate. Drumul alternativ pe Valea Doftanei așteaptă o serie de exproprieri, iar șoselele de centură ale stațiunilor Azuga și Bușteni, se află încă în faza de proiectare.
Construcția șoselei ocolitoare a orașului Comarnic, lungă de 6 kilometri, a început toamna trecută cu autorizație pentru 480 de metri. Cu toate acestea, autoritățile susțineau că la finalul lui 2024 vom circula pe acest drum.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Alina Moraru, Șoferiță: „Este ridicol, nimeni nu mai face absolut nimic, absolut nimic.”
Lucrările sunt la puțin peste jumătate - ne spune constructorul. Și nu din lipsă de materiale sau de muncitori. A intervenit o corecție de traseu.
Ștefan Ignat, Șef Șantier: „Avem o problemă cu niște cabluri de medie tensiune care traversează exact pe la mijlocul deschiderii, acestea trebuie relocate.”
Patru minute ar dura parcurgerea acestei centuri ocolitoare, care ar trebui să elimine coloanele de mașini care se formează la Nistorești. Promisiunea este că va fi gata în iulie, anul viitor.
Ion Târloșan, Șofer: „Se lucrează cum se vede în dorul lelii când va fi gata, Dumnezeu știe.”
Pe centura Bușteni-Azuga nici măcar nu au apărut utilajele. În iunie s-a atribuit contractul constructorului, dar muncitorii nu au acces pe zonele private pentru că nu s-au finalizat exproprierile. Șoseaua va avea 9 km și jumătate și va costa peste 500 de milioane de lei.
Irinel Scrioșteanu, secretar de Stat în Ministerul Transporturilor: „Suntem în proiectare cu centura Azuga-Bușteni, acolo în primăvară, martie, maxim mai, vom demara lucrările. În paralel avem și patru pasaje pe DN1.”
Anul trecut au început lucrările de reabilitare și modernizare a drumului de pe Valea Doftanei. Șoseaua de 26 de km are termen de finalizare 42 de luni. Constructorul ar fi vrut să lucreze din ambele capete, ca să termine mai repede, dar consiliile județene Prahova și Brașov nu au reușit să rezolve situația juridică a terenului.
Virgiliu Nanu, Președintele Consiliului Județean Prahova: „Nu avem coridorul de expropriere final. Nu avem acces în zona silvică pentru că nu s-a făcut evaluarea pomilor în zona respectivă.”
Așa că lucrările bat pasul pe loc.
Singura alternativă la DN1 rămâne șoseaua care ocolește pe la Vălenii de Munte și Cheia, folosită de regulă de camioane.