Două dintre cele mai importante poduri din România, un pericol major pentru șoferi

×
Codul embed a fost copiat

Două dintre cele mai importante poduri din România, traversate, anual, de sute de mii de vehicule, sunt un pericol major.

Vorbim despre punctele de trecere peste Dunăre de la Cernavodă și Fetești. Termenul lor de exploatare a expirat de aproape 20 de ani. Sunt promisiuni pentru remedierea situației începând cu 2021. Automat, vor apărea restricții de circulație spre mare.

La trecerea unui vehicul mai greu peste gropi și rosturi de dilatație, podul de la Cernavodă pare să se zguduie din temelie. Din 1987 și până acum, s-au făcut doar reparații de întreținere, de mică importanță. Starea jalnică este ușor de sesizat, chiar și pentru cei mai puțin avizați. Balustradele sunt ruginite, este plin de gropi și crăpături. Și vorbim despre o structură cu două benzi pe sens și cale ferată pe mijloc.

Pe cei aproape 3 kilometri de pod se merge cu viteză redusă tocmai din cauza acestor gropi. Cei care se aventurează cu viteză mai mare își pun în pericol mașinile și siguranța. După zeci de reparații minore, podurile nici măcar nu mai pot fi cârpite și ar trebui să intre în niște reparații capitale.

Ar trebui schimbate de urgență rosturi, reazeme, ranforsări ale tablierului, spun specialiștii.

Citește și
Comisia Europeană: Autostrada Comarnic-Braşov ar putea fi finanţată din fondul de redresare economică Next Generation EU
Comisia Europeană: Autostrada Comarnic-Braşov ar putea fi finanţată din fondul de redresare economică Next Generation EU

Nu este singurul punct de traversare a Dunării care necesită o intervenție rapidă. În apropiere de Cernavodă, se află și podul de la Fetești. Și acesta este în stare deplorabilă.

În Vest, perioada de folosire este de 10-15 ani. La noi, a fost depășită de două ori. Ultimii ani au adus incidente dramatice în Italia, unde două astfel de structrui s-au prăbușit cu tot cu mașini.

În schimb, suntem la zi cu taxele. Fiecare autoturism plătește 13 lei ca să treacă. Banii ar trebui alocați îngrijirii infrastructurii.

La capitolul planuri, că întotdeauna, autoritățile stau bine.

Ovidiu Barbier, Director adjunct CNAIR: „Estimarea realistă că în aprilie anul viitor va fi semnat contractul. Doi ani și jumătate, reparația podurilor”.

Să fim, așadar, optimiști și să dăm credit conducerii Companiei de Drumuri, care spune că în doi ani și jumătate vom fi în siguranță. Chiar dacă prețul pe care-l vom plăti nu este deloc mic.

Din păcâte, nu se poate repara sub trafic. CNAIR spune că a făcut-o la centura de ocolire a Constanței, iar acum au probleme la pasajele de acolo. Au apărut fisuri și piese importante de înlocuit. Și totul din banii statului, pentru că perioada de garanție a expirat.

Pe scurt, pe cele două poduri peste Dunăre vor apărea restricțiile. Din experiența trecutului, asta înseamnă alternanța sensurilor închise circulației. Inclusiv pe timpul verii, ceea ce va duce la cozi interminabile spre și dinspre mare.

Deocamdată, nu există o estimare a costurilor. Autoritățile speră să obțină 85% din finanțare de la Uniunea Europeană. De altfel, odată cu aceste poduri, și autostrada Soarelui intră în modernizare. Stația de la Fetești își va dubla numărul de treceri.

Vor apărea 46 de panouri cu informații electronice, față de numai cinci, câte sunt acum. În plus, va fi introdus un sistem de senzori în asfalt, care ar trebui să capteze date despre porțiunile cu gheață ori zăpadă, toamna și iarna. Astfel, circulația poate fi coordonată mai ușor.

Dacă reprezentanții CNAIR se vor ține de cuvânt, tot proiectul ar trebui să fie gata până în 2023.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
Un nou județ din România va avea autostradă. Contractul a fost semnat.
Un nou județ din România va avea autostradă. Contractul a fost semnat. "Este un moment istoric”

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat, vineri, că semnarea primului contract de proiectare şi execuţie a primei secţiuni de autostradă din judeţul Sălaj este ”un moment istoric”.

Comisia Europeană: Autostrada Comarnic-Braşov ar putea fi finanţată din fondul de redresare economică Next Generation EU
Comisia Europeană: Autostrada Comarnic-Braşov ar putea fi finanţată din fondul de redresare economică Next Generation EU

Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, consideră că Autostrada Comarnic-Braşov ar putea fi finanţată din fondul de redresare economică Next Generation EU, din care România ar putea să acceseze până la 31,2 miliarde de euro nerambursabili.

Recomandări
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, joi dimineață, o avertizare Cod portocaliu de vânt puternic, valabilă până joi seară, și două avertizări Cod galben de viscol şi vânt puternic, valabile până vineri dimineață.

Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie
Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie

Continuă ancheta în cazul tragediei aviatice din Kazahstan. Autoritățile au găsit cutia neagră a aparatului de zbor, cu ultimele convorbiri din cabina de pilotaj.

Moșul a adus „dovada” greșită. Boarding Pass: Facturile arătate de Marcel Ciolacu, emise după zborurile „problematice”
Moșul a adus „dovada” greșită. Boarding Pass: Facturile arătate de Marcel Ciolacu, emise după zborurile „problematice”

Boarding Pass, site specializat în ştiri din aviaţie, continuă verificările vizând facturile prezentate de prim-ministrul Marcel Ciolacu ca dovadă a faptului că și-a achitat personal călătoriile cu avioane private în 2022.