Prima zi în care s-a dat drumul la zboruri. Oraşele unde aeroporturile riscă închiderea
Este prima zi în care se poate zbura către unele țări, printre care Germania, Austria și Elveția. Așa că aeroporturile din țară încep să prindă viață.
A fost o perioadă cu pierderi serioase, în condițiile în care traficul aerian s-a redus până la 98%.
Aeroporturile din Cluj-Napoca și Timișoara sunt în prag de colaps și cer sprijin de la Guvern, iar cel din București abia mai poate să continue investițiile începute pentru modernizarea pistelor.
Aeroportul ”Henri Coandă”, din nou plin
După câteva luni în care a fost mai mult pustiu, terminalul plecări al aeroportului ''Henri Coada'' a fost din nou plin de pasageri în prima zi în care s-au reluat cursele către vestul Europei.
-Unde mergeți?
-În Germania. Așteptam de foarte mult timp să zburam și noi, să mergem în vacanță. Mi-am luat primul bilet pe data de 18 mai și s-a anulat și abia acum s-a dat drumul.
-Plecăm în Suedia la o bună prietenă de-a noastră. Stăm vreo săptămână, două, depinde de vreme și de vremuri, și sperăm să fie totul bine. Nimic nu e întâmplător și, dacă e să se întâmple ceva, oricum se întâmplă. Ne protejăm, am luat măști și mănuși la noi.
Traficul aerian, aproape de zero în timpul crizei sanitare
În timpul crizei sanitare, traficul aerian de pasageri s-a redus aproape spre zero.
Anul trecut, în aceasta perioadă, aterizau sau decolau până la 450 de avioane în fiecare zi de la Aeroportul ”Henri Coandă” și erau peste 40.000 de pasageri.
Acum, vorbim de mai puțin de 2.000 de pasageri zilnic și pentru prima dată a fost depășit pragul de 60 de aterizări sau decolări odată cu reluarea curselor către Germania, Austria și Elveția.
Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Companiei Aeroporturi: ”Acum, prin redeschiderea zborurilor, ne așteptăm să trecem de 10% din traficul normal. E foarte puțin. Să nu uităm că aeroportul a fost deschis în permanență. Și în starea de urgență, și în starea de alertă au operat zboruri speciale, pentru echipamente medicale, repatrieri. Menținerea deschisă a aeroportului a presupus cheltuieli comparabile cu o situație normală de operare, în condițiile în care veniturile au fost reduse cu 98%. Sunt alte cheltuieli care au fost eliminate, dar nu vorbim de cheltuielile de investiții.”
Aeroportul din TImișoara, în prag de colaps
La Timișoara, aeroportul este în prag de colaps. Din 20 martie nicio aeronava nu s-a mai ridicat de la sol.
4.300 de pasageri plecau în fiecare zi din Timișoara către 24 de destinații. Acum, sunt operate două zboruri către București și două către Germania, iar numărul pasagerilor nu va depăși 100.
Dan Idolu, director Aeroportul Internațional ”Traian Vuia”: "Nu am crezut că intrăm într-un astfel, pot să spun, dezastru financiar. Am redus în luna aprilie schema de personal de la 263 la 234, și acum din cei 234, 90% sunt în șomaj tehnic. Știm că la lucru suntem vreo 14."
În luna aprilie, conducerea aeroportului a cerut de la Guvern ajutor de stat, însă până acum nu a venit niciun ban.
Situație grea și la Cluj
Și aeroportul din Cluj-Napoca este într-o situație grea. 150 de angajați au fost trimiși în șomaj tehnic, iar cei care vin la muncă au salariile reduse.
Ciceo David, director Aeroportul International ”Avram Iancu”: ”Suntem într-o situație de criză majoră și ca să nu ajungă în colaps am solicitat sprijinul Ministerului Transporturilor și căutam soluții.”
În Cluj-Napoca, scăderea traficului aerian a fost de 95%.
Sursa: Pro TV
Etichete: timisoara, bucuresti, cluj, pandemie, zboruri,
Dată publicare:
17-06-2020 19:26