Cum vrea CFR Călători să cumpere aparate de aer condiționat, adecvate temperaturilor tot mai mari
Căile Ferate Române cer Uniunii Internaționale a Căilor Ferate de la Paris să mute România din categoria „țară cu climă moderată” la cea cu „vreme extremă”.
Transporturile feroviare sunt strict reglementate de standarde internaționale și doar așa CFR Călători poate să cumpere aparate de aer condiționat, adecvate temperaturilor tot mai mari.
Până în anul 2000, în România erau câteva zile cu temperaturi peste 37 de grade la umbră, rareori legate între ele şi mai totdeauna în august. Cu o umiditate relativ suportabilă de 50%.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Numai că noua realitate climatică înseamnă deja 38-39 de grade, la umbră, încă din iunie-iulie, ceea ce înseamnă 48 de grade măsurate pe tabla vagonului, iar înăuntru umiditatea ajunge la 80%.
Ceea ce ne încadrează, în realitate, pe lista ţărilor toride, ca Spania, Grecia şi Italia şi nicidecum a ţărilor din Balcani sau din nordul Europei.
Pentru că la căile ferate regulamentele sunt cele internaţionale, CFR speră că într-un termen scurt să obţină reîncadrarea climatică de la Uniunea din Paris şi, până la sfârşitul anului să poată cumpăra şi schimba aparatele de aer condiţionat, care să facă faţă verilor toride.