Covrigii românești, profit de peste un miliard de lei. Simigeriile fac o competiție tot mai acerbă restaurantelor fast-food
Relativ ieftini și gustoși, covrigii potolesc foamea multor români. Anul trecut simigeriile au făcut vânzări de peste 1 miliard de lei.
Iar ca să cucerească noi clienți brutarii și patiserii au inventat sortimente cu umplutură de pizza, salam sau chiar portocale și ghimbir. Mulți încearcă să concureze astfel cu restaurantele de tip fast food.
De câțiva ani, simigeriile au trecut la nivelul următor. Nu mai vând doar apă și făină. Printre sortimentele apreciate acum se numără și o alternativă la hot-dog: covrigul țărănesc, cu kaizer și cremă de brânză, cel cu umplutură de pizza sau covrigul dulce-acrișor, cu cremă de portocale și ghimbir.
Femeie: „Ține de foame. E magnific, sincer.”
Covrigării naționale, succes internațional
Cel mai mare lanț de simigerii din țară a ajuns la o cifră de afaceri de 600 de milioane de lei.
Are aproape 2.700 de angajați, 180 de puncte de lucru și s-a extins și în străinătate.
Pe locul doi vine o altă rețea, care a vândut anul trecut de peste 100 de milioane de lei, în 65 de unități.
Gabriel Dumitrașcu, reprezentantul unui lanț de simigerii: „În contextul economic general, vânzările pe segmentul fast-food sunt ușor temperate, noi am observat în schimb o migrare de la zona de fast-food către zona de simigerie, produsele acestea având un preț mai mic.”
Și unitățile independente sunt pe creștere. Una, din Brașov, are două categorii importante de clienți: elevii și turiștii.
Margit Apostu, patiser: „Tot timpul vin, ne e foame, o felie de pizza, un covridog. Turiștii preferă croisantele mai mult... cu fistic, cu ciocolată...”
În covrigăriile bine amplasate, fiecare angajat – de la vânzător la patiser – aduce vânzări de 20.000 de lei lunar. Însă și cheltuielile sunt mari, cu salariile și chiriile.
Sursa: Pro TV
Etichete:
Dată publicare:
28-06-2025 20:53