Curs opțional de arhitectură în Cluj, pentru elevii de clasa a IV-a. Copiii și-au expus schițele
Zeci de copii din Cluj și-au exersat abilitățile în arhitectură și au creat o întreagă expoziție cu propriile schițe de case.
Totul s-a întâmplat la un curs opțional de la școală, unde cei mici au lucrat cot la cot cu arhitecți pentru a-și aduce ideile cât mai aproape de realitate.
Ideile lor au fost transformate în proiecte și expuse apoi în centrul orașului, sub privirile mândre ale părinților.
„Am vrea să descriem bucuria, frumusețea, creativitatea desenului, frumusețea clădirilor” a explicat un participant.
Joaca de-a arhitectura s-a transformat într-un curs îndrăgit de elevii de clasa a IV-a de la Colegiul Național „Emil Racoviţa”. Pe la catedră au trecut arhitecți voluntari care îi încurajează pe micii învățăcei să-și pună creativitatea la bătaie. De pildă, Ema a gândit o casă care să fie mobilată cu o mașinărie a timpului. Asta pentru a-i face pe oameni mai fericiți.
Ema: „Am vrut să fie o casă mai neobișnuită, n-am vrut să fie normală, deoarece e mai bine să avem creativitate și să nu fim mereu normali și supărați.”
Rania are 11 ani și se mândrește cu faptul că desenul ei, desprins parcă din basme, a ajuns să fie expus în centrul orașului.
Rania: „M-am gândit să fac o casă mai ciudată, am făcut-o într-o parte și la geamuri le-am desenat diferite forme, aici seamănă cu un zmeu”
Părinții s-au bucurat și ei, alături de cei mici.
Mama Raniei: „Cred că poate fi realizabil, ce zici? Am putea trăi într-o asemenea casă? Mai avem doi băieți și cred că lor mai mult le-ar plăcea să locuiască într-o asemenea casă, mai ales că este o casă pentru copii plină de jucării.”
De la case care se aseamănă cu OZN-uri, cu figuri geometrice inedite, și până la locuințe în formă de iepure, toate au trecut prin mâinile experților digitali. Aceștia au discutat cu cei mici pentru a înțelege schițele și au acceptat provocarea de a le transforma în ... casele viitorului. Totul într-o lume virtuală.
Zsolt Szeibert, asociat Beyond Visual Arts: „A doua provocare, să încercăm să le reinterpretăm astfel încât să se regăsească și ei pe urmă în ele.”
Arhitecții voluntari sunt cei care au pus la punct bazele cursului opțional studiat la școală.
Ciprian Simon, arhitect voluntar: „Explorând oră de oră cu ei la clasă tot ce înseamnă imaginație, dialog, muncă în echipă, într-un fel poate mai diferit decât cel teoretic”
Învățătoarea a urmărit evoluția copiilor pe parcursul mai multor luni.
Codruța Gavrilă, învățătoare: „Au învățat ce înseamnă o casă verde, ce înseamnă un spațiu construit aglomerat, ce înseamnă un spațiu construit prielnic vieții omului”
Cele 31 de schițe vor rămâne expuse în Cluj Napoca până la jumătatea lunii viitoare.