Cum funcționează sistemul de zboruri "la cerere", implementat de companii pe timpul pandemiei
Sunt semne de revenire în transportul aerian. Mai multe companii au anunţat curse noi de săptămâna viitoare. În plus, ca să poată supravieţui în această perioadă, au introdus o nouă modalitate de a zbura: la cerere.
Cu alte cuvinte, activează zborurile doar dacă sunt suficienţi doritori. Bineînţeles, de multe ori şi preţul este mai ridicat decât înainte de criză.
Sistemul de zbor "la cerere" a fost deja implementat de una dintre companiile low-cost.
Alegeri 2024
10:11
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
10:04
De ce relațiile României cu Ucraina și Rep. Moldova s-ar putea înrăutăți după alegeri. Semnalul de alarmă tras de Politico
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
Cei care vor să cumpere un bilet de avion trebuie întâi să intre pe site-ul companiei aeriene şi să se înscrie pentru o anumită destinaţie. Apoi, dacă se înregistrează mai multe cereri pentru zborul respectiv, adică să fie o mare parte din avion ocupată, compania activează cursa. Din păcate, pentru astfel de zboruri, nu pot fi folosite voucherele date de companie în contul curselor anulate din primăvară.
Momentan, cei care călătoresc trebuie să prezinte un permis de rezidenţa sau de muncă, condiţie valabilă pentru multe ţări din vestul Europei.
Pentru luna iunie, compania anunţă că a activat deja curse către 21 de destinaţii, din 11 ţări. De exemplu, Spania, Germania, Belgia, şi chiar Italia, dar abia de săptămâna viitoare.
Cristian Buciu, Blue Air: "Zborurile vor fi operate în perioada 17 iunie -30 iunie, cu excepţia Dublin-ului, Irlanda, nefăcând niciodată parte din lista ţărilor către care nu avem voie să zburăm, la fel sunt şi ţările scandinave."
Şi Tarom anunţă că până la jumătate lunii iunie au fost programate 15 zboruri, printr-un sistem similar.
George Barbu, director general Tarom: "Este un formular electronic, în care pasagerii completează destinaţiile în care ar dori să zboare, noi le centralizam, apoi ne ocupăm de obţinerea aprobărilor necesare şi facem efectiv zborul. Având în vedere că sunt zboruri operate în condiţii speciale şi că majoritatea zborurilor pleacă fără pasageri către oraşele de destinaţie, costul biletelor este un pic mai mare pentru că acoperă ambele segmente."
Ca să mai recupereze din pierderi, Tarom încurajează turismul în ţară şi a introdus zboruri noi, din iulie, către Constanța, din Timişoara, Oradea şi Cluj-Napoca.
Pe de altă parte, Wizz Air a păstrat în această lună câteva dintre cursele regulate, de exemplu către Lisabona, Oslo sau Budapesta, şi anunţă că de lună viitoare se va zbura din Bucureşti către Creta şi Viena.
Deşi până pe 30 iunie ţările europene ar urma să renunţe la restricţiile de călătorie, companiile se aşteaptă ca cererea să fie mai mică decât înainte de criză sanitară. Totul depinde de cât de teama le va fi oamenilor de acum încolo să aleagă acest mijloc de transport. .