Discuții privind autostrada spre munte. Mai mulți primari, în vizită la Transporturi
Primarii localităţilor Sinaia, Azuga, Buşteni şi Comarnic s-au reunit în Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară, pe scurt ADI, şi au ajuns miercuri la Ministerul Transporturilor.
După 3 ore de discuţii au decis să renunţe la ideea construirii unor şosele care să ocolească fiecare staţiune în parte, acolo unde şoferii stau multe ore în blocaje în fiecare weekend.
Nici cealaltă propunere, un drum forestier transformat în şosea naţională pentru ocolirea staţiunii Azuga, nu mai este luată în considerare.
Vlad Oprea, primar Sinaia: „Ar fi însemnat să renunţăm la autostradă. Decizia corectă este să facem o autostradă pentru că o autostradă este de viitor. În acest moment nu mai sunt viabile centurile ocolitoare.”
A supravieţuit doar ideea reabilitării unui drum ocolitor al staţiunilor, care începe din Campina, trece prin Valea Doftanei şi ajunge până aproape de Braşov. Dar există riscul să se aglomereze localităţile Câmpina sau Săcele, unde nu există centuri.
Adrian Vestea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov:
„Sunt două variante alternative, astăzi toate localităţile sunt aglomerate şi nu există o localitate pe tot acest traseu unde să vezi că nu este aglomerat. Vom vedea la vremea respectivă, vom găsi soluţii pe zona respectivă, dar asta nu înseamnă că mutăm tot traficul de pe DN1 pe Valea Doftanei."
Primarii din asociaţia ADI susţin că vor construi chiar ei autostrada, cu ajutor de la Ministerul Transporturilor.
Ar fi nevoie însă de peste un miliard de euro, iar primarii speră să obţină fonduri europene şi bani de la buget. Nu pot estima când ar începe lucrările şi nici cât vor dura.