Cum explică CFR Călători problemele cu aerul condiționat în trenuri: În România e acum mai cald din cauza crizei climatice

CFR

Mai mulți călători s-au plâns în ultimele zile că nu funcționează aerul condiționat în trenuri. CFR Călători s-a apărat față de aceste acuzații spunând că nu dispune de tehnologia necesară unui aer condiționat eficient, din cauza legislației în vigoare.

Legislația la care face referire CFR Călători încadrează țara noastră într-o categorie de temperaturi și umiditate care nu mai este corespunzătoare României, ca urmare a încălzirii globale.

„CFR Călători informează că reglementările privind condițiile normale de funcționare a instalațiilor de climatizare a vagoanelor sunt prevăzute în clar în Normele tehnice feroviare autohtone și internaționale. Valorile parametrilor de lucru pentru instalațiile de climatizare sunt reglementate de către Organisme Internaționale la care sunt aliniate toate statele care dețin căi ferate, inclusiv toate statele membre ale UE, cu referire directă la UIC – Union Internationale de Chemins de Fer, Asociație din care și România face parte ca membru fondator. Documentul de referință este Fisa UIC nr.553-1/2005,” a explicat CFR Călători într-un comunicat.

Ce spune CFR Călători despre temperatura maximă optimă din vagoanele de tren

Compania feroviară a adăugat: „România este încadrată în zona climatică II ceea ce înseamnă că temperatura maximă optimă pentru funcționarea în parametri nominali ai vagonului este de +35°C, iar umiditatea de maxim 65%. Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor și a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiții de funcționare la temperaturi de peste 45°C – 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului și umiditate de 80% (parametru raportat de către ANM), instalațiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcționare.”

CFR a declarat că singurul mod prin care temperatura din vagoane poate fi îmbunătățită este prin „mentenanță preventivă” și monitorizarea trenurilor de către „personal de specialitate”.

Citește și
Romania masini benzina
România și alte patru state vor să amâne cu cinci ani planul UE de a interzice vânzarea de mașini pe benzină și motorină
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

CFR susține că „nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depășirea pragului de temperatură și umiditate”

Însă, deși compania a anunțat că operațiunile de îmbunătățire se efectuează „de la începutul sezonului cald în permanență”, CFR a mai spus și că „nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depășirea pragului de temperatură și umiditate”.

CFR Călători a revenit cu încă un comunicat marți, 5 iulie, în care explică mai pe larg că nu dispune de tehnologia necesară unui aer condiționat eficient, din cauza legislației în vigoare care încadrează România în zona climatică II, din care nu mai face parte din cauza crizei climatice.

„Urmare evoluției climatice din ultimii doi ani, CFR Călători are în vedere finalizarea procedurilor pentru reîncadrarea țării noastre în zona climatică I, ceea ce presupune circulația trenurilor în condiții meteorologice de vară extremă. Reîncadrarea în zona climatică I, va permite CFR Călători realizarea și autorizarea modificărilor pentru materialul rulant nou și modernizat în vederea creșterii confortului termic pe timp de vară,” a transmis CFR Călători în declarația ulterioară.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Valurile de căldură continuă să facă victime în România. Trei decese au avut loc în trei zile, din cauza caniculei
Valurile de căldură continuă să facă victime în România. Trei decese au avut loc în trei zile, din cauza caniculei

Valul de caniculă care a încins România continuă să facă victime. Un bărbat de 53 de ani a pierit doborât de căldură, exact în nordul ţării, aflat sub cod roşu.

România și alte patru state vor să amâne cu cinci ani planul UE de a interzice vânzarea de mașini pe benzină și motorină
România și alte patru state vor să amâne cu cinci ani planul UE de a interzice vânzarea de mașini pe benzină și motorină

România se află printre țările care vor să amâne un plan al Uniunii Europene de a interzice vânzarea de mașini pe benzină și motorină din 2035 cu cinci ani.

Vanuatu a declarat stare de urgență: „Planeta noastră este deja prea fierbinte și periculoasă. Suntem în pericol.”
Vanuatu a declarat stare de urgență: „Planeta noastră este deja prea fierbinte și periculoasă. Suntem în pericol.”

Premierul unei țări din Oceanul Pacific de Sud a avertizat că planeta noastră este deja prea fierbinte și periculoasă din cauza crizei climatice.

Avertisment pentru toate țările lumii, după ce în Pakistan și în India temperatura a ajuns la 50 de grade Celsius
Avertisment pentru toate țările lumii, după ce în Pakistan și în India temperatura a ajuns la 50 de grade Celsius

Liderii planetei trebuie să acționeze acum sau dezastrele climatice și meteorologice vor fi din ce în ce mai extinse și mai intense, a avertizat un ministru al Pakistanului.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.