Coșmarul zilnic al unor oameni nevoiți să ocolească chiar și 50 de km din cauza unui pod avariat
Sute de șoferi bihoreni sunt fost nevoiți să facă un ocol de zeci de km, pentru a ajunge la destinația dorită, totul din cauza unui pod peste Crișul Negru, care a fost afectat de apele umflate ale râului.
Constructorul a oprit circulația peste pod și a început, pe cheltuiala lui, consolidarea malurilor cu bolovani de dimensiuni mari, care să oprească alunecarea pământului.
Șoferii care vin sau pleacă din comuna Tinca, spre localitățile situate dincolo de râul Crișul Negru, sunt nevoiți să se intoarcă, pentru că podul de acces - recent dat în folosință - a fost închis.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Șofer: "Trebuie să mergem la Belfir și noi ocolim 50 de km. Ăsta-i statul român. Va fi gata podul peste 10 ani."
“-Unde voiați să ajungeți?
-La Olcea.
-Câți km aveți până acolo?
-Opt km.
Și-așa cât tre să faceți?
-Păi va trebui să ocolim, acuma, vreo 30-35.”
Drumul județean pe care este amplasat podul face legătura prin sudul Bihorului cu județul Arad. Nu departe se află stațiunea Moneasa.
“-Unde doreați să ajungeți?
- La Moneasa.
- Și-acuma ce faceți?
- Ne uităm la semnul ăsta, că nu ne lasă să mergem."
Explicațiile constructorului
Este drept, podul este unul provizoriu, pentru a fi folosit până la reconstruirea vechiului pod, demolat în urmă cu câteva zile. Constructorul nu a luat în calcul că malurile de pământ de la cele două capete ale podului provizoriu pot fi săpate ușor, la o viitură mai puternică, așa cum a fost în urmă cu două zile.
Sorin Ciufudean, reprezentant constructor: "Din cauza demolării podului vechi, s-a schimbat un pic cursul, apa ... a lovit în spatele culeii la podul provizoriu, și-a rupt un pic din partea de taluz între culee și partea de terasament și s-a făcut o fisură."
Investiția în noul pod, cel definitiv, este de 1,2 mil de euro, bani de la bugetul județului. Podul provizoriu a costat 100.000 de euro, iar consolidarea va fi făcută pe banii constructorului.
Mircea Mălan, vicepreședinte CJ Bihor: "Constructorul este cel care are obligația de a oferi condiții de trecere peste Criș, în siguranță. Ca urmare, tot ceea ce se face, se face pe cheltuiala constructorului."
Cu toate că circulația urma să fie reluată în cursul zilei de luni, autoritățile locale au decis să mai aștepte, pentru a vedea cum se comportă malurile râului în urma consolidării. O comisie va face verificări și abia apoi mașinile vor fi lăsate să circule pe pod.