Prima zi în care s-a dat drumul la zboruri. Oraşele unde aeroporturile riscă închiderea

×
Codul embed a fost copiat

Este prima zi în care se poate zbura către unele țări, printre care Germania, Austria și Elveția. Așa că aeroporturile din țară încep să prindă viață.

A fost o perioadă cu pierderi serioase, în condițiile în care traficul aerian s-a redus până la 98%.

Aeroporturile din Cluj-Napoca și Timișoara sunt în prag de colaps și cer sprijin de la Guvern, iar cel din București abia mai poate să continue investițiile începute pentru modernizarea pistelor. 

Aeroportul ”Henri Coandă”, din nou plin

 

După câteva luni în care a fost mai mult pustiu, terminalul plecări al aeroportului ''Henri Coada'' a fost din nou plin de pasageri în prima zi în care s-au reluat cursele către vestul Europei.

Citește și
Avion
Care ar fi țările spre care se vor relua zborurile după 15 iunie. LISTA publicată de un deputat PNL

-Unde mergeți?
-În Germania. Așteptam de foarte mult timp să zburam și noi, să mergem în vacanță. Mi-am luat primul bilet pe data de 18 mai și s-a anulat și abia acum s-a dat drumul.

-Plecăm în Suedia la o bună prietenă de-a noastră. Stăm vreo săptămână, două, depinde de vreme și de vremuri, și sperăm să fie totul bine. Nimic nu e întâmplător și, dacă e să se întâmple ceva, oricum se întâmplă. Ne protejăm, am luat măști și mănuși la noi.

Traficul aerian, aproape de zero în timpul crizei sanitare

 

În timpul crizei sanitare, traficul aerian de pasageri s-a redus aproape spre zero.

Anul trecut, în aceasta perioadă, aterizau sau decolau până la 450 de avioane în fiecare zi de la Aeroportul ”Henri Coandă” și erau peste 40.000 de pasageri.

Acum, vorbim de mai puțin de 2.000 de pasageri zilnic și pentru prima dată a fost depășit pragul de 60 de aterizări sau decolări odată cu reluarea curselor către Germania, Austria și Elveția.

Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Companiei Aeroporturi: ”Acum, prin redeschiderea zborurilor, ne așteptăm să trecem de 10% din traficul normal. E foarte puțin. Să nu uităm că aeroportul a fost deschis în permanență. Și în starea de urgență, și în starea de alertă au operat zboruri speciale, pentru echipamente medicale, repatrieri. Menținerea deschisă a aeroportului a presupus cheltuieli comparabile cu o situație normală de operare, în condițiile în care veniturile au fost reduse cu 98%. Sunt alte cheltuieli care au fost eliminate, dar nu vorbim de cheltuielile de investiții.”

Aeroportul din TImișoara, în prag de colaps

 

La Timișoara, aeroportul este în prag de colaps. Din 20 martie nicio aeronava nu s-a mai ridicat de la sol.

4.300 de pasageri plecau în fiecare zi din Timișoara către 24 de destinații. Acum, sunt operate două zboruri către București și două către Germania, iar numărul pasagerilor nu va depăși 100.

Dan Idolu, director Aeroportul Internațional ”Traian Vuia”: "Nu am crezut că intrăm într-un astfel, pot să spun, dezastru financiar. Am redus în luna aprilie schema de personal de la 263 la 234, și acum din cei 234, 90% sunt în șomaj tehnic. Știm că la lucru suntem vreo 14."

În luna aprilie, conducerea aeroportului a cerut de la Guvern ajutor de stat, însă până acum nu a venit niciun ban.

Situație grea și la Cluj

 

Și aeroportul din Cluj-Napoca este într-o situație grea. 150 de angajați au fost trimiși în șomaj tehnic, iar cei care vin la muncă au salariile reduse.

Ciceo David, director Aeroportul International ”Avram Iancu”: Suntem într-o situație de criză majoră și ca să nu ajungă în colaps am solicitat sprijinul Ministerului Transporturilor și căutam soluții.”

În Cluj-Napoca, scăderea traficului aerian a fost de 95%.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Companiile aeriene care și-au reluat zborurile din București. Ce trebuie să știe pasagerii
Companiile aeriene care și-au reluat zborurile din București. Ce trebuie să știe pasagerii

După trei luni de întrerupere aproape totală, cerul Europei va fi străbătut din nou de avioane cu pasageri.

Care ar fi țările spre care se vor relua zborurile după 15 iunie. LISTA publicată de un deputat PNL
Care ar fi țările spre care se vor relua zborurile după 15 iunie. LISTA publicată de un deputat PNL

Ministerul Transporturilor a precizat, sâmbătă, că lista ţărilor cu care va fi reluat traficul aerian urmează a fi stabilită de Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, la propunerea Institutului Naţional de Sănătate Publică.

E OFICIAL: se dă drumul la zboruri! Românii care vin din aceste ţări NU vor mai fi izolați la domiciliu
E OFICIAL: se dă drumul la zboruri! Românii care vin din aceste ţări NU vor mai fi izolați la domiciliu

E OFICIAL: se dă drumul la zboruri! Românii care vin din aceste ţări NU vor mai fi izolați la domiciliu

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Varianta candidatului comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pusă sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.