Presați de apropierea iernii, dar mai ales de prețurile materialelor, constructorii se grăbesc să termine lucrările
Presați de apropierea iernii, dar mai ales de prețurile materialelor, mulți constructori au început să grăbească pasul lucrărilor și chiar să le încheie cu câteva luni mai devreme.
În acest fel fac economie de fonduri, iar unii chiar se apucă de alte proiecte. Inclusiv în cazul autostrăzilor, ritmul a accelerat.
Peste 50 de muncitori sunt mobilizați pe unul dintre cele mai mari șantiere ale Primăriei Timișoara. Pe un bulevard de 2,4 kilometri se modernizează liniile de tramvai, canalizarea, rețelele electrice, cele de internet și sistemul de iluminat. Costul proiectului se apropie de 120 de milioane de lei.
Ca să nu prindă scumpiri şi mai mari, una dintre firmele participante a cumpărat mai devreme materialele necesare și a schimbat orarul muncitorilor astfel încât să termine treaba până la finalul anului. Termenul de finalizare a lucrărilor se reduce astfel cu cel puțin șase luni.
Horațiu Radă, antreprenor: „Am fost oarecum nevoiți să ne mobilizăm în vederea finanțării anticipate a materialelor pentru a beneficia de siguranța lor. Timpii de execuție în această perioadă critică, o perioadă nesigură, sunt esențiali.”
Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei: „Sunt în momentul de față câteva lucrări care sunt în fața graficului. Mult sunt în fața graficului și vor termina probabil în 60-70% din timp”.
În județul Bihor, constructorul șoselei care face legătura între centura orașului Oradea și Autostrada 3 a mobilizat 500 de muncitori care lucrează în schimburi, fără întrerupere, câte două săptămâni.
Ing. Emanuel Sass, reprezentant subantreprenor: „-Acest tronson este finalizat în proporție de peste 35%, în numai cinci luni de zile.”
Reporter: „-Economia de o lună, ce înseamnă?”
Sass: „-Bani câștigați.”
Un ritm accelerat al lucrărilor se vede și în proiecte mari de infrastructură. Primul lot din autostrada Sibiu - Pitești, parte din A1, va fi gata cu patru luni mai devreme. Este vorba de porțiunea Sibiu - Boița, de 13 kilometri, contract în valoare de 600 de milioane de lei.
Călin Manda, responsabil tehnic execuție lucrări: „Dacă vremea ne ajută, atunci putem să finalizăm în termen mult mai rapid.”
Nu se stă nici pe lotul 4 din tronsonul Buzău-Focşani al Autostrăzii Moldovei. Constructorul a câștigat contractul de peste 760 de milioane de lei în acest an. Potrivit Pro Infrastructura, dacă lucrările vor continua la fel de alert sunt șanse mari să nu fie depășit termenul de execuție de 20 de luni.