Cum s-a schimbat Rovana Plumb la 180 de grade după ce a promis 180 km de autostradă
După ani de promisiuni privind autostrăzile, ministrul Transporturilor, Rovana Plumb, a venit luni cu 180 de kilometri noi pentru 2019.
Asta le-a prezentat parlamentarilor ca să-i convingă să voteze bugetul pentru transporturi. Câteva minute mai târziu, le-a spus jurnaliştilor că nu este o promisiune, ci doar o declaraţie. Iar despre proiectele de infrastructură din programul de guvernare nerealizate, Rovana Plumb ne-a transmis că marți îi va întreba pe constructori de ce nu s-au făcut.
Ministrul interimar al Transporturilor a anunţat luni în Parlament priorităţile pentru 2019 în domeniul infrastructurii. Ţinta cea mai importantă: construcţia de autostrăzi.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Rovana Plumb: ''În urma analizei, la nivelul Guvernului a fost o analiză temeinică, vom putea să dăm în trafic, în ceea ce priveşte autostrăzile, 180 de kilometri.''
Însă la ieşirea din comisia parlamentară, ministrul interimar a venit cu o variantă nuanţată: nu mai sunt autostrăzi, sunt tronsoane.
Reporter: ”Aţi promis 180 de kilometri.”
Rovana Plumb: ''Nu am promis nimic. Eu am spus, în ceea ce priveşte bugetarea, până la finalizarea 2019 pot fi daţi în trafic. Nu am promis, am spus că se va circula pe mai multe tronsoane.''
Totuşi, în programul de guvernare, executivul şi-a asumat finalizarea autostrăzilor Lugoj-Deva şi Sebes-Turda până în 2017. Iar între Aeroportul Otopeni şi Autostrada București-Ploiești urmau să înceapă lucrările pentru o altă şosea rapidă.
Asociaţia Pro Infrastructura estimează însă că anul acesta vor fi făcuţi doar 40 de kilometri.
Din păcate, cel mai important proiect de şosea din România, autostrada Sibiu-Pitești, nu are până acum un constructor.
Pentru terminalul de pasageri din Aeroportul Otopeni nu s-a organizat nici măcar o licitaţie, deşi promisiunea prevedea o construcţie de 250 de metri pătraţi.
De asemenea, aeroportul are nevoie urgentă de o parcare, care apare în programul de guvernare, dar care a rămas pe hârtie.
Programul de guvernare promite şi un inel feroviar pentru Bucureşti. Nici în acest caz nu s-a făcut până acum nimic.
În proiectul de buget pentru acest an, alocările pentru investiţii sunt un sfert din cheltuielile sociale şi cu salariile.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: buget, investitii, transporturi, infrastructura,
Dată publicare:
11-02-2019 18:28