Covid-19 face ravagii în China. Experţii estimează 9.000 de morţi pe zi
Statele Unite ia în considerare efectuarea de teste din apa reziduală din avioanele pe rute internaţionale pentru a detecte eventuale variante emergente de COVID-19, în timp ce numărul infectărilor creşte în China.
Experţi în sănătate din Marea Britanie estimează că în prezent 9.000 de persoane mor zilnic în China din cauza acestei boli, potrivit News.ro, care citează The Guardian.
Propunerea de a testa apa reziduală de către Centrele pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor din SUA ar oferi o soluţie mai bună pentru a urmări virusul şi a-i încetini intrarea în SUA decât noile restricţii de călătorie anunţate în această săptămână, afirmă trei experţi în boli infecţioase.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
SUA şi alte ţări au anunţat că persoanele care călătoresc din China vor trebui să aibă obligatoriu teste COVID negative.
Afirmaţiile vin după ce firma de date din domeniul sănătăţii Airfinity, cu sediul în Marea Britanie, a arătat că aproximativ 9.000 de persoane mor zilnic de COVID în China, dublând estimarea din urmă cu o săptămână.
Infectările cu COVID au început să se răspândească în China în noiembrie, intensificându-se în această lună, după ce Beijingul a renunţat la politica sa zero-COVID, inclusiv la testarea regulată a populaţiei şi publicarea datelor privind cazurile asimptomatice.
Numărul cumulat al deceselor în China, de la 1 decembrie, a ajuns cel mai probabil la 100.000, iar numărul total al infectărilor la 18,6 milioane, a arătat Airfinity, joi. Firma a explicat că a folosit un model bazat pe datele din provinciile chineze de dinainte de schimbarea modului de raportare a cazurilor.
Airfinity se aşteaptă ca numărul infectărilor COVID din China să atingă primul vârf în 13 ianuarie, cu 3,7 milioane de cazuri zilnice.
Datele contrastează cu cele raportate de autorităţile chineze – câteva mii de cazuri zilnice – după ce o reţea naţională de centre de testare PCR a fost în mare parte dezmembrată şi autorităţile au trecut de la prevenirea infectărilor la tratarea lor.
Agenţia de sănătate a Uniunii Europene a afirmat, joi, că introducerea de screeninguri obligatorii pentru COVID pentru persoanele care călătoresc din China în toată UE este în prezent ”nejustificată”, indicând ”imunitatea populaţională mai ridicată”, dar şi faptul că variantele care circulă acum în China au apărut anterior şi au fost înlocuite.
Totuşi, şeful Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, a reluat, într-o serie de mesaje pe Twitter, apelul făcut la China de a fi mai comunicativă cu date detaliate privind situaţia pandemică din ţară.
”În absenţa unor informaţii complete din China, este de înţeles că unele ţări din lume acţionează în moduri despre care cred că ar putea proteja populaţia”, a scris el.
Airfinity se aşteaptă ca numărul deceselor să atingă un vârf în 23 ianuarie, cu aproximativ 25.000 zilnic, iar numărul cumulat al deceselor să ajungă la 584.000 din decembrie. Din 7 decembrie, de când China şi-a schimbat radical poziţia, autorităţile au raportat oficial doar zece decese cauzate de COVID.
La nivel mondial, restricţiile de călătorie, precum testarea obligatorie, nu au reuşit până acum să încetinească semnificativ răspândirea COVID şi funcţionează mai degrabă din punct de vedere vizual, afirmă dr. Michael Osterholm, expert în boli infecţioase la Universitatea din Minnesota.
”Ele par să fie esenţiale din punct de vedere politic. Cred că fiecare guvern simte că va fi acuzat că nu a făcut destul pentru a proteja cetăţenii dacă nu ia aceste măsuri”, a spus el.
SUA a extins, în această săptămână, programul de secvenţiere genomică voluntară din aeroporturi, incluzându-le pe cele din Seattle şi Los Angeles. Astfel, numărul aeroporturilor care colectează informaţii din testele pozitive a ajuns la şapte.
Însă experţii afirmă că acest lucru ar putea să nu asigure un lot semnificativ pentru teste.
O soluţie mai bună ar fi testarea apei reziduale din avioane, care ar oferi o imagine mai clară asupra modului în care au loc mutaţii ale virusului, dată fiind lipsa de transparenţă a Chinei, a afirmat dr. Eric Topol, expert în genomică şi directorul Institutului de Cercetare Translaţională Scripps din La Jolla, California.
Prelevarea apei reziduale de la avioanele care vin din China ”ar fi o tactică foarte bună”, a spus Topol, adăugând că este important ca SUA să îşi îmbunătăţească tacticile de monitorizare ”întrucât China nu este dispuă să împărtăşească datele sale genomice”.
China a afirmat că aceste critici privind datele sale referitoare la COVID sunt neîntemeiate şi a minimalizat riscul apariţiei unor noi variante, spunând că se aşteaptă ca mutaţiile să fie mai infecţioase, dar mai puţin severe. Totuşi, îndoielile privind datele oficiale chineze au făcut ca multe state – inclusiv Italia, Japonia, dar şi SUA – să impună noi reguli de testare vizitatorilor din China, în timp ce Beijingul a ridicat restricţiile de călătorie.
Analizarea apei reziduale din avioane se află printre opţiunile pe care Centrele pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor le iau în considerare pentru a ajuta la încetinirea introducerii de noi variante în SUA din alte ţări, a declarat o purtătoare de cuvânt a agenţiei, Kristen Nordlund.
”Supravegherea COVID-19 din apa reziduală a arătat anterior că este un instrument valoros şi monitorizarea apei reziduale din avioane ar putea fi o opţiune”, a afirmat ea.
Cercetătorii francezi au anunţat, în iulie, că testele pe apa reziduală din avioane au arătat că solicitarea de teste negative COVID înainte de zborurile internaţionale nu protejează ţările de răspândirea unor noi variante. Ei au găsit varianta Omicron în apa reziduală a două avioane comerciale care au zburat din Etiopia în Franţa în decembrie 2021 deşi pasagerilor li s-a cerut să facă teste COVID înainte de îmbarcare.